Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa äsken A-Studiossa Ben Zyskowiczillä argumentit rautaa!

Vierailija
13.04.2023 |

Sanoi, että Suomessa on sellaisia ihmisiä, jotka katsovat, että siirtyminen sosiaaliturvalta työlle ei tuo juurikaan tai ainakaan riittävästi lisää ansioon, eikä sellainen tilanne kannusta niitä ihmisiä työhön. Ben sanoi, että siksipä työnteon veroitusta pitää keventää, sekä lähtölavaa sosiaaliturvan puolella pitää laskea, jotta tarjolla oleva työ olisi kannattavaa. Tuolla jälkimmäisellä Ben tarkoitti mm. ansiosidonnaisen lyhentämistä ja porrastamista, jolloin lopulta pienempipalkkainen työkin on kannustavampaa kuin jäädä ansiosidonnaiselle.

Myös asumistuesta Ben sanoi, että koko nykyinen asumistukijärjestelmä vaatii tuntuvia remontteja ja tuntuvia säästöjä, koska sellainen vaikuttaisi koko vuokratasoa alentavasti ja sillä olisi huomattavia myönteisiä vaikutuksia. Ben sanoi, että yleisen asumistuen reipas alentaminen alentaisi yleistä vuokratasoa. Täysin totta! Asumistuki väärentää vuokramarkkinoita nostamalla vuokratasoa!

Hyvä Ben! Siinä oli faktat ja argumentit täyttä rautaa!

Kommentit (490)

Vierailija
81/490 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomeen on tullut aika, että isolla rahalla ei saa ystävällistä hoitoa. Kun rikas tarvitsee eläkkeellä hoitoa niin mua ei vittuakaan kiinnosta mikä johtaja olet ollut ennen eläkkeelle jääntiä ja paljonko maksat hoidosta.

Työttömillä on paljon mielenterveysongelmia. Pitäisikö hakea yksityiselle hoitajaksi mistä rikkaat ostaa palvelunsa. Mä en kunnioita ihmisiå jotka leikkaa heikommilta.

Vihainen ihminen voi hymyillä ja olla vähän kovakourainen.

Vierailija
82/490 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistukien määrähän lähti jo viime vuonna laskuun, eli kun vuokrat reaalisesti laskivat kysynnän vähentymisen myötä ja kun työllisyyskin parani, niin maksetut tuet pienenivät.

Asumistuki on itse asiassa noussut. Viime vuonna sain 330,40€/kk, nyt saan 357,60€/kk. Tämä on Jyväskylässä yksin asuvan maksimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/490 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret puheet, pienet teot. Nekin teot pannaan kansan persiiseen.

Vierailija
84/490 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on varaa odottaa ehkä kuukausi tai kaksi, että vuokra laskee sen 200-300 per kk. Sitten joudun jättämään työni ja muuttamaan paljon kauemmaksi asumaan ja töihin, en todellakaan jäisi pk-seudulle sen jälkeen. Veikkaan, että meitä vastaavanlaisia on monta.

Keitä sitten meinataan saada tekemään elintärkeät työt pk-seudulla, sitä en tiedä. Ehkä siellä on jotain maagisia keijuja, jotka hoitavat vanhukset ja lapset ja siivoukset, kuljettavat roskat ja hyllyttävät, kuljettavat tavarat ja ruuat... ja asuvat pikku koloissaan jossain maagisessa valtakunnassa, eivätkä tarvitse asumistukea?

Kohta on Varkauden väkiluku 500 000 kun suomalaiset muuttaa sinne halvan asumisen perässä

Vierailija
85/490 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomeen on tullut aika, että isolla rahalla ei saa ystävällistä hoitoa. Kun rikas tarvitsee eläkkeellä hoitoa niin mua ei vittuakaan kiinnosta mikä johtaja olet ollut ennen eläkkeelle jääntiä ja paljonko maksat hoidosta.

Työttömillä on paljon mielenterveysongelmia. Pitäisikö hakea yksityiselle hoitajaksi mistä rikkaat ostaa palvelunsa. Mä en kunnioita ihmisiå jotka leikkaa heikommilta.

Kokoomus leikkaa lapsiperheiden ansiosidonnaista. Jos en saa hoitaa lapsiani parhaalla mahdollisella tavalla niin silloin en hoida eläkeläisiäkään parhaalla mahdollisella tavalla.

Eläkeläinen myös rikas sellainen on huonon hoitonsa ansainnut.

Vierailija
86/490 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistukien määrähän lähti jo viime vuonna laskuun, eli kun vuokrat reaalisesti laskivat kysynnän vähentymisen myötä ja kun työllisyyskin parani, niin maksetut tuet pienenivät.

Asumistuki on itse asiassa noussut. Viime vuonna sain 330,40€/kk, nyt saan 357,60€/kk. Tämä on Jyväskylässä yksin asuvan maksimi.

Siihen tehtiin inflaatiotarkistus ja nousi lähes 9%

Vierailija
87/490 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus leikkaa lapsiperheiden ansiosidonnaista. Jos en saa hoitaa lapsiani parhaalla mahdollisella tavalla niin silloin en hoida eläkeläisiäkään parhaalla mahdollisella tavalla.

Isolla rahalla ei saakaan enää ystävällistä hoitoa vanhana. Niin se maailma muuttuu. Rahalla ei voi turvata enää hyvää hoitoa.

Vierailija
88/490 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isolla rahalla ei saakaan enää ystävällistä hoitoa vanhana. Niin se maailma muuttuu. Rahalla ei voi turvata enää hyvää hoitoa.

