Miksi mummot aina haluaa syödä kuivakakkuja?
Itse en ole niistä pitänyt koskaan, koska ne on... no niin kuivia.
Missä iässä kuivakakkumieltymys alkaa?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Onko se sulle ongelma, jos joku haluaa syödä jotain mistä et itse välitä?
On, koska ne mummot tuo sitä kuivakakkua meille, enkä tiedä mitä sillä teen. Kun ei ne sitä itse syö kuin sen pari siivua. Enkä tykkää heittää ruokaa pois.
Ap
Syöt marjojen ja kermavaahdon tms. kanssa? Murustat jäätelön joukkoon?
Jaa'a, itse kyllä tykkään niistäkin aika ajoin kahvin kanssa, mutta itsekin olen kyllä huomannut, että vaikka äiti ja sisko molemmat on suht innokkaita leipomaan, en muista koskaan siskoni tehneen kuivakakkuja.
Mutta tehköön kukin mitä tekee, muistetaan arvostaa enemmän elettä kuin arvostella lopputuotetta, jos tarjolle annetaan.
Tulin juuri mummiksi, 48 v. Pitääkö alkaa syödä kuivakakkuja? En ole koskaan osannut leipoa😀
Hirmu hyvä aloitus, tällä palstalla vain taivas on rajana! :)
Itsekin olen alkanut tehdä nyt kuivakakkuja, olen 66. En vain tajunnut, että tässä on jokin rakenne! Teen kylläkin taatelikakkua tai porkkanakakkua, joten eivät iha ritikuivia ole.
Mutta miksi? Ehkä siksi, että se maistuu paremmalta kahvin kanssa kuin jokin muu, esim. marjapiirakka, joka sotkee kahvin maun. Eikä ummeta niin paljon kuin pulla. :) Täytekakut pois suljettu, koska olen kasvissyöjä.
Lisäksi kuivakakku ei tosiaan lihota niin paljon, varsinkin jos rasvana kookosöljyä, ei voita.
Eläkkeelle jäätyä päivittäisestä kahvihetkestä on tullut tärkeämpi kuin ennen ja sen haluaa optimoida. Kuivakakku that is! Sitä voi lisäksi syödä monena päivänä, ei vanhene.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tykkäävät syödä sitä mitä söivät lapsuudessa? Silloin ei varmaan paljoa macaronseja ja croisantteja mussutettu. Tällä logiikalla taidan siis itse syödä vanhana mummona mokkapaloja, koska 90-luvulla ne oli hitti.
Samaa mieltä. Kahvikakku on ikivanha leivonnainen, joita tehtiin ehkä parempiin pitoihin. Tuttuja lapsuudesta ja siksi tärkeitä.
Ihan hyvä ettei ole lapsia saatika niiden lapsia, saa vetää kuivakakut parempiin suihin.
-30v mummeli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On olemassa kuivakakkuja jotka ovat kosteampia esimerkiksi piimäkakku, banaanikakku ja hedelmäkakku. Mutta jos niiden antaa kuivua korpuksi tai ei laita ainesosia jotka mehevöittävät kakkua, niin kuivaa on kuin saharassa.
Sekä savariini, joka on myös kahvikakku.
Mies söi vaimon vieraille tekemät savariinit :)
En ole mummo, mutta teen joskus Daim-"kuivakakkua". Tai kahvikakkua. Rengasvuokaan se joka tapauksessa tehdään. Siihen tulee Daim-rakeita ja voita ja se on ihan älyttömän hyvää. 🤭
Keksit ja kahvikakut. nam nam
Arkikielessä kuivakakku
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen alkanut tehdä nyt kuivakakkuja, olen 66. En vain tajunnut, että tässä on jokin rakenne! Teen kylläkin taatelikakkua tai porkkanakakkua, joten eivät iha ritikuivia ole.
Mutta miksi? Ehkä siksi, että se maistuu paremmalta kahvin kanssa kuin jokin muu, esim. marjapiirakka, joka sotkee kahvin maun. Eikä ummeta niin paljon kuin pulla. :) Täytekakut pois suljettu, koska olen kasvissyöjä.
Lisäksi kuivakakku ei tosiaan lihota niin paljon, varsinkin jos rasvana kookosöljyä, ei voita.
Eläkkeelle jäätyä päivittäisestä kahvihetkestä on tullut tärkeämpi kuin ennen ja sen haluaa optimoida. Kuivakakku that is! Sitä voi lisäksi syödä monena päivänä, ei vanhene.
Kookosöljy sisältää enemmän energiaa kuin voi.
Muutenkaan tiivis kuivakakku ei ole välttämättä mitenkään kevyempää kuin vaikka pulla tai täytekakku.
Äläpäs tule ojentamaan, tää on mun aloitus ja mun ongelma. MUN. 🤗
AP[/quote]
Voi voi voi🙄
On sulla "ongelma".
No, tyypillistä itsekeskeisille 💩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kookosöljy sisältää enemmän energiaa kuin voi.
Muutenkaan tiivis kuivakakku ei ole välttämättä mitenkään kevyempää kuin vaikka pulla tai täytekakku.
Itse en laita kuivakakkuun kasvissyöjänä munia lainkaan, joten se on todennäköisesti kevyempää kuin täytekakku. Lisäksi pullassa on enemmän valkoisia vehnäjauhoja, joiden olen todennut nyt vanhemmalla iällä aiheuttavan ummetusta. Ei voi enää mättää. :)
porkkanakakku 100 g reilut 400 kaloria
taatelikakku 100 g noin 350 kaloria
tiikerikakku 100 g reilut 400 kaloria
Aika samoissa lukemissa on kuin esim. korvapuusti tai voisilmäpulla.
Jos jää ylimääräistä kahvikakkua, tee siitä kakkutikkareita. Murustele kakku ja saat siitä esim. vaniljatuorejuuston kanssa mehevän sisuksen kakkutikkareihin.
Jos ei ole heti niille tarvetta, voit pitää kuorruttamattomat tikkarit pakastimessa ja dipata sulatettuun suklaaseen tai valkosuklaaseen samana päivänä kun laitat ne tarjolle. Ja jos et viitsi ostaa tikkuja, voit tehdä ihan vain kuorrutettuja kakkupalloja ilman tikkua.
Se on sosieettitapana, täyttää kaikki vaadittavat kriteerit, eikä pysty nyrpistämään nokkaansa.
Ikakausikysymys. Tämän päivän nuoret sitten keksii omat herkkunsa, joita ylläpitävä loppuelämänsä. Ja 50 vuoden kuluttua nuoriso taas ihmettelee. Itse en ole ikinä tehnyt mitään kakkua, mutta pitääpä kokeilla. M64, jonka mielestä pullapitko on vanhanaikainen, "pakkopulla".
Kuulostaa jo stalkkaukselta. Jätä tyttö rauhaan!