Vaateongelma yhteishuoltajuudessa
Meillä on eksän kanssa mennyt puheyhteys muutamia vuosia sitten, eikä sitä saa palautettua. Mitään ei voi tehdä hyvässä hengessä vaan kaikesta pitää valittaa ja kitistä. En vain jaksa sitä enää.
Mietin tässä onko muilla ongelmia vaatteiden suhteen yhteishuoltajuudessa? Meillä eksä lähettää lapset tänne hyvin sopimattomissa vaatteissa (esim talvivaatteet päällä, vaikka asteita hyvin paljon) ja ei ikinä palauta lapsia niissä vaatteissa mitkä on juuri hankittu. Olenkin monta kertaa joutunut lasten kanssa ajamaan sinne etsimään uusia kenkiä tai takkia, mutta ne ovat aina kadoksissa.
Yritän pitää lapsilla täällä omat vaatteet ja siellä omansa, mutta tuntuu että joka kerta on pakko ostaa uutta kun tulevat tänne takaisin tai pakko laittaa heille täältä vaatteita päälle, kun eivät ole tulleet säänmukaisissa takaisin..
Eksälle olen sanonut monta kertaa että pliis palauta niissä vaatteissa missä lähteekin, mutta vastaa vain en ja sitten lapset tulee 2 kokoa liian pienissä vaatteissa 😩
En tiedä mikä siellä on ongelma mutta alkaa todella paljon turhauttamaan jatkuva vaateongelma 😩
Kokemuksia?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette vai riitele? Tuo äijähän tekee tuon ihan tahallaan, suoraan vastannutkin sulle "en" kun olet pyytänyt palauttamaan samoissa vaatteissa, kun tulikin. Sehän tekee ihan tahallaan kiusaa ja ärsyttää.
Niin tekeekin kiusaa. Sitä se on aina tehnyt, mutta en lähde siihen mukaan. Mitä tuohon vastaamaan? Olen yrittänyt, olen ajanut lasten kanssa sinne hakemaan, olen palauttanut niissä kamalissa vaatteissa.. en tiedä enää mitä tehdä. Ap
Ilmoitat äijälle, että jos vaatehuolto ei ala toimia ja lapsilla on asiamukaiset kamppeet päällä, teet lasun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taasko tälläinen eropari, että lapset on sen riidan välikappaleena?
Tämä nyt on vain käytännön ongelma. Ei meillä esim riitaa ole.
Aiempi ylimääräisiä ostava.
"Meillä on eksän kanssa mennyt puheyhteys muutamia vuosia sitten, eikä sitä saa palautettua."
Vittuiluahan se toikin on eli riitaa.
Joo, sanoisin, että aika perustavanlaatuinen riita jopa, jos puheyhteys on mennyt ja jonkin asteinen mykkäkoulu on jatkunut jo pari vuotta.
Tietty laitat lapset sinne niissä vaatteissa, joiden häviämisestä ei ole haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Eipä me riidellä, kun ei edes nähdä. Lapset vaihtaa kotia koulun jälkeen, eikä eksän kanssa olla oikein puheväleissä (hänen tahto). Minkä tälle voi? Yritän vain huolehtia lapsista parhaani mukaan, paskassa tilanteessa. Ap
Lapset on siis kouluikäisiä?
Alat opettamaan lapsia pitämään itse huolta vaatteista. Pienillä koululaisilla se varmasti kestää hetken, mutta varmasti oppivat jos ovat terveitä. Eiköhän koululaiset pian itsekin harmittele, jos vaatteet on pieniä ja rikkinäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä vaihtopäivä on sunnuntai ja lapset menevät isälle juuri niissä tamineissa, joissa hän on lapset palauttanut. Siellä on kertynyt 4 vuoden aikana melkoinen reservi ostamia vaatteita, jotka eivät koskaan palautuneet, joten olen oppinut paikkani. Isäviikolla lapset on isän hankkimissa vaatteissa, koska minulla ei ole varaa ostaa joka toinen viikko uusia ulkokamppeita, mies kun palauttaa lapset kokoa 98 cm ja 110 cm talvivaatteissa, vaikka lapset on jo 106 cm ja 128 cm. Ei auta rauhallinen keskustelu, ei auta lasten pyynnöt, isä pysyy jyrkkänä eli hän saa omalla viikollaan päättää. Asia selvä, päättäkööt, mutta minä en enää osta vaatteita isälle komeroon säilöttäväksi. Elareita ei maksa kumpikaan, joten turha sanoa, että sehän maksaa sulle.
Heität ne pienet puvut vaatekierrätykseen, ota isään yhteyttä että tulee hakemaan lapset ja ottaa ne isommat puvut mukaan, muuten lapset eivät isälle pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähetä lapset hänelle niissä vaatteissa missä tuli viimeksi sieltä jatkossa . Ja säilytä itseostamasi kotonasi .
Tätä olen yrittänyt tehdä, mutta en haluaisi päästä lapsia pienissä/reikäisissä/ei-säänmukaisissa vaatteissa pois täältä 😩 en vaan pysty. Inhottaa laittaa talvitamineet päälle kun ulkona on +15 (esimerkkinä) tai pelkässä t-paidassa ja takissa kun ulkona -15. Pakko se on fleece/villapaita päälle tunkea.. olenkin menettänyt joku 4 fleeceä eksälle, eikä suostu palauttamaan yhtäkään. Miksi? En todelllakaan tiedä
Ap
Jos heität lapset autolla pihaan, niin melkein sama missä vaatteissa he ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähetä lapset hänelle niissä vaatteissa missä tuli viimeksi sieltä jatkossa . Ja säilytä itseostamasi kotonasi .
Tätä olen yrittänyt tehdä, mutta en haluaisi päästä lapsia pienissä/reikäisissä/ei-säänmukaisissa vaatteissa pois täältä 😩 en vaan pysty. Inhottaa laittaa talvitamineet päälle kun ulkona on +15 (esimerkkinä) tai pelkässä t-paidassa ja takissa kun ulkona -15. Pakko se on fleece/villapaita päälle tunkea.. olenkin menettänyt joku 4 fleeceä eksälle, eikä suostu palauttamaan yhtäkään. Miksi? En todelllakaan tiedä
Ap
Tämä on ihan sinun oma ongelmasi.
Eksällä on iso pino hyviä vaatteita siellä odottamassa. Luota, että hän vaihtaa me päälle reikästen tilalle.
Ota kuva lapsista joka kerta kun haet. Parin viikon päästä teet lasun ja käytät kuvia todisteena.
Tämä ongelma ratkeaa sitten, kun lapset ovat kouluiässä ja oppivat itse huolehtimaan vaatteistaan. Kestä vielä muutama vuosi. Lähetä sinä heidän exän luo sellaisissa vaatteissa, joita ei tarvitse palauttaa.
Ei tyhmä ole se joka pyytää vaan se, joka maksaa, tässä tapauksessa kustantaa vaatteita yli oman tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä vaihtopäivä on sunnuntai ja lapset menevät isälle juuri niissä tamineissa, joissa hän on lapset palauttanut. Siellä on kertynyt 4 vuoden aikana melkoinen reservi ostamia vaatteita, jotka eivät koskaan palautuneet, joten olen oppinut paikkani. Isäviikolla lapset on isän hankkimissa vaatteissa, koska minulla ei ole varaa ostaa joka toinen viikko uusia ulkokamppeita, mies kun palauttaa lapset kokoa 98 cm ja 110 cm talvivaatteissa, vaikka lapset on jo 106 cm ja 128 cm. Ei auta rauhallinen keskustelu, ei auta lasten pyynnöt, isä pysyy jyrkkänä eli hän saa omalla viikollaan päättää. Asia selvä, päättäkööt, mutta minä en enää osta vaatteita isälle komeroon säilöttäväksi. Elareita ei maksa kumpikaan, joten turha sanoa, että sehän maksaa sulle.
Meilläkään ei elareita vaihdeta ja lapsilisät menee puoliksi, eli pitäisi kyllä olla varaa ostaa vaatteita.. hävettää vain kun lapset on liian pienissä vaatteissa koululla. Pitäisi yrittää palauttaa, mutta missä palautan kun isä ei osta omia kevätvaatteita? Tai nyt meillä on vain yhdet. Palautanko kouluun ilman ulkovaatteita? Äääh. Ap
Exäs on juoppo/narkki/peliongelmainen, joka myy vaatteet.
Tee rikosilmoitus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos heität lapset autolla pihaan, niin melkein sama missä vaatteissa he ovat.
En heitä, kun lapset kävelet ihan itse koululle.. 😞 ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siis onhan teillä riita menossa. Sanattomiakin riitoja on. Pikkasen sillä äijällä viiraa päässä, jos toppavaatteet helteellä ja niukasti vaatetta pakkasella. Hommaa yksinhuoltajuus.
Eihän sellaista vain hommata! 😯 sori nyt vaan, mutta lastenvalvoja ei ota kantaa missään tapauksessa riitoihin ja tukevat ja kannustavat yhteishuoltajuutta. Ap
Mikä lastenvalvoja? Oletko lastenvalvojalle näyttänyt kuvia, millaisissa vaatteissa lapset lähtevät isälleen ja millaisissa vaatteissa sieltä tulevat? Vai mikä lastenvalvojan työnkuvaan kuuluu, jos ei lasten etu? Siinäpä lähtökohtaa jo yksinhuoltajuudelle. Vai jaksatko jatkaa tätä huopaa-soutaa siihen asti kun lapset täysi-ikäisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkään ei elareita vaihdeta ja lapsilisät menee puoliksi, eli pitäisi kyllä olla varaa ostaa vaatteita.. hävettää vain kun lapset on liian pienissä vaatteissa koululla. Pitäisi yrittää palauttaa, mutta missä palautan kun isä ei osta omia kevätvaatteita? Tai nyt meillä on vain yhdet. Palautanko kouluun ilman ulkovaatteita? Äääh. Ap
Edelleenkään tämä teidän järjestely ei sovi lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkään tämä teidän järjestely ei sovi lapsille.
Ei niin, mutta en vain pysty viemään lapsia toiselta vanhemmalta. Ei se ole niin yksinkertaista, jos toinen ei halua mitään muuta ratkaisua kuin yhteishuoltajuus. Vuosien oikeustaistelu? Joo ei. Ap
Missä vaatteissa ne muuten on siellä isällä? Jos muuten siellä on niissä sopivissa vaatteissa, niin ok. Tekee vaan kiusaa kun palauttaa niissä pienissä rytkyissä. Jos ne kulkee niissä ryysyissä koko viikon, tekisin lasun. Jos lapset on jo koululaisia, niin osaavat kyllä kertoa sinulle. Viet lapset aina niissä vaatteissa missä tulivatkin, ihan kylmästi vaan. Jos ei anna lasten pitää luonaan niitä vaatteita mitä olet ostanut, niin se lasu vähintään, ehkä rikosilmoitus myös, jos ei ala niitä vaatteita löytymään, että mihin on ne vienyt.
Vierailija kirjoitti:
Ette vai riitele? Tuo äijähän tekee tuon ihan tahallaan, suoraan vastannutkin sulle "en" kun olet pyytänyt palauttamaan samoissa vaatteissa, kun tulikin. Sehän tekee ihan tahallaan kiusaa ja ärsyttää.
Voihan se olla äitikin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Meillä sama ongelma. Sun ex on katkera erosta ja kostaa lasten kautta. Mielenkiinnosta kysyn miksi erositte? Me erottiin kun sain tietää että ex miehellä oli salasuhde.
Meidän lapset on nyt jo onneksi kaikki teinejä niin sovin heidän kanssaan suoraan vaatekuviot. Soitan tai laitan lapselle viestin, että kun tulet mun luo ensi viikolla niin muista laittaa päälle kevät takki eikä toppatakkia jne. En ole exän kanssa enää suoraan yhteydessä.
Onko lapsesi jo niin vanhoja että voit sopia asiat heidän kanssa suoraan?
Vierailija kirjoitti:
Missä vaatteissa ne muuten on siellä isällä? Jos muuten siellä on niissä sopivissa vaatteissa, niin ok. Tekee vaan kiusaa kun palauttaa niissä pienissä rytkyissä. Jos ne kulkee niissä ryysyissä koko viikon, tekisin lasun. Jos lapset on jo koululaisia, niin osaavat kyllä kertoa sinulle. Viet lapset aina niissä vaatteissa missä tulivatkin, ihan kylmästi vaan. Jos ei anna lasten pitää luonaan niitä vaatteita mitä olet ostanut, niin se lasu vähintään, ehkä rikosilmoitus myös, jos ei ala niitä vaatteita löytymään, että mihin on ne vienyt.
En tiedä kyllä yhtään, kun en näe lapsia koko viikkona. Luulen että samanlaisissa. On sellainen hälläväliä tyyppi ja esim tyttö ei siellä harjaa tukkaansa koko viikkona ja suihkussa käyvät harvoin 😩 täällä joutuvat käydä suihkussa joka toinen päivä ja ovat ihan järkyttyneitä siitä, kun isä sanoo että vesi maksaa eikä saa käydä suihkussa. Meillä on siis muutenkin todella erilainen kasvatustyyli, mikä aiheuttaa paljon ongelmia, mutta en voi vaikuttaa mitä siellä tapahtuu. 😞 En jaksa uskoa että olen ainoa joka on tälläisessä tilanteessa. Olisihan se kiva että olisi yh, mutta kun ei sitä vain sormia napauttamalla anneta. 🤔 ap
"Meillä on eksän kanssa mennyt puheyhteys muutamia vuosia sitten, eikä sitä saa palautettua."
Vittuiluahan se toikin on eli riitaa.