Vaateongelma yhteishuoltajuudessa
Meillä on eksän kanssa mennyt puheyhteys muutamia vuosia sitten, eikä sitä saa palautettua. Mitään ei voi tehdä hyvässä hengessä vaan kaikesta pitää valittaa ja kitistä. En vain jaksa sitä enää.
Mietin tässä onko muilla ongelmia vaatteiden suhteen yhteishuoltajuudessa? Meillä eksä lähettää lapset tänne hyvin sopimattomissa vaatteissa (esim talvivaatteet päällä, vaikka asteita hyvin paljon) ja ei ikinä palauta lapsia niissä vaatteissa mitkä on juuri hankittu. Olenkin monta kertaa joutunut lasten kanssa ajamaan sinne etsimään uusia kenkiä tai takkia, mutta ne ovat aina kadoksissa.
Yritän pitää lapsilla täällä omat vaatteet ja siellä omansa, mutta tuntuu että joka kerta on pakko ostaa uutta kun tulevat tänne takaisin tai pakko laittaa heille täältä vaatteita päälle, kun eivät ole tulleet säänmukaisissa takaisin..
Eksälle olen sanonut monta kertaa että pliis palauta niissä vaatteissa missä lähteekin, mutta vastaa vain en ja sitten lapset tulee 2 kokoa liian pienissä vaatteissa 😩
En tiedä mikä siellä on ongelma mutta alkaa todella paljon turhauttamaan jatkuva vaateongelma 😩
Kokemuksia?
Kommentit (54)
Ilmoita etta kun hakee tuo vaatteet joi gin haluaa pukea
Sano sille että teet lasun jos ei ala toimia
Varastetuistavaatteista voi tehdä rikos ilmoituksen
Tuttua. Usein ostan niitä kalliimpiakin tarpeellisia vetimiä (toppavaatteet, jalkineet jne) 2-3 ylimääräiset. Samoin alusvaatteita ja sukkia kaksinkertaisesti.
Niitä eksä palauttaa sitten kun ovat jääneet pieniksi.
Se nyt vaan on hinta siitä, että hän osallistuu.
Lähetä lapset hänelle niissä vaatteissa missä tuli viimeksi sieltä jatkossa . Ja säilytä itseostamasi kotonasi .
Vierailija kirjoitti:
Taasko tälläinen eropari, että lapset on sen riidan välikappaleena?
Tämä nyt on vain käytännön ongelma. Ei meillä esim riitaa ole.
Aiempi ylimääräisiä ostava.
Vierailija kirjoitti:
Lähetä lapset hänelle niissä vaatteissa missä tuli viimeksi sieltä jatkossa . Ja säilytä itseostamasi kotonasi .
Tätä olen yrittänyt tehdä, mutta en haluaisi päästä lapsia pienissä/reikäisissä/ei-säänmukaisissa vaatteissa pois täältä 😩 en vaan pysty. Inhottaa laittaa talvitamineet päälle kun ulkona on +15 (esimerkkinä) tai pelkässä t-paidassa ja takissa kun ulkona -15. Pakko se on fleece/villapaita päälle tunkea.. olenkin menettänyt joku 4 fleeceä eksälle, eikä suostu palauttamaan yhtäkään. Miksi? En todelllakaan tiedä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eipä me riidellä, kun ei edes nähdä. Lapset vaihtaa kotia koulun jälkeen, eikä eksän kanssa olla oikein puheväleissä (hänen tahto). Minkä tälle voi? Yritän vain huolehtia lapsista parhaani mukaan, paskassa tilanteessa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt on vain käytännön ongelma. Ei meillä esim riitaa ole.
Aiempi ylimääräisiä ostava.
No mikset laita lapsia takas sinne niissä pienissä vaatteissa? Yleensä kun mekin lähetään vaikka jonnekkin sisäpuistoon missä yleiset naulakot, niin resut kengät, ettei kellään haluta pölliä. Sinne ei laiteta uusia merkkikenkiä.
Ehkä on oikeasti lasun paikka jos yhteishuoltajuus ei toimi. Kyllähän toinen huoltaja selvästikin jättää huolehtimatta lapsista, jos heillä on rikkinäiset tai ei säänmukaiset vaatteet päällä. En tiedä minkä ikäisistä lapsista on kyse, mutta onhan tuo tosi noloa ja kurjaa heille, jos joutuvat kulkemaan päivähoidossa tai koulussa rikkinäisissä vaatteissa laiminlyödyn näköisenä.
