Miksi näihin kuumiin aaltoihin ei saa apua?
Kamalat vaihdevuosivaivat, lääkärin mukaan ei ole olemassa mitään hormonihoitoa tällaisiin. Tulen hulluksi. Talvellakin oltava tuulettimet kun hikipuuska tulee. Mielialat heittelee niin että kohta tulee ruumiita. Olen puolessavälissä kuuttakymmentä. Mitä tässä voi tehdä?
Kommentit (46)
Provoatko? Käy gynekologilla. Itse en halunnut hormonikorvaushoitoa, koska suvussa on paljon syöpiä.
Hormonikorvaushoito auttaa satavarmasti ja pitää aallot poissa. Kyllä niitä pillereitä voi muutaman vuoden syödä, elämänlaatu paranee valtavasti.
Minä kävin gynellä ja sain vaihdevuosivaivoihin asianmukaiset lääkkeet. Lääkärin mukaan nykyaikana ei moisista vaivoista tarvitse kenenkään naisen kärsiä. Taitaa olla hoitovirhe tuolta mieslääkäriltä.
Itsellä myös lisääntyvät kuumat aallot ja nyt meinaa mennä hermo. En halua lääkkeitä, kokeilen ensin Salviaa.
Lopeta kokeeksi kahvin juominen, voi helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Hormonikorvaushoito auttaa satavarmasti ja pitää aallot poissa. Kyllä niitä pillereitä voi muutaman vuoden syödä, elämänlaatu paranee valtavasti.
No miksi en sitten niitä saa? Viimeksi eilen itkin koko hemmetin päivän kun tuntuu että tulen hulluksi näiden oireiden kanssa. Lääkärit ei kirjoita mitään hormonihoitoja.
Minulla oireet lieveni kun menkat loppui eli toivoa on.
Ennen sitä oli 2v
Vierailija kirjoitti:
Minä kävin gynellä ja sain vaihdevuosivaivoihin asianmukaiset lääkkeet. Lääkärin mukaan nykyaikana ei moisista vaivoista tarvitse kenenkään naisen kärsiä. Taitaa olla hoitovirhe tuolta mieslääkäriltä.
Niin ne toiset saa apua. Mulla oli naislääkäri joka sanoi että ei ole mahdollista saada hormonikorvaushoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oireet lieveni kun menkat loppui eli toivoa on.
Ennen sitä oli 2v
Menkat loppui minulla 3 vuotta sitten ja oireet tuntuu vaan pahenevan.
Mulle suorastaan tyrkytettiin hormonihoitoa, kun kohtu ja munasarjat poistettiin, jolloin alkoi vaihdevuodet ihan kertalaakista. En olisi pärjännyt töissä mitenkään ilman hormoneja. Niitten avulla sain nukuttua ja jaksoin siten työpäivät.
Kannattaa mennä sinne yksityiselle gynelle.
Miksi näitäkin elämänlaadun pahimmillaan romahduttavia oireita ei hoideta vaan vähätellään vaan? Koska ne on naisten vaivoja?
Vierailija kirjoitti:
Itsellä myös lisääntyvät kuumat aallot ja nyt meinaa mennä hermo. En halua lääkkeitä, kokeilen ensin Salviaa.
Kokeile vaan. Menet sitten hakemaan lääkkeet, kun oireet pahenevat ja tarvitset oikeata hoitoa. Siunattu lääketiede.
Mulle lääkäri lähinnä nauroi ja sanoi että et sinä mitään hormonikorvaushoitoa tarvitse. Millä hemmetin rahalla sitä pienituloinen ihminen menee yksityiselle lääkärille, kun ne vaatii otettavaksi kaikenmaailman kokeita ja muita tutkimuksia. Mitään toimeentulotukia en saa, en ole saanut viiteen vuoteen. Kuulemma eläkkeellä on tultava toimeen. Mulla jää eläkkeestä elämiseen, laskujen ja lääkkeiden oston jälkeen noin 150 e kuukaudeksi. Että kai se on valittava sitten ruoka tai yksityiselle lääkärille meno.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa mennä sinne yksityiselle gynelle.
Miksi niitä ei saa terveyskeskuslääkäriltä? Koska ovat sadisteja?
Mene niin kauan uudelleen, että saat. Vaihda toisen terveysaseman asiakkaaksi, jos tuolta ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ne toiset saa apua. Mulla oli naislääkäri joka sanoi että ei ole mahdollista saada hormonikorvaushoitoa.
Minullekin naisgyne sanoi, että en saa korvaushoitoa, kun sanoin, että pärjään kyllä kuumien aaltojen kanssa, mutta en voi elää, jos en saa nukuttua kuin muutaman tunnin yössä ja senkin vaan pätkissä. Olin siinä vaiheessa kärsinyt oireista puolitoista vuotta, niiden koko ajan pahentuessa. Aloin itkeä ja sanoin tuolle lääkärille, että mielummin sitten kuolen, kun elän tällaista zombien elämää. Hän sitten kirjoitti reseptin ja nyt nukun taas normaalisti ja kuumat aallot on vaan ikävä muisto.
Juuri viikko sitten kävin viimeksi lääkärissä ja apua ei kuulemma tule.