Paljon uskotte minun laihtuvan heinäkuuhun mennessä (4 kk) tällä ruokavaliolla ja tämänhetkisellä painolla?
Tämä on niin hauskaa! Mielellään kuulen muidenkin painonpudotuksesta, jos joku haluaa kertoa.
Olen nyt tällä hetkellä laihtunut noin kuukaudessa -6 kg. Kyllä, ihan mahtavaa. Nesteitä lähti alkuun ehkä 2-3 kg ja sen jälkeen noin kilo viikossa.
Mitat tällä hetkellä 114 kg/ 170 cm. Tavoitteena 68 kg mutta siihen on matkaa. Tiedän onnistuvani.
Syön todella paljon erilaisia kasviksia. matalahiilihydraattisia. En voi syönä juureksia ja paljon tärkkelystä sisältävää ruokaa, sillä oikeasti se laukaisee vielä tällä hetkellä suuren himon sitten sokeriseen ja turhaan syömiseen. Ilmeisesti johtuu insuliiniresitenssistä mikä on muodostunut runsaan alkoholin, roskaruoan, sokerin sekä liikkumattomuuden vuoksi.
Alkoa en käytä enää ollenkaan, se on ihana asia jo itsessään. Sen lopetin vain voidakseni henkisesti paremmin oikeastaan ja rankan väsymyksen vuoksi. Ennen meni viikkotasolla hurja määrä ja join humalanhakuisesti.
Nyt on roskaruoka, sokerit yms jäänyt pois.
Syön hyvää täyttävää ruokaa. Vhh-tyylisesti. Riittää kaksi annosta päivässä, niissä on kasviksia, proteiinia, rasvaa (voita). Joskus ehkä 3 annosta mutta enää en tarvitse, keho on tottunut tähän ruokarytmiin ja ylipäätänsä tällaiseen ruokavalioon. Pätkäpaastoan lisäksi 16-20h/vrk. Se vain on tuntunut hyvältä ja tullut luonnostaan.
Lähes kaikkeen paikkaan menen jaloin. Kävelen viikkotasolla pelkästään työmatkoihin noin 5h. Siihen lisäksi kuormittava työ. Seuraavaksi aloitan varovasti ripeämmän kävelyn ja hölkän vapaa-ajalla. Uinti tulee kuvioihin kun painan 100 kg. Se on eräänlainen palkinto.
Mitä veikkaatte paljon tällä ruokavaliolla ja liikunnalla laihdun heinäkuuhun mennessä? Onko omakohtaista kokemusta.
Mitään typeriä kommentteja en tarvitse, tiedän, että onnistun ja olen tähän elämäntapaan sitotunut täysin. Ei ole dieetti vaikka toki nyt joudun olemaan vähän tarkemmalla ruokavaliolla. Kun tervehdyn niin ehkä hieman juureksia voi lisätä ruokavalioon.
Joskus saatan esimerkiksi kerran viikossa tai kahdessa syödä jonkun jälkiruoan, esimerkiksi marjoja ja kermavaahtoa. Muuten en luisuile ruokavalion ulkopuolelle.
Kommentit (40)
Rehellisesti vai tsemppivastaus?
Rehellisesti uskon, että heinäkuun alussa olet täällä kyselemässä laihdutus vinkkejä sillä olet jo kokeillut kaikkea mahdollista, mutta mikään ei toimi. Mitat sillä hetkellä 119kg / 170cm
Toivon hartaasti, että olen väärässä, mutta noin se yleensä menee.
Kyllä helposti lähtee tuolla linjalla kymmenen jos ei kaksikymmentä kiloa neljässä kuukaudessa. Tsemppiä!
Onko jollain omakohtaista kokemusta runsaasta ylipainosta ja laihtumisesta?
-ap
Veikkaan, että laihdut neljässä kuukaudessa noin 15 kiloa, jos olet hieman kalorivajeessa suurimman osan ajasta ja jatkat pätkäpaastoa. Sitten hidastuu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä helposti lähtee tuolla linjalla kymmenen jos ei kaksikymmentä kiloa neljässä kuukaudessa. Tsemppiä!
20 kg olisi kyllä mahtavaa.
Laskin jos laihdun viikossa kilon, niin heinäkuun viimeiseen viikkoon mennessä 17 kg olisi lähtenyt.
Tää on niin ihanaa tämä muutos ja ruokavalio. Olo on niin hyvä. :) Kiitos tsenpeistä!
-ap
Nyt painoa 113 kg. Kilo lähti alle viikossa.
-ap
Tule sitten kertomaan kuinka kävi!
Olen aivan varma, että saat pudotettua vähintään kolme kiloa kuukaudessa, mutta uskon, että pystyt tuolla tahdonvoimalla (ja kyllä, ylipainon määrälläkin on merkitystä) hieman enempäänkin. Teet niin monta asiaa "oikein", että ainoa millä voit sössiä on liiallinen kalorimäärä per päivä. Pysyn veikkauksessani, eli 15 kg/4kk.
Vierailija kirjoitti:
Tule sitten kertomaan kuinka kävi!
Olen aivan varma, että saat pudotettua vähintään kolme kiloa kuukaudessa, mutta uskon, että pystyt tuolla tahdonvoimalla (ja kyllä, ylipainon määrälläkin on merkitystä) hieman enempäänkin. Teet niin monta asiaa "oikein", että ainoa millä voit sössiä on liiallinen kalorimäärä per päivä. Pysyn veikkauksessani, eli 15 kg/4kk.
Tottakai tulen kertomaan! :)
Varmaan tässä päivittelen muutenkin välillä missä mennään.
Kiitos hienosta kannustuspuheestasi. Minä uskon myös, että paino tippuu hyvin. Ei minulla ole mitään aikomustakaan "luovuttaa" vaan todella teen tässä itselleni parempaa elämää ja terveyttä, josta haluan myös painonpudotuksen jälkeenkin pitää kiinni.
On tässä vähän hienosäätämistä vielä mutta otan niistä koppia kun haasteita tulee vastaan. Joskus esimerkiksi tekee kuitenkin mieli syödä enemmän ja pitää pohtia mitä lisäisin ruokavalioon, jotta mielitekoja ja kovasta nälästä ei tarvitsisi kärsiä. Suunta on kuitenkin oikea.
-ap
Mulla lähtee ketolla (kasviksia, hiukan lihaa, rasvaa) noin 1-2 viikossa. Välillä vähän aikaa paino pysyy samassa, sitten taas humpsahtaa alaspäin. Mulla on kyllä välillä sellaisia päiviä, ettei vaan jaksa/kiinnosta syödä paljoakaan ja menee vain esim. yhden munan munakas kinkulla tai otan tyylikkäästi paketista vaan muutaman kylmän nakin.
Uskon kyllä, että sulla on mahdollista tiputtaa enemmän, kuin kilo viikossa keskimäärin. Tsemppiä! 😊
Vierailija kirjoitti:
Mulla lähtee ketolla (kasviksia, hiukan lihaa, rasvaa) noin 1-2 viikossa. Välillä vähän aikaa paino pysyy samassa, sitten taas humpsahtaa alaspäin. Mulla on kyllä välillä sellaisia päiviä, ettei vaan jaksa/kiinnosta syödä paljoakaan ja menee vain esim. yhden munan munakas kinkulla tai otan tyylikkäästi paketista vaan muutaman kylmän nakin.
Uskon kyllä, että sulla on mahdollista tiputtaa enemmän, kuin kilo viikossa keskimäärin. Tsemppiä! 😊
Tsemppiä sinullekin! :)
Sinulla lähtee hyvin painoa myös. Saanko kysyä lähtöpainoasi sekä tavoitettasi?
Itselleni ei ole vielä tuollaista tullut, etteikö ruoka maistuisi. Oikeastaan en halua olla liian tiukalla ja tuollainen yksi ateria päivässä olisi itselleni liian vähän. Toki ymmärrän, että pidempään aikaan ketolla olleena voi tulla tuota ettei tee mieli syödä. Ehkä se on itsellänikin vielä edessä. Katsotaan miten keho tottuu ja mitä on edessäpäin.
-ap
Tuolla painolla pystyt kyllä pysymään kilo/vko vauhdissa. Jos ei tule repsahduksia.
Itse olen juuri laihduttanut 82->71kg reilussa kolmessa kk. Syön 1500-1700kcal päivässä.
Pitkään sujui hyvin. Muutama vko sitten alkoi hurja väsymys ja herkkujen himo. Vähän olen hienolle antanut periksi, paino jatkanut laskua, mutta huomattavasti hitaammin( nyt paino putoaa noin 300g/vko. Laihdutettavaa enää pari kg joten en stressaa).
Ei kannata tehdä liian tiukkaa suunnitelmaa, kaikenlaista voi tapahtua ja vaikuttaa projektiin.
Hei tosi hienosti on alkanut laihdutusprojektisi! Hyvä sinä!
Olen tosi huono arvioimaan toisten painon laskua, mutta veikkaan, että terveellinen määrä olisi 1-2 kg kuussa. Sillä vauhdilla lähtee lähinnä rasvaa. Jos laihtuu nopeammin, on vaarana, että myös lihasmassaa lähtee.
Tänään vaaka näyttää 108 kg. Tällä tahdilla voin päästä kyllä hyvään tavoitteeseen heinäkuussa.
Luulen, että 90 kg saattaa mennä rikki heinäkuun viimeisillä viikoilla mutta olen tyytyväinen toki alle 100 kg tulokseen kunhan olen tehnyt parhaani ja syönyt sekä liikkunut tällä tavoin kuten tähän asti.
-ap
Ottaen huomioon erittäin korkean lähtöpainon, uskoisin painon tippuvan ihan tuolla elämäntapamuutoksella joitakin kymmeniä kiloja. Sen jälkeen joudut luultavasti miettimään annoskokoja/ energiamäärää uusiksi, kun laihtuminen hidastuu (liikuntakaan ei enää samoissa määrin auta painonpudotukseen, kun kannettavaa massaa on vähemmän). Tsemppiä sulle!
Sokerin ja piilosokerin jättäminen pudotti itselläni kymmenen kiloa pois.
Kun ei syö sokeripitoisia ruokia ja herkkuja myös sokerinhimo hellittää.
Sokerin voi korvata kasviksilla ja maltillisella määrällä hedelmiä.
Painon saa laskemaan muuttamalla ruokavaliota ja liikkumalla maltillisesti
(esim. kävely).
Vierailija kirjoitti:
Sokerin ja piilosokerin jättäminen pudotti itselläni kymmenen kiloa pois.
Kun ei syö sokeripitoisia ruokia ja herkkuja myös sokerinhimo hellittää.
Sokerin voi korvata kasviksilla ja maltillisella määrällä hedelmiä.
Painon saa laskemaan muuttamalla ruokavaliota ja liikkumalla maltillisesti
(esim. kävely).
Ihanko tosi?
Mielestäni kilo viikossa ei ole ollenkaan liikaa. Kun nyt on kyse reilusta ylipainosta, joka kuormittaa kroppaa monin tavoin. Mielestäni parasta olisi jos paino tippuisi 1,5 kg/vko mutta katsotaan.
Kiitos kaikille tähän astisista vastauksista ja tsemppiä muillekin terveellisempää elämää tavoitteleville! :)
-ap