Ahdistaako muita nämä kaikki tarinat tulevasta maailmanlopusta ja muusta tuhosta?
Tuutin täydeltä tulee dokkaria jne missä ennustetaan maailmanloppua.
Milloin sen aiheuttaa tulivuoren purkaus, maapallon heilahtaminen akseliltaan, meteori tai joku muu. Golfvirta kääntyy ja tulee jääkausi ja toisaalta pelotellaan ilmaston lämpenemisellä, maailmansodalla, lintuinfluenssalla yms.
Itseäni on alkanut todella ahdistaa nämä asiat. En halua kuolla enkä halua että lapseni kuolevat! Ahdistaako muita vai ylireagoinko minä?
Kommentit (7)
On vain kyse tavasta. Mieluiten varmaan kuolisitte vanhoina, rauhassa omassa sängyssä kunnolla kipulääkittynä.
Ahdistua pitääkin, kun ympäristö on tärvelty, lajit kuoelvat sukupuuttoon ja ihmiset kärsivät.
Voisitko pukea ahdistuksesi rakentavaksi toiminnaksi ympäristönm, rauhan ja turvallisuuden hyväksi?
Pikku puuhastelu helpottaa ahdistusta ja on ihan oikein tehdä oma osansa.
mutta toisaalta olen "iloinen" että jotain tapahtuu, tämä ei voi jatkua. Luonto hakee tasapainon ja meidän ihmisten on sopeuduttava.
Kannattaa toimia, se helpottaa.
Ei kertakaikkiaan riitä enää energiaa pohtia maailmanloppua :-(
toisia sorretaan, manipuloidaan, riistetään, tapetaan.Luonto uhotaan.. mitä ihminen tekee maailmassa? ei mitään.
komppaan kolmosta ja nelosta siinä, että toiminta auttaa käsittelemään asiaa.
Älä ainakaan sulje korvia ja silmiä siltä, mitä ympäristössä tapahtuu.
mutta juuri viikonloppuna luin Hesarista, että Suomenlahti toipuu pikkuhiljaa, kun päästäjä vähennetään. Kun vaan saadaan kaikki maat taistelemaan yhdessä saatumista vastaan, niin tämä paha tilanne voi muuttua.
Toisaalta, jos asioille ei mitään tehdä ja maailma tuhoutuu, niin sitten tuhoudumme kaikki, eikä sen jälkeen voi enää surra ja ahdistua. Näin olen asian järkeillyt, eikä sitten ahdista niin paljon.
varsinkin ympäristön tila. Aika psykopaatti tai idiootti saa olla jos ei mikään tunnu missään.