Parhaan kaverini lapsi 6 v. tuli meille illaksi hoitoon. Mies ei osallistu lapsen hoitoon yhtään. Lähti kavereiden kanssa ulos
Ja jätti minut tänne lapsen kanssa. Kaverilla on kurssi eikä hänen vanhemmat voineet ottaa lasta, joten tarjouduin avuksi. Mies sanoi että hän ei auta.
Kommentit (31)
Millaista apua sä oisit sen kanssa tarvinnut?
En minäkään osallistu, kun puoliso hoitaa kummi- ja sisarenlapsiaan. Hän on sopinut hoidosta, en minä. Jos minua tarvitaan, minulta täytyy tietysti kysyä. Ainakin perjantai-iltoina vastaus on kuitenkin useimmiten ei. Joskus olen tehnyt ruokaa, pelaillut jotain tai auttanut läksyissä, jos ei ole ollut muuta menoa.
Ei kannata olettaa mitään.
Tuon ikäiset ovat monesti tuntikausia ulkona ilman aikuista vahtimassa ja esim. osaavat käydä lähikaupassa pyydettäessä.
Siis oletit että mies tulee pelaamaan Nintendoa lapsen kanssa. Mitä sinä tekisit sitten. Miksi sinä et pelaa?
Jos sä olet omassa ylhäisyydessäs luvannu kaverilles hoitaa sen kersaa, kysymättä ukkos mielipidettä asiaan tai edes motivaatiota osallistua "operaatioon" niin ukkos ei liity sen kersan kaitsemiseen millään lailla.
Ainoastaan sinä.
Joten kärsi nyt nahoissasi.
Nepsylapsi kyseessä? Vai mikä siinä on niin vaikeaa?
Näköjään olisit halunnut leikkiä perhettä. Hanki oma lapsi niin ei tarvitse leikkiä kavereiden lapsilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lupasiko mies etukäteen hoitaa lasta vai mikä on ongelma?
No siis laitoin viestiä päivällä, että lapsi olisi tulossa illaksi meille ja mieheltä tuli viesti, että okei. Tottakai oletin, että hän auttaisi vahtimisessa ja pelaisi vaikka lapsen kanssa Nintendoa. Mutta ei, lähti omalle kaverilleen.
Siis miehellesi oli okei, että sinä otat lapsen hoitoosi, koska hän oli lähdössä kavereiden kanssa ulos. Häntä siis ei häiritse se, että sinulla on lapsi vahdittavana, koska hän ei ole itse kotona.
Eli ajattelit muiluttaa itse sopimasi lapsenhoitonakin miehelle? Hyvä, että ukkosi älysi keksiä itselleen parempaa tekemistä. Vai mitä olit ajatellut tehdä sillä aikaa, kun miehesi olisi pelannut lapsen kanssa Nintendoa?
Ja miten ihmeessä onnistuit tulkitsemaan miehesi vastauksesta, että hän haluaa/aikoo osallistua lapsenhoitoon? Ethän sinä sitä edes kysynyt, vaan ilmoitit, että kaverisi lapsi tulee teille illalla, johon miehesi vastasi "okei", minkä jokainen vähänkään "miestä" puhuva osaa tulkita tarkoittavan "hyvä, kun varoitit, soitan jätkille, ehtivätkö kaljalle".
Jos olisi kyse teidän yhteisestä kummilapsesta, sulla olisi oikeus olettaa, että mies jäisi kotiin, jollei ole jo aiemmin sopinut jotain muuta, mutta tässä kuvaamassasi tilanteessa hänellä ei ole mitään velvollisuutta jäädä "auttamaan" sua oletettavasti täysin normaalin kuusivuotiaan "hoitamisessa". Mitä hoitamista se edes tarvitsee? Riittää, kun aikuinen on paikalla ja vähän katsoo perään, ettei leikkaa sormeaan irti, jos saa päähänsä fileoida kalan tai muuta vastaavaa.
Kiltti mies kirjoitti:
Miksi olet ottanut paskan miehen joka ei auta.
Tarvitseeko yksi kuusi vuotias montakin hoitajaa ? Miten minä selvisin yhden kuusivuotiaan, yhden kaks vuotiaan ja kahden vauvan kanssa tuntejakin yksin kun mies oli töissä ?
Se on sinun kaverisi lapsi, ei miehen kaverin. Valitat nyt turhasta. Pelaa itse Nintendoa lapsen kanssa.