Ilmaista tekemistä lapsiperheelle Kuopiossa?
Olisikohan linjoilla kuopiolaisia, joilta löytyis paikallistuntemusta? Mitä tehdä tulevana viikonloppuna kohta 3-vuotiaan taaperon kanssa? Mielellään jotain mikä ei maksaisi kauheasti.
Kommentit (23)
En tiedä muuta mut aika hölmöä kysyäkkin kun tuon ikäisillä taaperoillakin jo omia mieltymyksiä, saatikka niiden vanhemmilla.
Torin reunalle istumaan, seisomaan, pomppimaan. Ei maksa mitään.
https://www.kuopio.fi/leikki-ja-lahiliikuntapaikat
Tuolta kattoo sellaisen leikkipuiston missä erilaiset vempeleet kuin lapsen lähipuistossa niin ainakin kolmevuotiaan viihtyvyys pitäisi olla taattu. Aikuisista en mene takuuseen.
Minna-talossa (torin laitamilla) on alakerrassa Lumottu metsä -lastenmaailma jossa tuon ikäinen varmasti viihtyy. On ilmainen. Vieressä myös lelukauppa.
Vierailija kirjoitti:
Kerätkää käpyjä.
Ihan hyvä ehdotus. Käytiin lasten kanssa metsässä kävelemässä ja kerättiin kiviä, pieniä oksia ja muuta jännää. Kotona askarreltiin niistä pahvilaatikkoon metsä.
Menkää keräämään pulloja. Tienaatte.
Minä kävisin ihan rauhallisella kävelyllä lapsen kanssa jutellen. Lapsi saisi rauhassa katsella, kysellä ja tutustua ympäristöön.
Lopuksi veisin jäätelölle. :)
Vierailija kirjoitti:
Minä kävisin ihan rauhallisella kävelyllä lapsen kanssa jutellen. Lapsi saisi rauhassa katsella, kysellä ja tutustua ympäristöön.
rauhalliselle*
Ja Hoplop löytyy myös kaupungista, mutta se tietty maksaa.
Keskustassa on pari kivaa leikkipuistoa, jos ulkona viihdytte. Valkeisenlammen rannalla yksi ja toisena Brahenpuisto.
Keskustassa on myös eläinmuseo, mutta en tiedä jaksaako 3-vuotias siellä kierrellä. Museon vieressä on pääkirjasto, jonka alakerrassa on ihan viihtyisä erillinen lastenosasto.
Kolmevuotiaan kanssa nyt ei mitään ihme sirkusta tarvitse järjestää. Kävelylle ja leikkipuistoon. Jäätelö- tai pillimehuhetki puiston penkillä. Mukavia asioita vielä aikuisenakin. :)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä muuta mut aika hölmöä kysyäkkin kun tuon ikäisillä taaperoillakin jo omia mieltymyksiä, saatikka niiden vanhemmilla.
Juu. Minun lapseni halusivat kolmevuotiaana helikopterilennolle. Ei siinä mikään auttanut, vaikka kalliiksihan se tuli.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tällainen enää käy, ikävä kyllä. Nykyäidit sanoittavat lapsille kaiken jatkuvasti kuuluvalla äänellä. Ei ole lapsella mahdollisuutta eikä rauhaa omaan tarkkailuun, ajatteluun tai kysymyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tällainen enää käy, ikävä kyllä. Nykyäidit sanoittavat lapsille kaiken jatkuvasti kuuluvalla äänellä. Ei ole lapsella mahdollisuutta eikä rauhaa omaan tarkkailuun, ajatteluun tai kysymyksiin.
Lapset itsehän eivät tietenkään koskaan puhu keskenään jatkuvasti kuuluvalla äänellä.
Eiks siellä oo missään lapsille ilmaista ruokailua? tai paikkaa johon vois jättää muutamaks tunniks hoitoon, siis sellaisii ilmaisii lapsiparkkei?
jos tiedätte voitteko laittaa vinkkejä.,
myös semmoiset askartelupajat ois kivoja, leikkihommat, se konsertti niin milloin se on ja missä?
Vierailija kirjoitti:
Kolmevuotiaat ovat melko homogeenisiä, mitä viihtymiseen tulee. Toki voihan niistä rakentaa hankalia, mutta yleensä tuonikäinen tykkää ikätasoisestaan toiminnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset itsehän eivät tietenkään koskaan puhu keskenään jatkuvasti kuuluvalla äänellä.
Ei ainakaan näinen jatkuvasti paasaavien lapset. Istuvat ihan hiljaa, kun äiti pitää monologiaan. Sääli.
Kaupan kassojen päädyssä käytävällä olevalle penkille istumaan ja katselemaan ihmisiä.
Huomenna Kolmisopessa ilmainen lastentapahtuma jossa pomppulinnaa, askartelua ja joku musiikkishow! :)