Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaateongelma yhteishuoltajuudessa

Vierailija
15.04.2023 |

Meillä on eksän kanssa mennyt puheyhteys muutamia vuosia sitten, eikä sitä saa palautettua. Mitään ei voi tehdä hyvässä hengessä vaan kaikesta pitää valittaa ja kitistä. En vain jaksa sitä enää.

Mietin tässä onko muilla ongelmia vaatteiden suhteen yhteishuoltajuudessa? Meillä eksä lähettää lapset tänne hyvin sopimattomissa vaatteissa (esim talvivaatteet päällä, vaikka asteita hyvin paljon) ja ei ikinä palauta lapsia niissä vaatteissa mitkä on juuri hankittu. Olenkin monta kertaa joutunut lasten kanssa ajamaan sinne etsimään uusia kenkiä tai takkia, mutta ne ovat aina kadoksissa.

Yritän pitää lapsilla täällä omat vaatteet ja siellä omansa, mutta tuntuu että joka kerta on pakko ostaa uutta kun tulevat tänne takaisin tai pakko laittaa heille täältä vaatteita päälle, kun eivät ole tulleet säänmukaisissa takaisin..

Eksälle olen sanonut monta kertaa että pliis palauta niissä vaatteissa missä lähteekin, mutta vastaa vain en ja sitten lapset tulee 2 kokoa liian pienissä vaatteissa 😩

En tiedä mikä siellä on ongelma mutta alkaa todella paljon turhauttamaan jatkuva vaateongelma 😩

Kokemuksia?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähetä lapset hänelle niissä vaatteissa missä tuli viimeksi sieltä jatkossa . Ja säilytä itseostamasi kotonasi .

Tätä olen yrittänyt tehdä, mutta en haluaisi päästä lapsia pienissä/reikäisissä/ei-säänmukaisissa vaatteissa pois täältä 😩 en vaan pysty. Inhottaa laittaa talvitamineet päälle kun ulkona on +15 (esimerkkinä) tai pelkässä t-paidassa ja takissa kun ulkona -15. Pakko se on fleece/villapaita päälle tunkea.. olenkin menettänyt joku 4 fleeceä eksälle, eikä suostu palauttamaan yhtäkään. Miksi? En todelllakaan tiedä

Ap

Meillä sama ongelma. Sun ex on katkera erosta ja kostaa lasten kautta. Mielenkiinnosta kysyn miksi erositte? Me erottiin kun sain tietää että ex miehellä oli salasuhde.

Meidän lapset on nyt jo onneksi kaikki teinejä niin sovin heidän kanssaan suoraan vaatekuviot. Soitan tai laitan lapselle viestin, että kun tulet mun luo ensi viikolla niin muista laittaa päälle kevät takki eikä toppatakkia jne. En ole exän kanssa enää suoraan yhteydessä.

Onko lapsesi jo niin vanhoja että voit sopia asiat heidän kanssa suoraan?

Lapset alkavat olla pikkuhiljaa sen ikäisiä että voisi onnistua sopiminen. Ovat kuitenkin vielä suht pieniä, eivätkä aina muista pukea aamulla niitä tiettyjä vaatteita ja siinä tarvitsisi eksän tukea että laittaisi vaikka illalla ne esille.. puuh.

Erottiin kun muuttui vuosi vuodelta oudommaksi ja aggressiiviseksi. Töni ja räki päälle kun suuttui. Alkoi katoilemaan ja käymään tinder treffeillä vaikka oltiin yhdessä. Lähdin pois. Hänellä on nykyään uusi vaimo ja lapsi. Luulisi että olisi päässyt yli. Erosta on jo kauan, lapset olivat ihan vauvoja kun ero tapahtui 😩 alussa vielä oltiin puheväleissä, mutta vuosi vuodelta siitä on tullut vaikeampaa. Loppujen lopuksi meni siihen että alkoi tulla haukkumaviestejä/pelkkää negatiivisuutta/riitelyä rahoista/elatusasioista/huoltajuudesta.. pakko oli estää hänen viestinsä ja nykyään kommunikoimme sähköpostitse. Yritti siis vuosia viedä lapsia minulta, kiusallaan. En antanut periksi ja nykyään ei pystytä puhumaan. Ap

Vierailija
42/54 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa samoissa vaatteissa lapset sitten aina takaisin. Meillä oli vähän samaa, että vaatteet tuppasivat jäämään aina lapsen äidille. Ei sen takia, että olisi sen tahallaan tehnyt, vaan siksi ettei valvonut, mitä lapsi päälle pukee lähtiessään kouluun. Emme maksele elareita puolin tai toisin (vuoroviikot), mutta itse olen parempi tuloisena ostellut etenkin talvivaatteet. Mielestäni näitä on hölmöä hankkia useampia pareja molempiin koteihin.

