Disney aikoo korjata Pieni Merenneito -elokuvassa olevien ongelmallisten laulujen sanoja moderniiin herkkyyteen sopivemmiksi
Elokuvan Kiss The Girl -kappale herätti jo paheksuntaa ja laajaa vastustusta elokuvan ilmestyessä 1989. Alkuperäisessä laulussa prinssi Eerik yrittää pakottaa itseään Arielille ja suudella merenneitoa väkisin vaikka merenneito ei halua pussailla prinssin kanssa. Kohtauksessa Ariel ole nimittäin itse sanonut ääneen antavansa suukotteluun suostumustaan ja lupaa eli r skata. Kyseinen palautetta ja kohua herättänyt laulu aijotaan korjata nyt uudessa elokuvassa niin että se ei ole enää ongelmallinen ja aiheuta enempää kohua.
https://muropaketti.com/elokuvat/elokuvauutiset/disney-sensuroi-vuoden-…
Kommentit (41)
Disney on kalpea varjo itsestään.
Go woke go broke.
Nykyäänhän tuo on rikos ainakin Suomen rikoslain mukaan: pakottaminen seksuaaliseen tekoon.
Ettei vaan tuu 20v vihervasemmistolaiselle tyttölapselle mielipahaa josta ei välttämättä selviä hengissä.
Disneyn versiossa Sebastian konsertoi tuota laulua, jotta Erik suutelisi Arielia. Arielhan oli se jonka piti saada Erikin kiinnostumaan hänestä, jotta kirous laukeaisi Arielista.
Kuka on nyt pistänyt faniteorian todeksi?
Oikea kysymys kuuluu: Onko Ursula trans-oletettu?
No kyllähän kaloja syödään vaikka kuinka paljon, että en pitäisi kalan suutelua kauhean pahana.
Toista se on esim. aasialaisissa elokuvissa. Ei ole wokettajat vielä vauhdissa siellä. Tänään katsoin yhtä intialaista elokuvaa, joka on siis ihan nykyaikana julkaistu, jossa mies totesi naiselle, että minä olen mies ja sinä olet nainen viitaten, että nyt hän aikoo maata hänet. Siinä sitten melko painostavalla otteella hän sai naisen antautumaan seksiin. Vaikea kuvitella, että länsimaisissa elokuvissa enää esitettäisiin tuollaisia kohtauksia.
Kyseessä siis on se uusi versio elokuvasta. Piirrettyä ei olla dubbaamassa uudelleen.
Koska kyseessä on lähtökohtaisesti lapsille suunnattu elokuva, ymmärrän täysin. Ei tarvitse heille opettaa että esim. luvaton suukottelu olisi ok.
Pitäisikö myös Kirka - Ehkä suukon antaa saan kappaleenkin sanoitus muuttaa, ettei vaan tulkita pedofiliaa?
Muutetaan nyt kaikki maailman kappaleet uuteen uskoon.
Ush. Viemärivedessä uinut merenneito.
minä vaan kysyn kirjoitti:
Ei ole, ainoastaan noita oletettuja ja naisia pilkkaava Dragqueen eli rivoksi naiseksi pukeutunut mies, joka tekee komediaa ja rahaa sillä että naisille nauretaan.
En tajua. Arielhan se joka haluaa suudella sitä ja tekee aloitteen.
Inhotavin kohtaus kaikista Disney renessanssi elokuvista eikä lapsille sopiva. Jos olisin itse Arielin saappaissa niin potkaisin Eerikin yli laidan ja soutelisin menemään. Siinä vaiheessa ei enää kiinnosta mitä sille uskolle käy sillä siinä vaiheessa on riittää ja on tarpeeksi kun alkaa kyselemättä kosketella ja työntää huuliaan kohti naamaan.
Vierailija kirjoitti:
En tajua. Arielhan se joka haluaa suudella sitä ja tekee aloitteen.
Olet ymmärtänyt tuo kohtauksen väärin, johan sen Disney itsekkin sanoo koska muuten ei olisi mitään tarvetta korjata kyseistä kohtausta ja laulun sanoja.
Täh? Eerikkiähän siinä painostetaan.. hänet piti saada pussaamaan Arielia ennen määräaikaa tai Arielille käy huonosti.
Siinä toisessa laulussahan Ursula vähän puijaa Arielia. Hän halusi Arielin äänen, Ariel epäröi tehdä tämmöistä diiliä, joten Ursula biisillään uskottelee, että naisen ei tarvitse puhua, jopa parempi kun ei ole ääntä. Tämähän on siis pelkkää uskottelua tavoitteen saavuttamiseksi, kyllä minä ainakin muksuna tajusin.
Siis ei h elvetti miten hyvä fakta! (Tai kysymys)
𝐓𝐲𝐲𝐩𝐩𝐢 ❤💅
Tyyppi kirjoitti:
Siis ei h elvetti miten hyvä fakta! (Tai kysymys)
Täh?
Ihan tyypillinen palstamamman olemus sillä on ulkonäköä myöten.
Hyvä. Minua häiritsi lapsena se kohtaus kun Ariel ja Erik ovat kahdestaan veneessä purjehtimassa jossain laguunissa ja kun kukaan ei ole näkemässä niin Eric on heti käymässä Arielin päälle vaikka Arielin ilmeestä näkee että hän ei halua ja sanoo Ericille ei vaikka ei pysty puhumaan ääneen.