Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palkkani on 3 800 e/kk, aivan järkyttävän huono

Vierailija
13.04.2023 |

No, ei siin mitään, lopeta työt ja jättäydy työttömäksi. Kuten palstalla olemme oppineet, kaikki maksetaan Kelan tuilla.

Jännää toisaalta, en ole koskaan tienannut noin paljoa, ja tämänkin turhan avauksen olen silti selvinnyt kirjoittamaan. 😎👍

Onko joillain ihmisillä suhteellisuuden taju jotenkin kadoksissa?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimman osan elämääni olen ansainnut noin 1400 netto, silti olen pystynyt ostamaan kaksi omakotitaloa , espanjan asunnon, kaksi Pietarista ja kolme osakehuoneistoa. Yhtäkään ei ole tarvinnut vuokrata, vaan kaikki ovat omassa käytössä, herää vain kysymys, että mihin te hassaatte rahanne?

Ja nämä omakotitalot ja osakkeet on olleet varmaan jotain muuttotappiokunnan 20000 euron asuntoja? 1400 eurolla et ninittäin saa nykypäivänä minkäänlaista asuntolainaa ellei ole valtavaa määrää omarahoitusta.

Vierailija
22/36 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan riippuu työstä. Ehkä suorittavaa työtä tekevän duunarin on vaikea käsittää millaisia vaatimuksia 3800 euron työhön voi liittyä. Olen itsekin "entinen" duunari ja 3800 euron palkka tuntuu toki suurelta. Nyt olen töissä, jossa tienaan 2800 ja risat ja olisi mahdollisuus edetä työhön, jossa palkka about 3800 euron luokkaa. Vaatimukset vaan kasvaa niin valtavasti, etten tiedä haluanko edes kyseiseen työhön.

Riippuu vähän, mitä tekee. Olin aikoinaan raksalla apumiehenä. Työ oli raskasta, likaista ja palkka huono. Kesällä oli kuuma ja talvella kylmä. 

Sitten opiskelin ja pääsin työnjohtajaksi. Palkka oli kohtuullinen, eikä hommaan liittynyt mitään apumiehen työhön liittyviä huonoja puolia. Palkkakin oli puolitoistakertainen.

Vaihdoin jälleen työpaikkaa konsultiksi. Palkka jälleen puolitoistakertaistui, eikä ole enää alaisia vaivoina. Työaikakin on lyhyempi kuin edellisessä. Tuntuu siis, että työ on muuttunut helpommaksi, vaikka palkka on paljon parempi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3800 oli hyvä palkka, kolme vuotta sitten.

Nykyisin vaaditaan tuplat. Inflaatio nääs.

Vierailija
24/36 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmyyrä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan riippuu työstä. Ehkä suorittavaa työtä tekevän duunarin on vaikea käsittää millaisia vaatimuksia 3800 euron työhön voi liittyä. Olen itsekin "entinen" duunari ja 3800 euron palkka tuntuu toki suurelta. Nyt olen töissä, jossa tienaan 2800 ja risat ja olisi mahdollisuus edetä työhön, jossa palkka about 3800 euron luokkaa. Vaatimukset vaan kasvaa niin valtavasti, etten tiedä haluanko edes kyseiseen työhön.

Riippuu vähän, mitä tekee. Olin aikoinaan raksalla apumiehenä. Työ oli raskasta, likaista ja palkka huono. Kesällä oli kuuma ja talvella kylmä. 

Sitten opiskelin ja pääsin työnjohtajaksi. Palkka oli kohtuullinen, eikä hommaan liittynyt mitään apumiehen työhön liittyviä huonoja puolia. Palkkakin oli puolitoistakertainen.

Vaihdoin jälleen työpaikkaa konsultiksi. Palkka jälleen puolitoistakertaistui, eikä ole enää alaisia vaivoina. Työaikakin on lyhyempi kuin edellisessä. Tuntuu siis, että työ on muuttunut helpommaksi, vaikka palkka on paljon parempi. 

Niin kuin kommentissani lukeekin ""tuohan riippuu työstä" Raksa-alalla työnjohdolliset työt vaikuttaa usein olevankin aikamoista "läpyttelyä" mitä olen vierestä seurannut. Useampi työnjohtaja on lähipiirissä ja ne, jotka etänä "työskentelevät", saavat kyllä palkkansa lähinnä Netflixin katselusta. Varmasti siis on toisenlaisia töitä eikä tarkoitukseni ole alaa vähätellä, mutta sitten taas on aloja, joissa tuollaisesta saisi fudut välittömästi.

Vierailija
25/36 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmyyrä kirjoitti:

Niinhän se tapaa olla, että johtaja istuu kulmahuoneessa jalat pöydällä sikaria tuprutellen. 175-senttinen, mallivartaloinen sihteerikkö kiikuttaa kaffetta ja kampaviineriä sormien napsautuksella. Alaiset käyvät välillä kädet täristen ja ääni väristen kyselemässä, mitä palveluksia johtaja tänään tarvitsee... ja palkka juoksee.

Vierailija
26/36 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille maksetaan tekemisestä, toisille osaamisesta ja sitten on niitä joista kukaan ei tiedä mistä niille oikein maksetaan.

Vierailija
27/36 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan saanut yli 1700e nettopalkkaa ja hyvin on voinut perheen perustaa ja ostaa talon.

Vierailija
28/36 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun bruttopalkka on 2500 ja nettopalkka 2000 euroa. Olen ansainnut nettona aiemmin 2500 euroa, kun bruttoni oli muistaakseni noin 3200-3300 euroa. Silloin palkka oli kyllä ihan hirveästi. Jäi tonni säästöön kuussa. Nykypalkallani maksan suurimman osan menoistamme puolisoni kanssa, sillä hän opiskelee uutta tutkintoa. Pärjätään hyvin ja voin ostaa itsellenikin asioita. Asumme vuokralla Hki:n kantakaupungissa. Yritämme saada lasta. 

Tällä pienellä palkalla teen mielestäni vaativampaa työtä kuin mitä tein aiemmin suuremmalla palkalla, mutta mielekkäämpää. Mutta tietysti toivon suurempaa palkkaa, että voisi paremmin asuntoa varten säästää. Tosin nyt säästämistä estää puolisoni opinnot.

Vierailija
29/36 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatinvalintakysymys.

Vierailija
30/36 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirry hoitoalalle niin 2500 on huippupalkka edelleen.

Vierailija
31/36 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun palkka on bruttona 3200e/kk ja nettona se on noin 2100e/kk. Asumiskulut,auton kulut ja pakolliset laskut vie palkasta sen 1000e jo.

Elän ihan ok palkallani vaikka se ei hyvä palkka ole mutta esimerkiksi lapsiin minulla ei ole varaa, lapsia tekisin jos saisin 5000e/kk palkkaa.

Tienaan aikalailla saman kuin sinä ja myös mulla nuo pakolliset kulut vie ison osan palkasta. Olen kyllä ikisinkku mutta ei minullakaan ole varaa lapsiin eli jään lapsettomaksi sen takia ettei ole kumppania ja että palkkani on liian pieni.

M31

Miksi elät yli varojesi? Äitini elätti koko viisihenkisen perheen osa-aikaisella myyjän työllä. Nyt ei ole muka kolminkertaisilla tuloilla mahdollisuus yhteen lapseen.

Vierailija
32/36 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin se on. Minä tienaan käteen 2100e pyöreästi. Mies tienaa 17-25 tuhatta euroa, koska on patologi. Ja tohon hänen 25 tuhanteen ylettyvään palkkaan liittyy yleensä rikos. Eli hän muuttuu silloin rikospatologiksi, missä se jälki ja selvittely on erilaista. Kun mietin, että olisiko minusta siihen työhön tosiaan, kun näkisin normaalin ruumiin tai väkivalloin kuolleen ruumiin, niin en pystyisi tekemään sitä työtä edes miljoonasta. Kuollut ihminen on kuollut ja sellasen näkeminen herättää tunteita, mutta kun sellaisen pitäisi avata ja selvittää, niin se ei ole joka ihmisen työtä. Mies on sanonut, että kaikkeen tottuu ja ei sitä ajattele, kun on aina tiennyt mihin ryhtyy. Mies opiskeli ammatin, koska tollaset asiat kiinnostanut hän lapsesta asti. Ehkä se on outoa joillekkin, mutta hänen suvusssa on kirurgeja jne, niin se oli aika luonnollinen siirtymä omaan elämään. Kyllä ihmiset tienaa oikein, kun suurin osa ei pysty tekemään hänen työtäään. Suomessa on muutenkin vain 12 patologia tällä hetkellä. Se kertoo aika paljon työstä.

Vierailija
33/36 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurimman osan elämääni olen ansainnut noin 1400 netto, silti olen pystynyt ostamaan kaksi omakotitaloa , espanjan asunnon, kaksi Pietarista ja kolme osakehuoneistoa. Yhtäkään ei ole tarvinnut vuokrata, vaan kaikki ovat omassa käytössä, herää vain kysymys, että mihin te hassaatte rahanne?

Ja nämä omakotitalot ja osakkeet on olleet varmaan jotain muuttotappiokunnan 20000 euron asuntoja? 1400 eurolla et ninittäin saa nykypäivänä minkäänlaista asuntolainaa ellei ole valtavaa määrää omarahoitusta.

Tosissasko otit?

Vierailija
34/36 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun bruttopalkka on n 3600 ja elän sillä hyvin. Tällekin vuodelle kolme ulkomaanmatkaa maksettuna. Sh, ei yötyötä. Mies tienaa pari sataa enemmän. Asuntolaina on näillä tuloilla maksettuna ja lapsetkin kohta aikuisia. Helsingissä näillä palkoilla ei lainoja olisi maksettu, mutta täällä pohjoisessa raha riittää paremmin.

Vierailija
35/36 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on muutenkin vain 12 patologia tällä hetkellä. Se kertoo aika paljon työstä.

Tarkoitat varmaankin, että Suomessa on vain 12 RIKOSpatologia? Sillä normaaleja patologeja on kyllä enemmän, vaikkei kaikista halutuin jatko-opiskeluhaara olekaan lääkärien keskuudessa, mutta yksi rahakkaimmista kylläkin.

Vierailija
36/36 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirry hoitoalalle niin 2500 on huippupalkka edelleen.

20 vuoden kokemuksella saat 10% enemmän.