Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen omatunto sinulla on?

Vierailija
14.04.2023 |

Kiinnostaisi kuulla millaisia omantunnon ääniä muilla on. Voitko tehdä mitä vaan huoletta vai puuttuuko omatunto herkästi asiaan ja miten se näkyy?

Itseäni on ruvennut suorastaan ärsyttämään se, että omatuntoni ei kestä mitään. Sitten olen "liian kiltti" kaikille kun en voi loukata ketään mitenkään :D en siis kestä huonoa omaatuntoa yhtään.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantyylistä kuin sinulla. Vaikka minua olisi kusetettu ja käytetty hyväksi, niin en edes tällaisille henkilöille pysty pistämään takaisin samalla mitalla. Valkoisia merkityksettömiä valheita kyllä pääsee, mutta mistään sellaisesta en pysty valehtelemaan joka vaikuttaa muiden asioihin.

Vierailija
2/29 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian herkkä. Hirveesti menee energiaa hukkaa omantunnon takia. Mitään ei saa ainakaan tässä elämässä takaisin sen takia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 40v alkoi omatunto joustamaan kun huomasin niin monien huijaavan.

Vierailija
4/29 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme se omatunto oikein on? Onko se se pieni ääni, joka sanoo kuinka toisten tulee hoitaa jotkut asiat, vai mikä se on?

Vierailija
5/29 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme se omatunto oikein on? Onko se se pieni ääni, joka sanoo kuinka toisten tulee hoitaa jotkut asiat, vai mikä se on?

Se on se joka kertoo oletko itse mielestäsi tehnyt oikein vai väärin. Pystytkö elämään tekojesi kanssa. Ei liity toisiin ihmisiin.

Vierailija
6/29 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin oikeustajuni mukainen.  Arvomaailmassani lain kirjaimen yläpuolella.

Vierailija
7/29 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soimaava että teen kaikki oikein ja sen takia puhdas mutta raskasta on. Voisi olla löyhempi niin voisin nauttia elämästä .

Vierailija
8/29 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena minulla ei ollut minkäänlaista omaatuntoa. Nyt neljänkympin lähestyessä se on kehittynyt.

Vierailija
9/29 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika kiltteys on vähän huono juttu, koska voi tulla huijatuksi ja hyväksi käytetyksi. Olen tietoisesti opetellut toimimaan niin ettei toinen loukkaannu ja silti pidän puoleni.

Esimerkki.

Yksi ystäväni on ollut pitkän aikaa talousvaikeuksissa. Luottotiedot ovat menneet. Hän pyysi minulta lainaa 200 euroa. Tiesin, että sitä en saa koskaan takaisin. Annoin hänelle lompakostani 50 ja sanoin, että tätä ei tarvitse maksaa takaisin. Halusin vapauttaa hänet lisävelasta näin. Hän oli oikein tyytyväinen eikä puhunut enää mitään 200 eurosta.

Vierailija
10/29 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin omatuntoni oli hyvin herkkä ja tunsin syyllisyyttä silloinkin, kun ei olisi tarvinnut tuntea. Nyt, kun olen tajunnut että minulta vaaditaan korkeampaa moraalia ja etiikkaa, kuin muilta, olen todennut ettei minunkaan tarvitse olla jatkuvasti ajattelemassa toisten tunteita tai kuinka toimintani heihin vaikuttaa. Ei minunkaan tunteitani ole säästelty tai ajateltu, kuinka teot vaikuttavat minuun. Liian herkkä syyllisyydentunto johtaa siihen, että jää aina ilman, koska ei tahdo loukata tai pelkää astuvansa varpaille. Kohtuus omantunnon äänessäkin, sillä jokainen kuitenkin tietää omalla kohdallaan onko tehnyt jotakin sellaista, että omantunto soimaa aidosti vai onko kyseessä ulkopuolelta laitettu paine ja syyllistäminen samasta mikä on heille sallittua, mutta yhden kohdalla paheksuttua.

Vierailija
11/29 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
12/29 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä nalkuttava paska. Ei kyllä voi tehdä mitään väärin. Ei sitä jaksa kuunnella.

Vierailija
13/29 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette, katkaisenko välit naisystävääni, joka soittaa minulle, kun mies on pois kotoa. Voi puhua tunninkin, vain miehestään. En ole edes huomannut, että olen uinut koukkuun. Hän kun ei voi puhua, kun mies on kotona ja minulla olisi joku asia. Nyt aloin miettiä, että mikä toisen luokan kansalainen minä olen, että minun pitää haistella, koska toisessa päässä mies on kotona.

Vierailija
14/29 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumorintajuinen.

Vierailija
15/29 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla omaatuntoa. Pystyn kuristamaan tai hukuttamaan kenet vain.

Vierailija
16/29 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin olleeni liian kiltti koko elämäni ajan kun jopa ruokakaupan lähetti alkoi syömään tilauskuormasta. Ennen saattoi olla 5 tuntia myöhässä, pakasteet puolisulat ja kaikki oli minulle ok. Kyllä minä ymmärrän kun ihmisillä on kiireitä, minä voin odottaa. Olen auttanut ja lainannut ihmisille rahaa jotka on luvanneet tappaa minut, koska kyllä minä ymmärrän jos on vaikeaa mielenterveyden kanssa. On saanut mustamaalata, puhua perättömiä selän takana, varastaa, on saanut käyttäytyä ihan niin sikamaisesti kuin ikinä huvittaa ja syli on aina ollut avoin sen jälkeenkin ja apua on minulta saanut. Pakko ihmetellä mikä ihme tällaista ihmistä vaivaa kuin minä olen. Täytyy olla useampi ruuvi löysällä.

Vierailija
17/29 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajusin olleeni liian kiltti koko elämäni ajan kun jopa ruokakaupan lähetti alkoi syömään tilauskuormasta. Ennen saattoi olla 5 tuntia myöhässä, pakasteet puolisulat ja kaikki oli minulle ok. Kyllä minä ymmärrän kun ihmisillä on kiireitä, minä voin odottaa. Olen auttanut ja lainannut ihmisille rahaa jotka on luvanneet tappaa minut, koska kyllä minä ymmärrän jos on vaikeaa mielenterveyden kanssa. On saanut mustamaalata, puhua perättömiä selän takana, varastaa, on saanut käyttäytyä ihan niin sikamaisesti kuin ikinä huvittaa ja syli on aina ollut avoin sen jälkeenkin ja apua on minulta saanut. Pakko ihmetellä mikä ihme tällaista ihmistä vaivaa kuin minä olen. Täytyy olla useampi ruuvi löysällä.

Ei ole ruuvit löysällä. Olet yliempaattinen ja ihmisläheinen. Sinun ei silti tarvitse olla kaikkien syli. Kaikilla on vastuu myös omista

teoistaan. Opettele sanomaan nätisti, että tällä kertaa ei.

Vierailija
18/29 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hetken hiljaisuutta.

Vierailija
19/29 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gandhi piti omaatuntoaan korkeimpana lakinaan. Eli kuin opetti.

Vierailija
20/29 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liika kiltteys on vähän huono juttu, koska voi tulla huijatuksi ja hyväksi käytetyksi. Olen tietoisesti opetellut toimimaan niin ettei toinen loukkaannu ja silti pidän puoleni.

Esimerkki.

Yksi ystäväni on ollut pitkän aikaa talousvaikeuksissa. Luottotiedot ovat menneet. Hän pyysi minulta lainaa 200 euroa. Tiesin, että sitä en saa koskaan takaisin. Annoin hänelle lompakostani 50 ja sanoin, että tätä ei tarvitse maksaa takaisin. Halusin vapauttaa hänet lisävelasta näin. Hän oli oikein tyytyväinen eikä puhunut enää mitään 200 eurosta.

Toivottavasti ystäväsi ymmärtää kuinka kallisarvoinen olet!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän