Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi mies ei hyväksykään poikaani

Vierailija
15.04.2023 |

Tapailimme ja aluksi mies vakuutti asian olevan ok. Kunnes homma alkoi vakavoitua ja ehdotin jos tekisimme jotain yhdessä, että voisi tavata lapsen ja tutustua paremmin. Mies meni ihan vaikeaksi ja pamautti että ei ehkä pystykään olemaan mikään isäpuoli.

Ärsyttää ja turhauttaa. Tuntuu että tuhlasin aikaani. Mies kyllä sanoi haluavansa omia lapsia, mutta ei pysty hyväksymään toisen miehen lasta.

Onko muille käynyt näin? Jos se mitään vaikuttaa niin itse olen 36v, poikani 8v ja mies 39v.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siinä mitään, hyvä kun mies oli rehellinen. En minäkään ikinä rupeaisi äitipuoleksi kenellekään.

Vierailija
42/52 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies levittää geenejään, nainen levittää jalkansa.

Mies tekee 9 sekunnin työn, naiset 9 kuukauden. Luonto on selvästi katsonut, että miehet ovat siinä verroin heikompia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattele miehen kannalta,ä Jos tulee ero, niin tulee tuplatuska, menettää naisen ja lapsen, johon ehkä jo luonut tunnesiteen. Mies on etossa ei-biologiselle lapselle yhtä läheinen kuin kaupan kassa. Kannattaa katsella miehiä, joilla on jo omiakin lapsia.

Lapsettomana miehenä lapsia omaavat naiset eivät ole kummoinenkaan saalis, eikä kiinostana partneri. Näin lapsia omaavana miehenä naisen lapset eivät ole enää kovin iso juttu.

Joillakin on noin, mutta itse eronneena lasten vanhempana (olen nainen) tapailin miestä, jolla oli myös lapsi. Hänen tilanteensa oli kuitenkin hyvin erilainen kuin omani, kun hän näki lastaan vain joka toinen viikonloppu (lapsi asui toisella paikkakunnalla) ja minun lapseni taas ovat aina arkena minulla ja isällään vain joka toinen viikonloppu. Tuo tapailumies ei koskaan edes tavannut mun lapsia, mutta häntä alkoi nimen omaan ahdistaa ajatus siitä, että jos suhteestamme tulisi vakava, hän asuisi jonkun muun lasten kanssa yhdessä, kun taas hänen oma lapsensa on jossain muualla. Tai jotain tuollaista hän minulle selitti.

Totuus näistä ahdistujista on varmasti se, että ovat vain sitoutumiskammoisia ja keksivät aina jotain, mistä ahdistua, että voi lopettaa suhteen. Tuokin mies oli jo lähemmäs 40v ja useita lyhyitä suhteita taustalla.

Tuo tapailumies oli mielestäni pikemminkin empaattinen ja lapsiaan ajatteleva etäisä, kun piti ajatusta sinun lastesi kanssa asumisesta outona. Outona sitä olisivat todennäköisesti pitäneet myös hänen omat lapsensa. Mikään kertomassasi ei mielestäni viittaa sitoutumiskammoon. Vanhemman on vain mietittävä asioita myös lastensa näkökulmasta, vaikka omat tunteet sanoisivat mitä.

Vierailija
44/52 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyhän sitä joo miehille ja naisille. Sitä ihmiset saattavat tulla muihin ajatuksiin kun todellisuus alkaa olla silmien edessä.

Vierailija
45/52 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä seurustelisi tosissaan-tosissaan naisen kanssa, joka on tehnyt lapsen jollekin toiselle miehelle muttei tee minulle.

En varmaankaan ole ainoa mies, joka näin ajattelee.

M42

En ikinä seurustelisi tosissaan 42v miehen kanssa, joka ei ole vielä lapsiaan tehnyt. En todellakaan aio enää raskautua jonkun miehen lapsihaaveiden takia.

