Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki kannattaa leikkauksia kunhan ne ei koske itseä.

Vierailija
14.04.2023 |

Tai itselle tärkeitä asioita.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää etteivät leikkaukset kohdistu kansanedustajiin itseisiin ollenkaan vaan niiden etuja nostetaan taloudesta huolimatta. 

Vierailija
22/36 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 2000-luvun alulla usein sanottiin että "perussuomalaisia äänestävät itä-helsingissä asuvat miehet jotka elävät toimeentulotuella ja ovat sitä mieltä että kenenkään ei tulisi saada toimeentulotukea". Tuo sanottiin vitsinä, sanottiin kun haluttiin pilailla persujen kustannuksella. Mutta minuun tuolla oli päinvastainen vaikutus, minulle tuo kertoi hyvää persuista, koska minäkin elän toimeentulotuella ja minäkin olen sitä mieltä ettei kenenkään tulisi saada toimeentulotukea. Koska mielestäni yhteiskuntamme tukijärjestelmä erittäin pahasti vääristää markkinatalouttamme, siten luoden työttömyyttä, luoden köyhyyttä, luoden ihmisiä jotka ovat riippuvaisia tukijärjestelmästämme. Jos yhteiskuntamme tukijärjestelmää ei olisi olemassa - niin sitä ei tarvittaisi.

Mutta sehän ei mitään hyödytä jos vain yhdeltä, kahdelta, kolmelta ihmiseltä poistetaan tuet. Koska sillä lailla vain syöstään yksi, kaksi, kolme ihmistä entistä syvemmälle ahdinkoon. Vaan jotta tukijärjestelmämme aiheuttama jättimäinen yhteiskunnallinen vääristymä saadaan poistettua niin tuet täytyy poistaa kaikilta.

Mutta enää nykään en persuja tuosta syystä ihaile. Koska olen jo huomannut että kaikki muut heidän periaatteensa ovat aivan täysin pöllöjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isovanhemmillani suojatöistä saatu törkeät eläkkeet. Saivat sähkötukea 400 euroa ja olivat todella tyytyväisiä. Muutoin ovat totaalisen kokoomuslaisia.

Minä sain pätkäduunarina ylisuureen laskuuni 0e tukea enkä tienaa tarpeeksi vähän että saisin toimeentulotukea. En edes pysty ostamaan omaa asuntoa kun lainaa ei tipu näillä tuloilla.

Jotenkin sairas maa. Tulee raamatun lause mieleen jossa niillä joilla jo on, annetaan lisää, niiltä joilla ei ole mitään otetaan viimeisetkin rippeet.

Miksi et saanut sähkötukea? Me saatiin koska sähkönhinta oli yli 10senttiä.

En ole tuo kelle vastaat mutta siinähän oli euromääräiset rajat. Esim. alle 150e laskuun ei saanut mitään.

Suuriin laskuihin isoissa okt:ssa sai valtavat tuet. Asuntoihin joissa pääosin asuu porukkaa jonka yhteenlasketut tulot viisinumeroisia kuussa eli todellakin olisivat itse selvinneet laskuista.

Pienituloiselle jolle jää käteen muutama satku verojen, ruuan ja asumisen jälkeen sen sijaan se 130 euron lasku voi sysätä koko talouden pilalle, kun monella ei kerta kaikkiaan ole mahdollista säästää niin pienistä tuloista.

Hämmentävän huonosti kyllä ihmiset sisäistää sähköhyvityksen ja sähkötuen. Ensimmäiseen ei ole tulorajoja ja takaisin saa 150 eurosta. Ei paljoa, mutta jotain. Omavastuu 90 euroa.

Toki pienistä tuloista pienikin nousu tuntuu, mutta hassua valittaa siitä, ettei saa sähköhyvitystä. Sehän tarkoittaa, että kulutuslasku on alle 90 euroa, joka on talvella erittäin pieni.

Vierailija
24/36 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä valtiolla on paikkoja kyllä, joista leikata eivätkä ne leikkaukset vaikuta suomalaisten elämään. Miljardeista kyse. Voi kun useampi olisi persuja äänestänyt.

