Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin te muut laitatte lapset kaverin tullessa kylään?

Vierailija
13.04.2023 |

Viekö mies lapsen ulos vai hoitoon mummille? Tästä on muodostunut iso ongelma kun lapsen ollessa kotona kaverin kanssa ajanvietosta ei tule mitään ja päiväkoti ikäinen lapsi vie kaiken huomion keskeyttäen kahvittelut keskusteluineen. Älkää käsittäkö väärin kun lapsi on meille erittäin rakas mutta joskus haluaisin olla ihan aikuisen seurassa.

Kommentit (44)

41/44 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset leikkii keskenään. Jos lapsia on vain yksi, hän voi vaikka katsella leffaa.

Yksi päiväkoti ikäinen lapsi.

Voisko lapselle pyytää jonkun tarhakaverin kylään? Tosin jos meinaat tissutella viiniä, niin sitten ei hyvä idea.

Ehkä mutta kaverillani ei ole lapsia. Voihan sitä aina kysyä lapsen tarhakaveria kylään.

Tarhakaveria mä edellisessä ehdotinkin. Ja jos hyvin käy, jossain vaiheessa tarhakaveri saattaa pyytää omaa lastasi kylään, ja silloin voit kutsua kaverisi kotiisi juomaan viiniä ja juttelemaan ilman, että huushollissa on ainuttakaan lasta. 

Aloituksessa kysyit, miten me muut ollaan tehty. Mun lapseni ovat jo aikuisia, mutta kun olivat tarhaikäisiä, niin:

- jos lapsen isä oli kotona, lähdin kaverin kanssa jonnekin muualle

- lapsen isä lähti lapsen kanssa käymään omilla vanhemmillaan, uimassa tai jossain muualla ja mä olin kaverini kanssa kahdestaan kotona

- lapsellani oli kaveri, jonka kanssa leikki omassa huoneessaan, ja me saatiin kaverini kanssa olla keittiössä tai olkkarissa rauhassa juttelemassa

- lapseni oli jollain omalla kaverillaan ja mä taas kaverini kanssa kahdestaan meillä

- kaveri tuli meille illalla ja vasta sitten, kun lapsi oli mennyt nukkumaan, juteltiin lasten korville sopimattomista asioista

Kun lapsi tuli kouluikään, niin se viiletti kyllä niin paljon kavereineen ulkona, että ihan rauhassa sain olla kotona oman kaverini kanssa. Pikemminkin lapsi halusi pidentää kotiintuloaikaansa kuin tulla aikaisemmin kotiin kuuntelemaan aikuisten tylsiä juttuja

Vierailija
42/44 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei ole tuollaisia kavereita. En jaksaisi kuunnella kenenkään ongelmia ja pitkiä vuodatuksia, enkä ainakaan kodissani. Kavereita nähdään harrastuksissa, lenkkipolulla tai kahvilassa. Tehdään jotain hauskaa, eikä märehditä ongelmissa. Jos joku muuten tulee kotiini, niin hän saa kestää lapsiani. Tämä on heidän kotinsa!

Ongelma ei poistu koska lasta ei voi jättää yksin ja miehen ollessa töissä en pääse harrastuksiin. Ei kaikilla ole laumaa ystäviä harrastuksista.

Kasva nyt aikuiseksi. Kuulostaa joltain teinin pillitykseltä. Lapset hoidetaan, kun ne on tehty. Joko lapsi on mukana tai näet kaverin silloin, kun mies ei ole töissä.

Minkälainen aikuinen käyttäytyy noin? Mieti vähän mitä kirjoittelet. Lapsi hoidetaan kyllä ja yritän ratkoa asiaa parhaani mukaan.

Ongelmasi kuulostaa vain jotenkin olemattomalta. Anteeksi, jos loukkasin. Itselläni on vain kolme lasta ja hyvällä kaverilla viisi. Jos me pystytään kahdeksan lapsen kanssa tapaamaan, niin etköhän sinäkin pysty yhden kanssa. Ja meilläkin viisi lapsista on alle kouluikäisiä. Mutta lapsista ei tehdä ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? En ymmärtänyt mitään.

Ei meiltä ketään viedä minneköän jos joku tulee meille.

Miten juttelet kaverin kanssa yksityisiä asioita ja kahvittelet rauhassa kun lapsi keskeyttää jatkuvasti? Välillä olen kahdestaan lapsen kanssa kotona kun mies on töissä.

Vierailija kirjoitti:

Ei ole aina mahdollista kun isä on töissä ja lasta ei saa jättää yksin mutta haluaisin rupatella kaverin kanssa juoden punaviiniä.

Eli kahvia vai punaviiniä? 

Vierailija
44/44 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? En ymmärtänyt mitään.

Ei meiltä ketään viedä minneköän jos joku tulee meille.

Miten juttelet kaverin kanssa yksityisiä asioita ja kahvittelet rauhassa kun lapsi keskeyttää jatkuvasti? Välillä olen kahdestaan lapsen kanssa kotona kun mies on töissä.

Vierailija kirjoitti:

Ei ole aina mahdollista kun isä on töissä ja lasta ei saa jättää yksin mutta haluaisin rupatella kaverin kanssa juoden punaviiniä.

Eli kahvia vai punaviiniä? 

Lapsen seurassa en juo joten kahvia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi