Mistä johtuu yhtäkkiä alkanut huimaus ja korvissa soiminen?
Otanko yhteyttä johonkin vai odottelenko että menee ohi?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Miksei muijallani ole mitään menopaussioireita. Siksipä en usko,että kyseessä menopaussi. Yleensähän kaikki oireet johtuu naisilla menopaussista.
Koska muijallasi ei ole menopaussia, tai hän ei oireile samalla tavalla.
Kaikilla on ikioma oireisto, mitä menopaussiin tulee.
Verenpaineet ei oireile jos ei huomattavan matala tai korkea. Tuo on yleinen oire. Sisäkorva? Olen edes vähän alan ihmisiä. Siis veikkaus on korvissa. Toki voi olla muutakin mut viatonta.
En minäkään menopaussiin liittäisi tuollaista oiretta. Alhainen verenpaine joskus tekee tuollaista mutta epäilen korvia.
Mittasin verenpaineen: 134/83. Eli ei tämä ehkä siitä johdu.
Mulla ei ollut menopausis mitään oireita. Onneksi. Voisko tosiaan liittyä niihin? Moniin ongelmiin ei löydy selitystä .Tulevat ja menevät. Itselläni oli tuollaisia oireita nuorena. No ne menivät ohi onneksi.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään menopaussiin liittäisi tuollaista oiretta. Alhainen verenpaine joskus tekee tuollaista mutta epäilen korvia.
Kyllä se minulla on ihan oikea menopaussioire. Usko tai älä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ollut menopausis mitään oireita. Onneksi. Voisko tosiaan liittyä niihin? Moniin ongelmiin ei löydy selitystä .Tulevat ja menevät. Itselläni oli tuollaisia oireita nuorena. No ne menivät ohi onneksi.
Prostaglandiini supistaa kohtulihasta ja liiallisena koko kehoa, mikä johtaa myös verisuonten supistumiseen.
Itselläni tämä korvien oireilu alkoi viime kesänä. Syksymmällä helpottui, nyt alkoi taas. Stressi pahentaa ongelmaa.
Muut kuvailemani oireet esiintyvät yhtä aikaa.
Itselläni alkoi outo humiseva ja suriseva tinnitus pari vuotta sitten kuin veitsellä leikaten. Oli korona-aika enkä käynyt missään keikalla tms. jossa melu olisi aiheuttanut. Niskat ovat kyllä välillä jumissa mutta ovat ne ennenkin olleet ja sen jälkeen. Mietin olisiko syynä ollut oireeton korona. Nyt tinnitus on hiipunut lähes olemattomiin. Mysteeriksi jäi!
Itsellä meni niskalihakset kunnolla juntturaan ja alkoi olla kävelyssäkin huteruutta. Tietysti nuorena ja tietämättömänä pelästyin, kun päätäkin särki ja huimasi. Lääkäriin siis, ettei ole jokin aivokasvain peräti kyseessä.
Lääkäri teki muutamia yksinkertaisia kokeita tarkkailtuaan ensin kävelyäni. Sitten piti esimerkiksi seistä jalkaterät yhdessä ensin silmät auki ja sitten kiinni muistaakseni kädet eteen ojennettuina. Aloin huojua ja meinasin kaatua. Lääkäri totesi, että niskasta johtuvat oireet.
Reseptiksi lihasrelaksanttia ja fysikaaliseen.
Vierailija kirjoitti:
Menikö ohi?
Tuntuu helpottavan vähitellen, hieman surraa kyllä vielä, mutta ei pahasti. Niskan ja käsien jumppaaminen auttoi, eli sitä tämä varmaan oli. Kiitos kaikille.
Heikohko mutta kuitenkin mahdollinen selitys voisi olla se että koronaviruksen piikkiproteiini on läpäissyt veri-aivoesteen. Rokotteen tuottama piikkiproteiini päässee helpommin aivoihin koska mRNA:ta kuljettamaan on lisätty liponanopartikkeleita??
Aloitus on jo pari vuotta vanha, mutta pakko kommentoida silti.
Aina kun tasapaino ongelmiin liittyy mm. kuulo-oireita, päänsärkyä, näköhäiriöitä tai sekavuutta tulisi hakeutua päivystykseen.
Vierailija kirjoitti:
Verenpaineet ei oireile jos ei huomattavan matala tai korkea. Tuo on yleinen oire. Sisäkorva? Olen edes vähän alan ihmisiä. Siis veikkaus on korvissa. Toki voi olla muutakin mut viatonta.
Mikä siellä sisäkorvassa voi olla vikana? Samanlaisia oireita kuin ap:lla. Pidemmältä ajalta vain.
Miksei muijallani ole mitään menopaussioireita. Siksipä en usko,että kyseessä menopaussi. Yleensähän kaikki oireet johtuu naisilla menopaussista.