Nyt lapsi on jo yläasteella, niin tsekkaa jo vaatetuksen itse eikä siihen tarvitse juuri puuttua. Tarpeen mukaan hankitaan jommassa kummassa päässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähetä lapset hänelle niissä vaatteissa missä tuli viimeksi sieltä jatkossa . Ja säilytä itseostamasi kotonasi .

Tätä olen yrittänyt tehdä, mutta en haluaisi päästä lapsia pienissä/reikäisissä/ei-säänmukaisissa vaatteissa pois täältä 😩 en vaan pysty. Inhottaa laittaa talvitamineet päälle kun ulkona on +15 (esimerkkinä) tai pelkässä t-paidassa ja takissa kun ulkona -15. Pakko se on fleece/villapaita päälle tunkea.. olenkin menettänyt joku 4 fleeceä eksälle, eikä suostu palauttamaan yhtäkään. Miksi? En todelllakaan tiedä

Ap

Meillä sama ongelma. Sun ex on katkera erosta ja kostaa lasten kautta. Mielenkiinnosta kysyn miksi erositte? Me erottiin kun sain tietää että ex miehellä oli salasuhde.

Meidän lapset on nyt jo onneksi kaikki teinejä niin sovin heidän kanssaan suoraan vaatekuviot. Soitan tai laitan lapselle viestin, että kun tulet mun luo ensi viikolla niin muista laittaa päälle kevät takki eikä toppatakkia jne. En ole exän kanssa enää suoraan yhteydessä.

Lapset alkavat olla pikkuhiljaa sen ikäisiä että voisi onnistua sopiminen. Ovat kuitenkin vielä suht pieniä, eivätkä aina muista pukea aamulla niitä tiettyjä vaatteita ja siinä tarvitsisi eksän tukea että laittaisi vaikka illalla ne esille.. puuh.

Erottiin kun muuttui vuosi vuodelta oudommaksi ja aggressiiviseksi. Töni ja räki päälle kun suuttui. Alkoi katoilemaan ja käymään tinder treffeillä vaikka oltiin yhdessä. Lähdin pois. Hänellä on nykyään uusi vaimo ja lapsi. Luulisi että olisi päässyt yli. Erosta on jo kauan, lapset olivat ihan vauvoja kun ero tapahtui 😩 alussa vielä oltiin puheväleissä, mutta vuosi vuodelta siitä on tullut vaikeampaa. Loppujen lopuksi meni siihen että alkoi tulla haukkumaviestejä/pelkkää negatiivisuutta/riitelyä rahoista/elatusasioista/huoltajuudesta.. pakko oli estää hänen viestinsä ja nykyään kommunikoimme sähköpostitse. Yritti siis vuosia viedä lapsia minulta, kiusallaan. En antanut periksi ja nykyään ei pystytä puhumaan. Ap

Ok, eli ihan sama kuvio kuin meillä.

Se sun ex on edelleen katkera teidän erosta. Tietää kohdelleensa sua huonosti ja potee huonoa omaatuntoa uskottomuudestaan. Ei ole onnellinen uudessa suhteessa ja purkaa turhautumista sinuun.

Mun ex oli jokin aika sitten myöntänyt yhteiselle tuttavallemme että ei ole onnellinen uuden naisensa kanssa, siis sen jonka kanssa petti mua avioliitossa.

Perinteinen tarina meillä molemmilla. Mies petti kun vaimo oli muna huono. Luullaan että ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella. Ja kun ei ole niin tajutaan että se ex vaimo olikin ihan hyvä, mutta nyt menetetty sekä vaimo että ydinperhe.

Mun neuvo on että yritä sopia asioista suoraan lasten kanssa. Soitat lapselle vaikka edellisenä ilta kun lapsi tulee. Ja puhelimessa neuvot lasta seuraavan päivän vaatepinon kokoamisessa.

Vierailija
44/54 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tätä samaa kun isiltä ei vaadita mitään. Yhteishuoltajuudesta huolimatta äidillä oletetaan olevan päävastuu kaikesta lapsiin liittyvästä.

Aikuisuutta ei saa vaatia silloin kun kyseessä on mies.

