Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljon uskotte minun laihtuvan heinäkuuhun mennessä (4 kk) tällä ruokavaliolla ja tämänhetkisellä painolla?

Vierailija
13.04.2023 |

Tämä on niin hauskaa! Mielellään kuulen muidenkin painonpudotuksesta, jos joku haluaa kertoa.

Olen nyt tällä hetkellä laihtunut noin kuukaudessa -6 kg. Kyllä, ihan mahtavaa. Nesteitä lähti alkuun ehkä 2-3 kg ja sen jälkeen noin kilo viikossa.
Mitat tällä hetkellä 114 kg/ 170 cm. Tavoitteena 68 kg mutta siihen on matkaa. Tiedän onnistuvani.

Syön todella paljon erilaisia kasviksia. matalahiilihydraattisia. En voi syönä juureksia ja paljon tärkkelystä sisältävää ruokaa, sillä oikeasti se laukaisee vielä tällä hetkellä suuren himon sitten sokeriseen ja turhaan syömiseen. Ilmeisesti johtuu insuliiniresitenssistä mikä on muodostunut runsaan alkoholin, roskaruoan, sokerin sekä liikkumattomuuden vuoksi.

Alkoa en käytä enää ollenkaan, se on ihana asia jo itsessään. Sen lopetin vain voidakseni henkisesti paremmin oikeastaan ja rankan väsymyksen vuoksi. Ennen meni viikkotasolla hurja määrä ja join humalanhakuisesti.
Nyt on roskaruoka, sokerit yms jäänyt pois.
Syön hyvää täyttävää ruokaa. Vhh-tyylisesti. Riittää kaksi annosta päivässä, niissä on kasviksia, proteiinia, rasvaa (voita). Joskus ehkä 3 annosta mutta enää en tarvitse, keho on tottunut tähän ruokarytmiin ja ylipäätänsä tällaiseen ruokavalioon. Pätkäpaastoan lisäksi 16-20h/vrk. Se vain on tuntunut hyvältä ja tullut luonnostaan.

Lähes kaikkeen paikkaan menen jaloin. Kävelen viikkotasolla pelkästään työmatkoihin noin 5h. Siihen lisäksi kuormittava työ. Seuraavaksi aloitan varovasti ripeämmän kävelyn ja hölkän vapaa-ajalla. Uinti tulee kuvioihin kun painan 100 kg. Se on eräänlainen palkinto.

Mitä veikkaatte paljon tällä ruokavaliolla ja liikunnalla laihdun heinäkuuhun mennessä? Onko omakohtaista kokemusta.
Mitään typeriä kommentteja en tarvitse, tiedän, että onnistun ja olen tähän elämäntapaan sitotunut täysin. Ei ole dieetti vaikka toki nyt joudun olemaan vähän tarkemmalla ruokavaliolla. Kun tervehdyn niin ehkä hieman juureksia voi lisätä ruokavalioon.
Joskus saatan esimerkiksi kerran viikossa tai kahdessa syödä jonkun jälkiruoan, esimerkiksi marjoja ja kermavaahtoa. Muuten en luisuile ruokavalion ulkopuolelle.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen laittanut tavoitteeksi kalenteriin, että painoa heinäkuussa olisi 87 kg. Eli siihen mennessä painoa olisi tippunut 27 kg. Tämä tarkottaisi melkein 7 kilon pudotusta kuukausitasolla. Ei mahdottomuus mutta ehkä liian tiukka tavoite. Minulla vaan on sellainen tunne, että paino alkaa tippumaan aika vauhdilla jossain vaiheessa kun tämä kaikki on tullut osaksi rutiinia kunnolla ja liikunta lisääntyy. 

Nähtäväksi jää.

-ap 

Vierailija
2/40 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painon pudotessa hallitseva näläntunne katoaa ja varsinkin makeannälkä. Myös liikkuminen helpottuu mikä lisää mahdollisuutta nostaa kunto sellaiselle tasolle, että liikut "ihan itsestään" itseäsi pakottamatta. Näin se on tervepainoisillakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän vähän hidastuu tuo painon lasku alun nopeasta pyrähdyksestä mutta luulisin, että alle 100 kg pääset heinäkuuhun mennessä.

Vierailija
4/40 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha sanoa kun ei tiedä paljonko kaloreita syöt. Viisi tuntia viikossa kävelyä ei paljoa ole eli se työmatkakävely ei itsessään hirveästi painoa pudota, mutta on se parempi kuin ei mitään.

Vierailija
5/40 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painon pudotessa hallitseva näläntunne katoaa ja varsinkin makeannälkä. Myös liikkuminen helpottuu mikä lisää mahdollisuutta nostaa kunto sellaiselle tasolle, että liikut "ihan itsestään" itseäsi pakottamatta. Näin se on tervepainoisillakin.

Huomaan jo tällaisia tilanteita itselläni. Ensinnäkin unenmäärä on vähentynyt, ilmeisesti laatu on parempaa ja vaikka tekisin rankkoja päiviä (teen tuplavuoroja aika usein) niin herään yleensä aina vapaillakin viimeistään 7-8 aikoihin aamusta. Eikä väsytä. Ennen nukuin helposti yli 10 h tai jos nukuin vähemmän, olin aivan kuolemanväsynyt joka tapauksessa. Koko ajan olisi tehnyt mieli levätä tai nukkua. 

Nyt hääräilen kaikkea pientä lähes koko ajan. Siivoan, pesen pyykkiä, käyn kaupassa, teen itse ruoat, sellaista normaalia elämää mikä oli aikaisemmin vaikeaa huonon elämänvaiheen aikana. 

Sitten liikun mielelläni, eli menen reitit kävellen. Odotan sitä uimista, ehkä saliakin. Lisäksi se hölkkä tulee ystävien kanssa pian kuvioihin yhteisenä kunnon kohotus - projektina. 

Hyvällä mielellä tässä ollaan. Mikään ei tunnu vastenmieliseltä ja vointi kohonnut viikko viikolta. 

-ap 

Vierailija
6/40 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keto on hyvä tapa aloittaa laihduttaminen kun se karsii tosi paljon huonoja asioita ruokavaliosta. Sitten joskus kun sulla tulee vastaan se että ei keto enää laihdutakkaan niin pitää siirtyä vielä yhtä astetta rajumpaan ketodietin muotoon eli "carnivore" lihansyöjä diettiin.

Itse laihdutin ketolla 90kilosta aina sinne 70kg asti jolloin iski seinä vastaan. Loput ylimääräiset sitten lähti tuolla carnivore dietillä.

Vierailija
7/40 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap mieti kuinka paljon saat pudotettua mahdollisimman nopeasti, vaan keskity ihan vain siihen, että paino putoaa, ajasta riippumatta. Muista myös, että laihtumisessa tapahtuu taukoja, jotka voivat olla pitkiäkin, mutta pudotus jatkuu tauon jälkeen.

Vierailija
8/40 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paha sanoa kun ei tiedä paljonko kaloreita syöt. Viisi tuntia viikossa kävelyä ei paljoa ole eli se työmatkakävely ei itsessään hirveästi painoa pudota, mutta on se parempi kuin ei mitään.

Veikkaisin, että max 1500 kcal/vrk. Tuskin kyllä sitäkään mutta siis syön periaatteella, että syön kun on nälkä. En tunne kituuttavani itseäni ja kai keho on alkanut rasvavarastoja syömään kun ei sitä nälkää enää sillä tavalla ole kuin esimerkiksi tämän muutoksen alussa. 

Kävely on ollut hyvä startti entiseen verrattuna. Liikuntaa tulee lisääntymään.

-ap 

Vierailija
9/40 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ap mieti kuinka paljon saat pudotettua mahdollisimman nopeasti, vaan keskity ihan vain siihen, että paino putoaa, ajasta riippumatta. Muista myös, että laihtumisessa tapahtuu taukoja, jotka voivat olla pitkiäkin, mutta pudotus jatkuu tauon jälkeen.

Juu, ei tämä oikeastaan ole mikään kilpailu itselläni itseäni vastaan. Tietysti olisi ihanaa jos paino putoaa nopeasti (on sellainen tunne, että niin tapahtuu) mutta jos ei tippuisikaan, niin sekin riittää, että olen oikealla suunnalla ja elämäntapani ovat terveellisempiä. Hyvinvointi on prioriteettina tässä ja muut tulee tietenkin perässä. Pidän kuitenkin myös sellaisesta tavoite- ajattelusta ja se saa jotenkin tsemppaamaan valitsemaan aina parempia vaihtoehtoja huonojen sijasta. :) 

-ap 

Vierailija
10/40 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-8 kg on järkevä tavoite neljälle kuukaudella.