Vain fyysisesti hyvässä kunnossa olevat tulevat pärjäämään, ei enää rikkaat. Heti kun sairastut olet muiden armoilla.

Vierailija
89/490 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laura Huhtasaari ei sanonut mihinkään oikein mitään, ettei "häiritse hallitusneuvotteluita".

Persut raivoavat somessa, että oli kuulemma "Ylen juoni" kun Huhtasaari oli otettu studioon. On kyllä aika outoa, että persut häpeävät oman puolueensa kansanedustajaa noin paljon?

Oli kyllä väärässä paikassa.

Vierailija
90/490 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain fyysisesti hyvässä kunnossa olevat tulevat pärjäämään, ei enää rikkaat. Heti kun sairastut olet muiden armoilla.

Vaikka lukisin hoitajaksi niin muistan miten minua on työttömänä kohdeltu.

Odotan jo, että pääsen hoitamaan rikkaita jotka maksaa hoidostaan isoa rahaa. Saavat vihaisen hoitajan.

Vierailija
91/490 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka lukisin hoitajaksi niin muistan miten minua on työttömänä kohdeltu.

Odotan jo, että pääsen hoitamaan rikkaita jotka maksaa hoidostaan isoa rahaa. Saavat vihaisen hoitajan.

Rikkaat ei ole niitä penaalin terävempiä kyniä.

On uusi sukupolvi tulossa hoitamaan. Meitä ei kiinnosta, että olet ollut joku toimitusjohtaja.

Vierailija
92/490 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannattamaton palkka jolla ei voi elää, muutu kannattvaksi vaikka sosiaalituet muuttuisivat myös kannattamattomiksi.

Vierailija
93/490 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun saisi eutanasian. Katsoin pääsiäisenä siitä dokkarin Yleltä ja oli kaunis ja väkivallaton tapa lähteä ihmisarvoisesti. Ei lainkaan sellainen raaka ja ruma sekä äärimmäisen kivulias pitkä kiduttava kuolema kuin Suomessa. 

Vierailija
94/490 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannattamaton palkka jolla ei voi elää, muutu kannattvaksi vaikka sosiaalituet muuttuisivat myös kannattamattomiksi.

Ei, ne työt vain jätetään tekemättä.

Vierailija
95/490 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ok, mutta ansiosidonnaisesta väärässä. Sitä voisi kyllä leikata poistamalla laskentakaavasta ylityöt, jotka nostaa ansiosidonnaista naurettavan korkeaksi. Eli peruspalkasta lasketaan ansiosidonnainen. Tämä poistaisi väärinkäytökset ja ei mahdollistaisi palkkojen polkemista.

Tuo tilanne, että ansiosidonnainen menisi heti pois saa vaan aikaan sen, että työnantajat voi tarjota entistä pienempiä palkkoja osaajille, jotka hankkinut rautaisen ammattitaidon. Tämä taas tekee sen, että ammattilaiset joutuvat ottamaan työn vastaan aloittelijan palkalla ja aloittelijat ei edes saa enää töitä.

Vierailija
96/490 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankkarilla olevat ei ole se ongelma vaan toimarilla olevat ja siihen tuo ei tuo ratkaisua ollenkaan.

Ankkarilla olevat eivät myöskään hae töihin niihin matalapalkkatöihin, joihn sitä tekijää massoittain tarvitaan, siihen tarvittaisiin nämä toimarilla olevat, mutta kun se palkka on pienempi kuin ne tuet ja työ epäinhimillistä.

Vierailija
97/490 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin siis, että valtio kokonaisuudessaan maksoi vähemmän asumistukea viime vuonna.

Vierailija
98/490 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laura Huhtasaari ei sanonut mihinkään oikein mitään, ettei "häiritse hallitusneuvotteluita".

Persut raivoavat somessa, että oli kuulemma "Ylen juoni" kun Huhtasaari oli otettu studioon. On kyllä aika outoa, että persut häpeävät oman puolueensa kansanedustajaa noin paljon?

Kaikki vaikuttivat vähän epäilyttäviltä. Miksi ne oli pyydetty.

Vierailija
99/490 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa taas uhoa: jos minä en ....eipä laiteta lapsia ja eläkeläisiä vastakkain. Molempia olemme olleet ja tulemme jokainen olemaan.

Ei voi olla niin , että verorahamme menevät näihin valtaviin moninaisiin tukiin, kyllä ne täytyy kohtuullistaa. Työssäkäyvät sitten elättävät tätä joukkoa. Verotusta saatava alas, ei näin voi jatkua.

Ben Z on ihan oikeassa, toivottavasti tukiasioihin todella tulee nyt muutos.

Vierailija
100/490 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa taas uhoa: jos minä en ....eipä laiteta lapsia ja eläkeläisiä vastakkain. Molempia olemme olleet ja tulemme jokainen olemaan.

Ei voi olla niin , että verorahamme menevät näihin valtaviin moninaisiin tukiin, kyllä ne täytyy kohtuullistaa. Työssäkäyvät sitten elättävät tätä joukkoa. Verotusta saatava alas, ei näin voi jatkua.

Ben Z on ihan oikeassa, toivottavasti tukiasioihin todella tulee nyt muutos.

Kyllä, me työttömät luemme hoitajiksi ja menemme töihin niihin yrityksiin mistä rikkaat ostavat hoitonsa.

On tulossa vihainen hoitaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä