Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokratyöfirmat

Vierailija
13.04.2023 |

Minkä ihmeen takia nykyään kaikki työpaikat menee vuokratyöfirmojen kautta?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin voidaan pyyhkiä peräsin kaikkien ammattiliittojen meille taistelemista oikeuksista.

Vuokrafirmat pitäisi kieltää lailla. Täysi villilänsi työmarkkinoilla näiden takia.

Tein vuokrafirmojen kautta töitä 2v. Firmojen omistajat on pääasiassa entisiä tai nykyisiä rikollisia, jotka vievät vain työntekijältä välistä sen, mikä kuuluisi työntekijälle.

Joku saattaa sanoa puolustukseksi että se on hyvä kun saa joustoa työaikoihin ja päiviin, mutta en tunne ketään joka nauttisi siitä että ei tiedä onko ensi viikolla 1 tunti vai 10 tuntia töitä. Ei siinä voi elämää suunnitella viikolla eteenpäin jos ei tiedä onko niitä töitä.

Plen ollut vuokratyöfirmassa, ihan pitkäaikaisiakin sopimuksia, ja myös pelkkää keikkaa, ihan miten itteä huvitti.

Pitää vaan osata hoitaa raha-asiansa, kaikki ei osaa.

Vierailija
22/30 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska yritykset haluavat päästä helpolla ja kaataa kurat työntekijän niskaan.

Sinun maailmasi taitaa haista todella tukevasti paskalle. Jaksuhali.

Sinun maailmasi tuntuu olevan melko harhainen. Jaksamisia sinne. Mielenterveyden ongelmiin saa apua jos haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, eikös tämä ole sun asia huolehtia että semmoinen on olemassa!

"sellainen ongelma, että ei ollut työsopimusta, eikä muutenkaan"

Vierailija
24/30 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan syöpä. Toivottavasti kaikki kaatuu.

Vierailija
25/30 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut heitettiin tylysti pois kirjoilta vuokrafirmalts,tosin minulla ei neljään kuukauteen ollut tuntejakaan heillä. Liekö se syy.

Vierailija
26/30 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein syy on irtisanomissuojan kiertäminen. Jos työntekijä on vuokrafirman listoilla, niin asiakasyritys voi vain ilmoittaa, että eivät vuokratyöntekijää enää tarvitse. Tämän jälkeen työntekijä on vuokrafirman harteilla, mutta työntekijälle voidaan tarjota vaikka puhelinmyyntiä korvaavaksi työksi.

Vierailija
27/30 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sopis keikkatyöt vuokrafirman kautta, koska olen osin taloudellisesti riippumaton, mutta ei vaan niitä saa. Välillä sit ehdottavat jotain kokoaikaista työtä, jossa joku velvollisuus et pitäs jatkaa alun määräajan jälkeen ja taaskin kokoaikaisena. Toki sanon et voin ottaa, mut ei ne mua valitse kun pidän yllä ajatusta osa-aikaisuudesta... 

Vierailija
28/30 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrafirmoilla on myös erilaisia palvelukeskuksia, joihin firmat ulkoistavat työtehtäviään. Palvelukeskuksissa työntekijät saattavat tehdä useita töitä pienellä palkalla.

Vierailija
29/30 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän firmaan kaikki taloushallinnon henkilöt (mihin itsekin kuulun) ovat tulleet taloon ensin Eilakaislan kautta, ja sitten vakinaistettu. Suurin syy tähän on se, että firma toimii ihan toisella alalla, ja on ollut helpompi ulkoistaa tämä toiminto muiden hoidettavaksi. Itse olen ollut firmassa yli 10 vuotta, ja minun jälkeenikin on tullut useampi eilakaislalainen, jotka kaikki on 6 kk jälkeen vakinaistettu.

Vierailija
30/30 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kolme kesää määräaikaisessa työssä samassa paikassa saman vuokrafirman kautta.

Kaikki on sujunut moitteettomasti. Asiat hoituneet pikaisesti, ystävällisesti ja sovitusti.

En ole sairastanut lainkaan ja olen suostunut lisätöihin, kun se vain on ollut mahdollista. 1pv vapaa/kesä on toivomuksestani ollut, toki normi vapaat ok

En osaa sanoa mitään, jos olisi pitempiaikaisia sopimuksia, mutta nämä sopineet minulle. Toki firma on tarjonnut muita työpaikkojakin, mutta oon Ovella ja jo 63v. Ensi heinäkuun alusta eläkeikä, mutta aion mennä taas kesäksi samoihin töihin, jos terveyttä piisaa.

Ennakkoluuloja oli kyllä vuokratyöpaikkoja kohtaan, tästä firmasta ainakin karisivat... :}