Vierailija
46/52 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä seurustelisi tosissaan-tosissaan naisen kanssa, joka on tehnyt lapsen jollekin toiselle miehelle muttei tee minulle.

M42

En tunne ketään näin ajattelevaa miestä. Se on aina nainen joka haluaa yhteisen rakkauslapsen aina sen uuden miehen kanssa. Sitten on lapsia vähän kaikkien kanssa. Miehet tekevät kun ovat hullaantunieta ja nainen haluaa lapsen. He pärjäisivät kyllä ilmankin.

Vierailija
47/52 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattele miehen kannalta,ä Jos tulee ero, niin tulee tuplatuska, menettää naisen ja lapsen, johon ehkä jo luonut tunnesiteen. Mies on etossa ei-biologiselle lapselle yhtä läheinen kuin kaupan kassa. Kannattaa katsella miehiä, joilla on jo omiakin lapsia.

Lapsettomana miehenä lapsia omaavat naiset eivät ole kummoinenkaan saalis, eikä kiinostana partneri. Näin lapsia omaavana miehenä naisen lapset eivät ole enää kovin iso juttu.

Joillakin on noin, mutta itse eronneena lasten vanhempana (olen nainen) tapailin miestä, jolla oli myös lapsi. Hänen tilanteensa oli kuitenkin hyvin erilainen kuin omani, kun hän näki lastaan vain joka toinen viikonloppu (lapsi asui toisella paikkakunnalla) ja minun lapseni taas ovat aina arkena minulla ja isällään vain joka toinen viikonloppu. Tuo tapailumies ei koskaan edes tavannut mun lapsia, mutta häntä alkoi nimen omaan ahdistaa ajatus siitä, että jos suhteestamme tulisi vakava, hän asuisi jonkun muun lasten kanssa yhdessä, kun taas hänen oma lapsensa on jossain muualla. Tai jotain tuollaista hän minulle selitti.

Totuus näistä ahdistujista on varmasti se, että ovat vain sitoutumiskammoisia ja keksivät aina jotain, mistä ahdistua, että voi lopettaa suhteen. Tuokin mies oli jo lähemmäs 40v ja useita lyhyitä suhteita taustalla.

Joo, kannattaa kysellä vähän miehen seurusteluhistoriasta - varsinkin, jos jostain tinderistä miehen löysi. Siellä on nimittäin tuossa 35-42 -ikäluokassa aika paljon sellaisia sarjadeittailijoita, jotka pyörittää aina muutaman kuukauden jotakuta ja sitten vaihtaa seuraavaan. Yhdenkin kanssa keskusteluista sieltä ja täältä ropisi näitä miehen tinder-kokemuksia, kuinka 3 naista lopettanut suhteen hänen kanssaan syystä x, ja hän lopettanut tapailuja syystä y jne. Siis hetkinen, oli näitä tapailusuhteita ollut sitten vissiin kymmeniä, ja hän oli ollut sinkkuna jo useamman vuoden. Noita kannattaa varoa.

Mun mielestä on aina todella outoa, että joku lopettaa tapailun vedoten toisen lapseen (jota ei ole edes tavannut). Kai tuo henkilö nyt on alusta asti tiennyt, että se lapsi on olemassa, eli jos se olisi ongelma, niin ei kai tapailu olisi koskaan alkanutkaan. Eli se lapsi ei ole se oikea ongelma, vaan sitoutumiskyvytön ja kevytkenkäinen mies.

Tai sitten mies on vaan halunnut pitää tapailun kevyenä hyötysuhteena. Ja kun nainen alkaa vaatia ja kuvitella jotain muuta, eli tunkea omaa lastaan mukaan suhteeseen, niin mies lopettaa tapailun. Ja ei kaikki halua olla muiden lasten kanssa edes tekemissä, vaikka sen aikuisen kanssa olisikin valmis vakavampaan suhteeseen.