Kerro nyt vaikka ensimmäiset 3 miljardin leikkaukset.

Kehitysavusta ja ulkomaalaisten toimeentulotuesta saa jo mukavasti säästöjä. Pelkkä kehitysapu on jo toista miljardia.

Ei se kansalaisuus siinä pitäisi vaikuttaa, mutta voisi esim. porrastaa (jos nyt kovasti tt tuesta halutaan etsiä säästöjä) että 15 vuoden työhistorialla täysimääräinen, 10 v. työhistorialla alennetaan 10%, 5 v. historialla alennetaan 20%. Työnteko ja verotulot kunniaan aina.

Vierailija
25/36 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun verotustani saa leikata.

Vierailija
26/36 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuden tuhannen palkkaan yli 500 euron palkan korotus on järkyttävä kun työmarkkinatuella + 500 eurolla elävä saa vain parin kympin korotuksen siihen minimi tuloonsa. Joka ei hinnan nousuja kompensoi mitenkään. 

Kansanedustaja saa jättipalkkaansa yli 6000 vähintäänkin 500 euron korotuksen. Ilman mitään lakkoilua. 

Kukaan kansanedustaja ei ole suostunut elämään 500 eurolla kuukaudessa katsoen mitenkä sillä pärjäisi. 

Sen haluaisin nähdä joka kansanedustaja lähtisi elämään 500 eurolla kuukaudessa ja tosiasiassa näkisi mitä sillä rahalla saa. 

Vierailija
27/36 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmis antamaan palkastani esim. satasen pois kunhan sossutatuilta leikataan saman verran.

Vierailija
28/36 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkakaa kansa haastamaan kansanedustajia elämään n 500 eurolla kuukaudessa ja mitenkä ne pärjäisivät sillä summalla. 

Vierailija
29/36 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen valmis antamaan palkastani esim. satasen pois kunhan sossutatuilta leikataan saman verran.

mikä ihmeen sossutatu

Vierailija
30/36 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. Itse en ole valmis leikkaamaan mistään. Omaisuutta kun aletaan verottaa ja perintöoikeus poistetaan, niin ei tarvitse leikata.

Vierailija
31/36 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuskäynnit voisi olla 60€/käynti, niin loppuis se turhanpäiväinen saikuttelu.

Vierailija
32/36 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhät kyykkyyn kirjoitti:

Terveyskeskuskäynnit voisi olla 60€/käynti, niin loppuis se turhanpäiväinen saikuttelu.

Työnantaja maksaa mielellään.

Vierailija
33/36 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mikä ihmeen sossutatu

Nämä tyypit, jotka ovat kuukaudesta toiseen saamapuolella antamatta mitään takaisin.

Vierailija
34/36 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelon vallassa oltu jo monta vuotta, mutta hyväksyisin jos asumistuesta hiukan leikattaisiin.

Vierailija
35/36 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkakaa kansa haastamaan kansanedustajia elämään n 500 eurolla kuukaudessa ja mitenkä ne pärjäisivät sillä summalla. 

Orpo ja Ben voisi kokeilla.

Vierailija
36/36 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kaikki haluaa enemmän rahaa,. Oikeistolaiset haluaa pitää enemmän omista rahoistaan, vasemmistolaiset haluaa enemmän muiden rahoja.

Kyllä. Moni ei vain jostain syystä tajua havittelevansa itsekin esim. työnantajan rahoja. Pokkana havitellaan vuorolisiä, sairauslomakorvauksia, lomarahoja ja tällä hetkellä työnantajan vastuulle kuuluvia vakuutus- ym. maksuja. Halutaan pitää kiinni työterveyspalveluista ja lakisääteisistä lepoajoista, vaikka kaikki ovat ihan suoraan rahan siirtämistä toisen taskusta omaan.

"Mut ku mää olen töissä niin haluan pitää palkastani kiinni, olen siis pakosti oikeistolainen."

Hölmöt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme