Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Disney aikoo korjata Pieni Merenneito -elokuvassa olevien ongelmallisten laulujen sanoja moderniiin herkkyyteen sopivemmiksi

Vierailija
13.04.2023 |

Elokuvan Kiss The Girl -kappale herätti jo paheksuntaa ja laajaa vastustusta elokuvan ilmestyessä 1989. Alkuperäisessä laulussa prinssi Eerik yrittää pakottaa itseään Arielille ja suudella merenneitoa väkisin vaikka merenneito ei halua pussailla prinssin kanssa. Kohtauksessa Ariel ole nimittäin itse sanonut ääneen antavansa suukotteluun suostumustaan ja lupaa eli r skata. Kyseinen palautetta ja kohua herättänyt laulu aijotaan korjata nyt uudessa elokuvassa niin että se ei ole enää ongelmallinen ja aiheuta enempää kohua.

https://muropaketti.com/elokuvat/elokuvauutiset/disney-sensuroi-vuoden-…

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Minua häiritsi lapsena se kohtaus kun Ariel ja Erik ovat kahdestaan veneessä purjehtimassa jossain laguunissa ja kun kukaan ei ole näkemässä niin Eric on heti käymässä Arielin päälle vaikka Arielin ilmeestä näkee että hän ei halua ja sanoo Ericille ei vaikka ei pysty puhumaan ääneen.

Vierailija
2/41 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Disney on kalpea varjo itsestään.

Go woke go broke.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänhän tuo on rikos ainakin Suomen rikoslain mukaan: pakottaminen seksuaaliseen tekoon.

Vierailija
4/41 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan tuu 20v vihervasemmistolaiselle tyttölapselle mielipahaa josta ei välttämättä selviä hengissä.

Vierailija
5/41 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Disneyn versiossa Sebastian konsertoi tuota laulua, jotta Erik suutelisi Arielia. Arielhan oli se jonka piti saada Erikin kiinnostumaan hänestä, jotta kirous laukeaisi Arielista.

Vierailija
6/41 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on nyt pistänyt faniteorian todeksi?

Vierailija
7/41 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea kysymys kuuluu: Onko Ursula trans-oletettu?

Vierailija
8/41 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän kaloja syödään vaikka kuinka paljon, että en pitäisi kalan suutelua kauhean pahana.

Vierailija
9/41 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista se on esim. aasialaisissa elokuvissa. Ei ole wokettajat vielä vauhdissa siellä. Tänään katsoin yhtä intialaista elokuvaa, joka on siis ihan nykyaikana julkaistu, jossa mies totesi naiselle, että minä olen mies ja sinä olet nainen viitaten, että nyt hän aikoo maata hänet. Siinä sitten melko painostavalla otteella hän sai naisen antautumaan seksiin. Vaikea kuvitella, että länsimaisissa elokuvissa enää esitettäisiin tuollaisia kohtauksia.

Vierailija
10/41 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä siis on se uusi versio elokuvasta. Piirrettyä ei olla dubbaamassa uudelleen.

Vierailija
11/41 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kyseessä on lähtökohtaisesti lapsille suunnattu elokuva, ymmärrän täysin. Ei tarvitse heille opettaa että esim. luvaton suukottelu olisi ok.

Vierailija
12/41 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö myös Kirka - Ehkä suukon antaa saan kappaleenkin sanoitus muuttaa, ettei vaan tulkita pedofiliaa?

Muutetaan nyt kaikki maailman kappaleet uuteen uskoon.

Vierailija
13/41 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ush. Viemärivedessä uinut merenneito.

Vierailija
14/41 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä vaan kysyn kirjoitti:

Ei ole, ainoastaan noita oletettuja ja naisia pilkkaava Dragqueen eli rivoksi naiseksi pukeutunut mies, joka tekee komediaa ja rahaa sillä että naisille nauretaan.

Vierailija
15/41 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua. Arielhan se joka haluaa suudella sitä ja tekee aloitteen.

Vierailija
16/41 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhotavin kohtaus kaikista Disney renessanssi elokuvista eikä lapsille sopiva. Jos olisin itse Arielin saappaissa niin potkaisin Eerikin yli laidan ja soutelisin menemään. Siinä vaiheessa ei enää kiinnosta mitä sille uskolle käy sillä siinä vaiheessa on riittää ja on tarpeeksi kun alkaa kyselemättä kosketella ja työntää huuliaan kohti naamaan.

Vierailija
17/41 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua. Arielhan se joka haluaa suudella sitä ja tekee aloitteen.

Olet ymmärtänyt tuo kohtauksen väärin, johan sen Disney itsekkin sanoo koska muuten ei olisi mitään tarvetta korjata kyseistä kohtausta ja laulun sanoja.

Vierailija
18/41 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Eerikkiähän siinä painostetaan.. hänet piti saada pussaamaan Arielia ennen määräaikaa tai Arielille käy huonosti.

Siinä toisessa laulussahan Ursula vähän puijaa Arielia. Hän halusi Arielin äänen, Ariel epäröi tehdä tämmöistä diiliä, joten Ursula biisillään uskottelee, että naisen ei tarvitse puhua, jopa parempi kun ei ole ääntä. Tämähän on siis pelkkää uskottelua tavoitteen saavuttamiseksi, kyllä minä ainakin muksuna tajusin.

19/41 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei h elvetti miten hyvä fakta! (Tai kysymys)

𝐓𝐲𝐲𝐩𝐩𝐢 ❤💅

Vierailija
20/41 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppi kirjoitti:

Siis ei h elvetti miten hyvä fakta! (Tai kysymys)

Täh?

Ihan tyypillinen palstamamman olemus sillä on ulkonäköä myöten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan