Englanninkieliset pronominit nimen perässä, minkä vaikutelman antaa?
Jos näät aikuisella suomalaisella/suomenkielisellä englanninkieliset pronominit nimen perässä some-biossa tai sähköpostin allekirjoituksessa, niin millaisen vaikutelman se sulle antaa? Onko eroa, jos ovat she/her tai they/them tai she/they? Kaikkia noita oon nähnyt.
Millä perusteella ajattelet niin kuin ajattelet?
Itselle tulee vähän sellainen "lumihiutale"-fiilis, että tän tyypin kanssa kannattaa olla vähän varuillaan. Voi nostaa äläkän ja draamaa, tulkita toisten puheita negatiivisemmin kuin olisi hyväksi. Perustuu ihan siihen, miten oon nähnyt tiettyjen yleisaktivistien käyttäytyvän somessa. Että pronominit tarkoittavat = olen tiedostava ja saan vaatia muilta erityistä huomiota ja henkistä hoivaa, pahimmillaan munankuorilla kävelyä koska muiden tulee vastata henkisiin tarpeisiini ja "ottaa muut huomioon" (mutta itse ei ota muita huomioon vaan reagoi kaikkeen omista traumoistaan käsin).
Jos kyse on siitä, että jollekin puhutaan suoraan, mihin silloin tarvitaan kolmannen persoonan pronomineja?
Eikä jokin she/her/they/them tms. vielä kerro mitään siitä, pitäisikö ihmistä puhutella tittelillä Mr., Mrs., Ms., Sir, Madam tai jollain muulla, jos vaikka kirjoittaisi tällaiselle ihmiselle kohteliaan viestin.