Vierailija
11/40 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaisin, että max 1500 kcal/vrk. Tuskin kyllä sitäkään mutta siis syön periaatteella, että syön kun on nälkä. En tunne kituuttavani itseäni ja kai keho on alkanut rasvavarastoja syömään kun ei sitä nälkää enää sillä tavalla ole kuin esimerkiksi tämän muutoksen alussa. 

Kävely on ollut hyvä startti entiseen verrattuna. Liikuntaa tulee lisääntymään.

-ap 

Kilo viikossa tulee tippumaan paino tuolla tahdilla, mutta jos ja kun lisäät liikuntaa kannattaa myös syömistä lisätä vähän, ettei kalorivaje kasva liian suureksi.

Vierailija
12/40 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti kauanko tuon massan keräämiseen on kulunut aikaa ja ajattele, että sama aika kuluu pois saamiseen. Kiellot yms ovat omassa päässäsi oleva ongelma joista tulisi pyrkiä eroon. Hyvä asia on, että sinulla on hyvä kunto, kun noin hyvin jaksat. Ei ole kokemusta noin suuresta painosta.

Vierailija
13/40 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painat ap heinäkuun lopulla n 105 kg, tuo on realistista.. Alkuun se paino humsahtaa reilusti ,mutta sitten hitaammin. Jouluna ehkä 70 -80 kg ja se on jo kiitettävä tulos, kun pidät sen.

Vierailija
14/40 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin hieman plösööntymään talven aikana, kun liikunta jäi käytännössä nollaan. Eli kymmenen kiloa tuli painoa lisää ja aiemmin olin siis normipainopn rajoissa, nyt lievän ylipainon puolella.

Nyt kun lumet ovat täällä etelässä jo lähes sulaneet, niin alkaa itselläni jälleen pyöräilykausi ja se tarkoittaa sitä, että kesäkuuhun mennessä aion tuon kymmenen kiloa tiputtaa, eli noin 1,5 kiloa viikossa. Jos vain pysyn terveenä niin ei tee tiukkaakaan. Tämän tiedän kokemuksesta.

Vierailija
15/40 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilon laihtuminen viikossa tarkoitaa 9000 kcal vajetta. Laske siitä.

Vierailija
16/40 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos motivaatiosi pysyy korkella tasolla, eikä retkahduksia tule ja ennen kaikkea saat liikuntaa lisättyä, niin hyvin lähelle sataa kiloa pääset, et ehkä vielä alle mutta hyvin lähelle kuitenkin. Jatka samaan malliin niin hyvä tulee :)

t: M47 BMI 22

Vierailija
17/40 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen laittanut tavoitteeksi kalenteriin, että painoa heinäkuussa olisi 87 kg. Eli siihen mennessä painoa olisi tippunut 27 kg. Tämä tarkottaisi melkein 7 kilon pudotusta kuukausitasolla. Ei mahdottomuus mutta ehkä liian tiukka tavoite. Minulla vaan on sellainen tunne, että paino alkaa tippumaan aika vauhdilla jossain vaiheessa kun tämä kaikki on tullut osaksi rutiinia kunnolla ja liikunta lisääntyy. 

Nähtäväksi jää.

-ap 

Aika epätodennäköistä, ellet tosiaan ala itseäsi ihan nälkäkuurilla piinaamaan. Yleensä ne alkukilot lähtee nopeammin ja helpommin, ja mitä lähempänä olet tavoitepainoa, sitä vaikeampaa ja hitaampaa on. 

Lisäksi yli kilon viikkolaihtumista ei suositella monestakin syystä, joten kannattaako noin kiirettä pitää? Pahimmillaan seurauksena on roikkuvaa ihoa joka ei palaudu, syömishäiriö jne.

Vierailija
18/40 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä näköjään 5kg viidessä viikossa. Vielä kymppi niin sit on hyvä.

Tsemppiä aplle!

Vierailija
19/40 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti lähtenyt paino putoamaan!

Uimisen voit kyllä aloittaa heti, miksi odottaisit? Se sopii hyvin ylipainoisellekin, vesijuoksu myös tehokasta.

Vierailija
20/40 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilo viikossa on nopea tahti, mutta voi onnistua koska ylipainoa on noin paljon. Muuten sanoisin, että puoli kiloa viikossa olisi sopiva.