Miksi näihin kuumiin aaltoihin ei saa apua?
Kamalat vaihdevuosivaivat, lääkärin mukaan ei ole olemassa mitään hormonihoitoa tällaisiin. Tulen hulluksi. Talvellakin oltava tuulettimet kun hikipuuska tulee. Mielialat heittelee niin että kohta tulee ruumiita. Olen puolessavälissä kuuttakymmentä. Mitä tässä voi tehdä?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hormonikorvaushoito auttaa satavarmasti ja pitää aallot poissa. Kyllä niitä pillereitä voi muutaman vuoden syödä, elämänlaatu paranee valtavasti.
No miksi en sitten niitä saa? Viimeksi eilen itkin koko hemmetin päivän kun tuntuu että tulen hulluksi näiden oireiden kanssa. Lääkärit ei kirjoita mitään hormonihoitoja.
Jos hormonihoitoja ei saa, niin Venlafaxin voi auttaa. Kuumiin aaltoihin auttaa hiilareiden vähennys, alkoholittomuus, liikunta, runsas vedenjuonti ja kahvin vähennys.
Pitää sitkeästi vaatia hormonikorvaushoitoa ja tehdä lääkäristä valitus, jos ei järkevää, faktoihin pohjautuvaa perustetta reseptinpihtaukselle pysty esittämään.
No esimerkiksi sairastettu rintasyöpä on ihan hyvä peruste sille, ettei korvaushoitoa saa.
Kukaan ei ole tätä kieltänytkään, tosin silloinkaan kaikki rintasyöpälaadut eivät ole este hoidolle.
Jos hormonihoitoja ei syystä saa, niin ei siihen auta vaatiminen. Ihan mielenkiinnosta, mitkä on ne rintasyöpälaadut, jotka eivät ole este hormonihoidoille?
Ne, jotka ei ole hormonireseptoripositiivisia.
Tämähän on mielenkiintoinen tieto, varsinkin kun minulla on hormoninegatiivinen rintasyöpä sairastettuna ja onkologin paperi tuossa kansiossa, ettei vaihdevuosioireisiin saa hormonikorvaushoitoa käyttää, vaan niiden vaivatessa voi kokeilla Venlafaxinia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hormonikorvaushoito auttaa satavarmasti ja pitää aallot poissa. Kyllä niitä pillereitä voi muutaman vuoden syödä, elämänlaatu paranee valtavasti.
No miksi en sitten niitä saa? Viimeksi eilen itkin koko hemmetin päivän kun tuntuu että tulen hulluksi näiden oireiden kanssa. Lääkärit ei kirjoita mitään hormonihoitoja.
Jos hormonihoitoja ei saa, niin Venlafaxin voi auttaa. Kuumiin aaltoihin auttaa hiilareiden vähennys, alkoholittomuus, liikunta, runsas vedenjuonti ja kahvin vähennys.
Voi luoja. :D Venlafaksiini aiheuttaa yleensä runsasta hikoilua ym. hermoston ylikierrosoireita. Nostaa verenpainetta jnejne
Mutta käytetään erittäin yleisesti vaihdevuosioireiden hoitoon.
Ap, millä perusteella lääkäri ei antanut sinulle reseptiä?
Vierailija kirjoitti:
Minustakin on tullut ihan kuspäinen hullu. Luonteeni huonot piirteet korostuvat ja tuntuu kun koko ajan olis pms.
N49
Mun ex-miehestä tuli tuollainen pari vuotta sitten.
Kyllä silläkin on jotkut vuodet menossa, vaikkei testoissa ollut puutteita...
Kummallista ettei ap ole saanut apua. Itse en edes tajunnut että kyse kuumista aalloista kun oli vaan kuuma ihan koko ajan, ei siis mitään hikoilupuuskia. Menkatkin edelleen säännölliset ja muita oireita ei ollut, kuin ehkä jatkuva vitutus mutta en senkään tajunnut johtuvan vaihdvuosista. Epäilin itse kilpirauhasta tai jopa aivokasvainta. Gyne kuitenkin laittoi hormonilaastarireseptin vaikka vastustinkin hormoneja. Päätin nyt keväällä kokeilla kun hikoilu alkoi pahentua heti kun lämpötila vähän nousi. 2 viikkoa kesti, mutta sitten alkoi vaikutus ja huikea ero entiseen, sinne meni hikoilut. Ikää mulla 52v.
Voi luoja. :D Venlafaksiini aiheuttaa yleensä runsasta hikoilua ym. hermoston ylikierrosoireita. Nostaa verenpainetta jnejne