Tänään poksahtaa shampanjapullo! Asuntolaina maksettu!
Viimeinen asuntolainan lyhennys meni tänään ja tässä nyt ihmettelemme kuinka hyvä tulee taloudellinen tilanteemme olemaan tästä eteenpäin! Lyhennysten verran jää enemmän käyttöön tästä eteenpäin! Ihan mahtavaa!
Onko muita joilla lainat maksettu? Miten on muuttanut elämää kun rahaa jää huomattavan paljon enemmän käteen?
Sijoituksiin toki tulee menemään enemmän mutta eiköhän tuosta riitä ihan elintason korottamiseenkin aika reilusti!
Kommentit (324)
Veikkaan että parin vuoden sisään tulee katto-ja ikkunaremontti ja sitten Ap:llä on taas lainaa😆
Meillä loppui talvella asuntolaina. Nyt ollaan vähän ihmeissämme, että mihin työnnetään ylimääräiset 1500 euroa kuussa. :) Kyllä kannatti ostaa oma. Ainakin toinen auto vaihdetaan ja matkustellaan.
Vierailija kirjoitti:
Älkää ostako sijoitusasuntoa tai mökkiä saati uutta autoa. Sijoittakaa suurin osa ja nauttikaa lopuilla elämästä.
Sijoittakaa siis rahastoihin ja osakkeisiin
Onneksi olkoon! Olen iloinen puolestanne.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että parin vuoden sisään tulee katto-ja ikkunaremontti ja sitten Ap:llä on taas lainaa😆
Paitsi kun ei ole asuntolainaa, vuodessa parissa jää melkoisesti säästöön ja silloin ei pikkuremontit haittaa ja nehän nostavat talon arvoa. :D
Meillä loppui lyhennys ja jää 1400 euroa kuussa enemmän käteen. Jäi sitä aiemminkin, mutta nyt tuon verran enemmän. Sopivassa suhteessa osakkeisiin ja itseensä. :D Rikastumista ei voi estää.
Viimeisin asuntolaina taisi olla 6 vuotta. Olen uusinut lainat säännöllisesti tai ainakin neuvotellut paremmat ehdot vähintään 2 vuoden välein. Nyt en saanut enää sovittua parempia ehtoja, joten maksoin lainan kokonaan pois. Tätä asuntoa vasten minulla on ollut yhteensä 8 eri lainaa. Olen asunut tässä 8 vuotta. Parhaillaan asuntoa vasten ollut 3 lainaa yhtä aikaa (2 sijoituslainaa ja asuntolaina).
Vierailija kirjoitti:
Hienoa! Tietenkään ei voi olla toisen puolesta mielissään. Ainahan pitää jotain ikävää löytää.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tulossa mitään suuria remontteja seuraavan 10v aikana. Tuollaiset tietty asuntoa hankkiessa tutkitaan tarkasti.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ette nyt sairastu esim syöpään.
Ei prkl! Kyllä suomalaiset on oikeasti paska kansa!!
Oooh, meillä vielä 4 vuotta jäljellä, noin 1000€ kuussa maksellaan myös. Odotus on kyllä kova!
Laina on ollut maksettuna jo vuodesta -94.
En ymmärtänyt aloitusta. Mun asuntolainan maksuaikaahan on jäljellä jotain 20 vuotta.
Parempi sitä syöpää on sairastaa, kun ei ole velkaa !
Joo sain lainan maksettua muutama kuukausi sitten. En kehdannut oikein kertoa kenellekään kun monilla tuntuu menevän taloudellisesti niin huonosti tällä hetkellä. Onhan tää ollut ihanan huoletonta. Pari tonnia jää säästöön joka kuukausi. Keittiöremontin aion teettää piakkoin.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt aloitusta. Mun asuntolainan maksuaikaahan on jäljellä jotain 20 vuotta.
Mikä siinä oli vaikeaa ja miten liittyy siihen että sinä vielä omaasi maksat?
Olisipa meilläkin. 6v näillä näkymin vielä maksettavaa, mutta kyllä se aikoinaan tehty päätös oman ostamisesta tuntuu aina vain paremmalta päätökseltä mitä lähempänä maaliviiva häämöttää. 1200€ makselemme kuussa.
Mökkeily omalla mökillä on ikuinen työmaa. Haravointia, mettätöitä, puiden pilikkomista, lumenluontia talvella, maalaamista, remonttia...
#BÖLLIS kirjoitti:
Mökkeily omalla mökillä on ikuinen työmaa. Haravointia, mettätöitä, puiden pilikkomista, lumenluontia talvella, maalaamista, remonttia...
Ei nuita ole itse mikään pakko tehdä, aina voi palkata jonkun muun.
Älkää ostako sijoitusasuntoa tai mökkiä saati uutta autoa. Sijoittakaa suurin osa ja nauttikaa lopuilla elämästä.