Vierailija
45/54 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä vaatteissa ne muuten on siellä isällä? Jos muuten siellä on niissä sopivissa vaatteissa, niin ok. Tekee vaan kiusaa kun palauttaa niissä pienissä rytkyissä. Jos ne kulkee niissä ryysyissä koko viikon, tekisin lasun. Jos lapset on jo koululaisia, niin osaavat kyllä kertoa sinulle. Viet lapset aina niissä vaatteissa missä tulivatkin, ihan kylmästi vaan. Jos ei anna lasten pitää luonaan niitä vaatteita mitä olet ostanut, niin se lasu vähintään, ehkä rikosilmoitus myös, jos ei ala niitä vaatteita löytymään, että mihin on ne vienyt.

En tiedä kyllä yhtään, kun en näe lapsia koko viikkona. Luulen että samanlaisissa. On sellainen hälläväliä tyyppi ja esim tyttö ei siellä harjaa tukkaansa koko viikkona ja suihkussa käyvät harvoin 😩 täällä joutuvat käydä suihkussa joka toinen päivä ja ovat ihan järkyttyneitä siitä, kun isä sanoo että vesi maksaa eikä saa käydä suihkussa. Meillä on siis muutenkin todella erilainen kasvatustyyli, mikä aiheuttaa paljon ongelmia, mutta en voi vaikuttaa mitä siellä tapahtuu. 😞 En jaksa uskoa että olen ainoa joka on tälläisessä tilanteessa. Olisihan se kiva että olisi yh, mutta kun ei sitä vain sormia napauttamalla anneta. 🤔 ap

Koita lapsilta kysyä, etenkin ulkovaatteiden osalta. Että mitä pukevat siellä. Meillä on vähän vastaavaa ja saman ikäiset lapset ilmeisesti, ehkä vähän isompia. Alakoulussa kuitenkin. Ex alkuun yritti että minä ostaisin kaikki vaatteet, myös hänen luo. Saan toki lapsilisät, mutta minulla on muuten pienemmät tulot ja olen aina hankkinut ulkovaatteet lapsille. No, muutama vaate on siellä exän luona mitä olen ostanut. Mutta ne sentään palautuu tännekin vuorollaan. Menevät sinne siis minun ostamissa ja tulee tänne myös minun ostamissa. Muuten ovat siellä niissä exän hankkimissa, ulkovaatteet on kyllä samat. Ja onhan ne exän hankkimat vähän nuhjuisia, mutta sentään sopivan kokoisia. Joten en valita.

Ja tuttua tuokin, että tyttö tulee takaisin tukka takussa jne. Ja eivät käy suihkussa kuin max 2krt viikon aikana. Mutta meillä onneksi muuten välit ok ja jutellaan aina kun vaihdetaan. Ex on vaan äärettömän pihi.

Vierailija
46/54 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala jos haluaa olla, aiheita löytyy kyllä. Oleellisinta olisi teidän löytää puheyhteys ja jonkin näköinen yhteistyö.

Vierailija
47/54 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaisvaatetusasiantuntija kirjoitti:

Hankala jos haluaa olla, aiheita löytyy kyllä. Oleellisinta olisi teidän löytää puheyhteys ja jonkin näköinen yhteistyö.

Yhteyden löytäminen on varmasti kokonaan äidin vastuulla? Kun eihän mieheltä voi sellaista vaatia.

Vierailija
48/54 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ok, eli ihan sama kuvio kuin meillä.

Se sun ex on edelleen katkera teidän erosta. Tietää kohdelleensa sua huonosti ja potee huonoa omaatuntoa uskottomuudestaan. Ei ole onnellinen uudessa suhteessa ja purkaa turhautumista sinuun.

Mun ex oli jokin aika sitten myöntänyt yhteiselle tuttavallemme että ei ole onnellinen uuden naisensa kanssa, siis sen jonka kanssa petti mua avioliitossa.

Perinteinen tarina meillä molemmilla. Mies petti kun vaimo oli muna huono. Luullaan että ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella. Ja kun ei ole niin tajutaan että se ex vaimo olikin ihan hyvä, mutta nyt menetetty sekä vaimo että ydinperhe.

Mun neuvo on että yritä sopia asioista suoraan lasten kanssa. Soitat lapselle vaikka edellisenä ilta kun lapsi tulee. Ja puhelimessa neuvot lasta seuraavan päivän vaatepinon kokoamisessa.

Kiitos 😊 Yritän tästä lähtien lapsien kanssa sopia vaatteista 👍 ap

Vierailija
49/54 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kuva lapseta ja laita miehelle ja sano että palauttaa näissä vaatteissa

Vierailija
50/54 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taasko tälläinen eropari, että lapset on sen riidan välikappaleena?

Miten niin eroPARI?

Nää vaikeat tilanteet on lähes poikkeuksetta toisen oirehtimista ja/tai kiusaamista. Itse jätin juomaan ruvenneen miehen, olimme vauvan kanssa hengenvaarassa. Edelleen uhriututunut asiasta 9 v myöhemmin. Myötäilen, tuen, asetan rajoja, aina kaikki on vaikeaa.