Mulla oli kyllä ilmeisesti juuri tuollaisen sarjadeittailijan kanssa tapailusuhde, ja olen siis sinkkuäiti, ja meni kyllä niin, että mulle ideaali olisi ollut se, ettei muuteta yhteen, mutta en nyt mitään salasuhdettakaan halunnut, että olisin kyllä toivonut ihan rehellistä seurustelua, mutta en mitään yhteenmuuttoa, enkä mitään isäpuoliroolia olisi mieheltä vaatinut.

Tää mies oli kuitenkin se, joka yhteenmuuttoja jne. olisi edellyttänyt, mutta sitten häntä ahdisti, kun mulla on lapsia ja mun arki on lapsiarkea. Niin minkähän takia hän sitten alunperinkin ryhtyi mun kanssani yhtään mihinkään, jos kerran etsii suhdetta, jossa voisi muuttaa yhteen, mutta lapset on esteenä ja mulla niitä lapsia on? Joo, halusi vain seksiä, ymmärrän. Ja tosiaan, noita kannattaa varoa.

Vierailija
48/52 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo tapailumies oli mielestäni pikemminkin empaattinen ja lapsiaan ajatteleva etäisä, kun piti ajatusta sinun lastesi kanssa asumisesta outona. Outona sitä olisivat todennäköisesti pitäneet myös hänen omat lapsensa. Mikään kertomassasi ei mielestäni viittaa sitoutumiskammoon. Vanhemman on vain mietittävä asioita myös lastensa näkökulmasta, vaikka omat tunteet sanoisivat mitä.

Hän ei kuitenkaan sitten viitsinyt olla niin empaattinen, ettei olisi ryhtynyt kanssani alunperinkin suhteeseen, kun tiesi kyllä tilanteen. Että laittoi minut rakastumaan itseensä ja sitten muutaman kuukauden jälkeen lopetti suhteen. Todella empaattinen ihminen, indeed.

Ja tosiaan hänellä oli ollut paljon kaikenlaisia tapailuja, ja selvästi olisi sellainen yliajatteleva ahdistuja, että veikkaanpa, että joka ikisen naisen kanssa keksii jonkun syyn lopettaa suhde viimeistään 6kk tapailun jälkeen (ja ymmärrät varmaan, että tapailu sisältää seksiä, mikä lienee se todellinen syy tuollaisen miehen toimintaan).

Vierailija
49/52 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elättäjää kalastelet. Fiksu mies kun lähti.

Vierailija
50/52 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elättäjää kalastelet. Fiksu mies kun lähti.

Nih, kun välittömästi, kun nainen eroaa, hänen palkanmaksunsa lopetetaan, hänen varallisuutensa otetaan häneltä pois, ja lasten isäkään ei enää ollenkaan osallistu lasten elatukseen. Ihan pakko etsiä joku mies elättäjäksi. Eiku..

Vierailija
51/52 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M42

Eiköhän lapsen funktio ole jotain muuta kuin "olla tehty jollekin miehelle".

Hiton hyvin sanottu!!

Vierailija
52/52 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, omituista, että se oman lapsen puuttuminen tulee tärkeäksi, jos kumppanin lapset asuvat "kotona". Olisihan tämäkin mies voinut eron yhteydessä esittää yhteishuoltajuutta ja lapsen vuoroviikkoasumista molemmilla vanhemmilla.

Tai muuta tiiviimpää yhteyttä oman lapsensa kanssa. Mutta ei, miehet usein tykkäävät erota myös lapsistaan. Siinähän joutuisi opettelemaan olemaan Oikea vanhempi, ottaa lapsensa huomioon ja olla läsnä lasten arjessa. Tämä on usein eromiehille liikaa vanhemmuutta. Ehkä koko eroa ei olisi tullut, jos lasten isä olisi osallistunut enemmän lasten elämään, ihan konkreettisesti.