Ette vai riitele? Tuo äijähän tekee tuon ihan tahallaan, suoraan vastannutkin sulle "en" kun olet pyytänyt palauttamaan samoissa vaatteissa, kun tulikin. Sehän tekee ihan tahallaan kiusaa ja ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen yrittänyt tehdä, mutta en haluaisi päästä lapsia pienissä/reikäisissä/ei-säänmukaisissa vaatteissa pois täältä 😩 en vaan pysty. Inhottaa laittaa talvitamineet päälle kun ulkona on +15 (esimerkkinä) tai pelkässä t-paidassa ja takissa kun ulkona -15. Pakko se on fleece/villapaita päälle tunkea.. olenkin menettänyt joku 4 fleeceä eksälle, eikä suostu palauttamaan yhtäkään. Miksi? En todelllakaan tiedä
Ap
Siis onhan teillä riita menossa. Sanattomiakin riitoja on. Pikkasen sillä äijällä viiraa päässä, jos toppavaatteet helteellä ja niukasti vaatetta pakkasella. Hommaa yksinhuoltajuus.
Kiusaaja kiusaa. Se on hänen luonteessaan. Se ei lopu pyytelemällä.
Eli et voi muuttaa hänen toimintaansa vaan vain omaasi.
Se, että lapsella ei ole tarkoituksen mukaiset vaatteet päällä niin on lastensuojelun asia. Miten isä pukee lapset siellä luonaan muuten?
Itse en uhraisi itse ostamia vaatteita, vaan läpset k
Lähtisi n ussämisdä tulivatkin. Valokuvan voisin näistä vaatteista aina ottaa. Kiusaahan tuo on isältä eli siten riitaa
Elisa?
Etkös se ollut sinä joka pukee kuluneisiin ja rikkinäisiin, nytkö se on eksä
Vierailija kirjoitti:
Se, että lapsella ei ole tarkoituksen mukaiset vaatteet päällä niin on lastensuojelun asia. Miten isä pukee lapset siellä luonaan muuten?
Itse en uhraisi itse ostamia vaatteita, vaan läpset k
Lähtisi n ussämisdä tulivatkin. Valokuvan voisin näistä vaatteista aina ottaa. Kiusaahan tuo on isältä eli siten riitaa
Niin, ja sitten tuo ap äiti hermostuu, kun päiväkodilta tai koululta tehdään lasu :D
Uhriutuu ja tekee lehtijutun aiheesta paikalliseen lessulehteen.
Vierailija kirjoitti:
Ette vai riitele? Tuo äijähän tekee tuon ihan tahallaan, suoraan vastannutkin sulle "en" kun olet pyytänyt palauttamaan samoissa vaatteissa, kun tulikin. Sehän tekee ihan tahallaan kiusaa ja ärsyttää.
Niin tekeekin kiusaa. Sitä se on aina tehnyt, mutta en lähde siihen mukaan. Mitä tuohon vastaamaan? Olen yrittänyt, olen ajanut lasten kanssa sinne hakemaan, olen palauttanut niissä kamalissa vaatteissa.. en tiedä enää mitä tehdä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siis onhan teillä riita menossa. Sanattomiakin riitoja on. Pikkasen sillä äijällä viiraa päässä, jos toppavaatteet helteellä ja niukasti vaatetta pakkasella. Hommaa yksinhuoltajuus.
Eihän sellaista vain hommata! 😯 sori nyt vaan, mutta lastenvalvoja ei ota kantaa missään tapauksessa riitoihin ja tukevat ja kannustavat yhteishuoltajuutta. Ap
Meillä vaihtopäivä on sunnuntai ja lapset menevät isälle juuri niissä tamineissa, joissa hän on lapset palauttanut. Siellä on kertynyt 4 vuoden aikana melkoinen reservi ostamia vaatteita, jotka eivät koskaan palautuneet, joten olen oppinut paikkani. Isäviikolla lapset on isän hankkimissa vaatteissa, koska minulla ei ole varaa ostaa joka toinen viikko uusia ulkokamppeita, mies kun palauttaa lapset kokoa 98 cm ja 110 cm talvivaatteissa, vaikka lapset on jo 106 cm ja 128 cm. Ei auta rauhallinen keskustelu, ei auta lasten pyynnöt, isä pysyy jyrkkänä eli hän saa omalla viikollaan päättää. Asia selvä, päättäkööt, mutta minä en enää osta vaatteita isälle komeroon säilöttäväksi. Elareita ei maksa kumpikaan, joten turha sanoa, että sehän maksaa sulle.