Minulla ei ole ollut riitoja oikein kenenkään kanssa, olen yhteistyökykyinen ja sosiaalinen. Hänellä välit poikki sukuunsa ja käräjillä milloin mistäkin baaritappelusta. Hoidan lähes kaiken vastuun lapsestamme.

Kaikki hänen elämässään on minun syytäni, vaikka oikeasti mikään ei ole.

Lapsi ei riidoista tiedä, puhun hänelle paskasta isästään kauniisti. Emme juuri tapaa, hakee lapsen koulusta kotiinsa ruhtinaalliseksi yhdeksi yöksi keskellä viikkoa. Pakkaan vaihtovaatteet mukaan, ap, hän ei suostu hankkimaan mitään enkä jaksa tästä riidellä, ei hän osaisi istaa mitään jörkevää. En tajua mitä hänessä ikinä näin, jotenkin varmaan aistin, että oleme hyvä match biologisesti.

Vierailija
51/54 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sanot, että nyt viimeinen yritys ratkoa tilanne tai olet yhteydessä lastensuojeluun ja jos kaikki ei muutu, todella olet. Saat apua, sillä tuollsinen vaikuttaa lapsiin. Johan heitä aletaan kousata koulussa, kun puettu aivan älyttömästi.

Tulevat avuksesi suunnittelemaan ja sovittelemaan tilannetta. Myös sinun omistamiesu vaatteiden pitäminen on selkeä varkaus.

Luoja mikä tyyppi tuo idiootti exäsi.

Vierailija
52/54 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette vai riitele? Tuo äijähän tekee tuon ihan tahallaan, suoraan vastannutkin sulle "en" kun olet pyytänyt palauttamaan samoissa vaatteissa, kun tulikin. Sehän tekee ihan tahallaan kiusaa ja ärsyttää.

Niin tekeekin kiusaa. Sitä se on aina tehnyt, mutta en lähde siihen mukaan. Mitä tuohon vastaamaan? Olen yrittänyt, olen ajanut lasten kanssa sinne hakemaan, olen palauttanut niissä kamalissa vaatteissa.. en tiedä enää mitä tehdä. Ap

Olisko tähän joku välimuoto mahdollinen? Ei lähettäisit lapset toisen vanhemman luo,  ei niissä parhaissa ja juuri hankituissa, muttei niissä pienissä ja reikäisissä vaatteissakaan, vaan halvemmissa, mutta kuitenkin kohtuullisen sopivissa ja siisteissä? Eli ne parhaat ja uudet hyvät pidät aina kotona. Miehen luona käyt sitten välillä hakemassa niitä välttäviä halpoja kotiin.

Mies pukee mahdollisesti lapsia todennäköisesti aivan hyvin omalla vuorollaan, ja vain kiusaksi lähettää huonoissa vaatteissa äidin luo.

Eli joutuisit hankkimaan sellaisia halvempia tilapäisesti välttäviä (missä kehtaa lähettää miehen luo) vaatteita vähän ylimääräisiä, mutta näin ne kalliit ja parhaat ei päätyisi miehen panttaamiksi. Tämä olisi ehkäpä pienempi haitta kuin nykytilanne?

Vierailija
53/54 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taasko tälläinen eropari, että lapset on sen riidan välikappaleena?

Tämä nyt on vain käytännön ongelma. Ei meillä esim riitaa ole.

Aiempi ylimääräisiä ostava.

"Meillä on eksän kanssa mennyt puheyhteys muutamia vuosia sitten, eikä sitä saa palautettua."

Vittuiluahan se toikin on eli riitaa.

Omasta mielestäni, tiedoista päätellen, kyse on toisen vanhemman osalta yksipuolisesta kaunasta, kiusantekosta ja vallankäytöstä Ja kun toinen ei lähde hommaan mukaan, ei ole varsinaisesti kyse molemminpuoilisesta riidasta.

Vittuilu on vittuilua, kiusanteko kiusantekoa, mykkäkoulu mykkäkoulua, vallankäyttö vallankäyttöä, mutta riitaan tarvittaisiin se toinenkin osallistumaan. Riita yleensä käsitetään erimielisyydeksi, joka eskaloutuu molemmin puolin riidaksi. Ap ei käsittääkseni ole riidellyt, ainakaan kertomansa mukaan.

Vierailija
54/54 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kirpparilta halpoja vaatteita, joissa laitat lapsen isälle. Tai lager 157:sta.

Tappio vain pari euroa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä