Sanoja, joita käyttää vain vanhempi sukupolvi?
Mites olisi vaikka "eittämättä" tai "vastaisuudessa"?
Kommentit (216)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Länkisääret ja pihtipolvet
Mitä nämä ovat nuorten kielellä?
Näkyy muuten olevan paljon länkisääriä ja pihtipolvia.Pronatoiva ja supinoiva polvi
Nuo ovat varmaan lääketieteellistä ammattisanastoa. Nuorison en ole kuullut noita käyttävän.
Todella mukava ja sivistävä ketju. Toivottavasti joku vielä jaksaa jatkaa.
lerppu, korppu, disketti
mankka eli magnetofoni
diskoteekki, jorata
kartsa
piirtoheitin
Vierailija kirjoitti:
Miks te noita murresanoja tähän tungette? Eikö se ole ihan eri asia.
Täällä on mennyt puurot ja vellit sekaisin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttäreni mukaan "pusero" sanaa käyttää vain vanhat ihmiset.
Kasarilla hyvinki pusero pantiin päälle.
Vm-71No mikä se muka nykyään on, jos ei pusero? Parikymppinen lapsenikin käyttää sanaa pusero.
Se on paita.
Paitapuserossa on napitus edessä ja ranteissa. Pusero vedetään pään kautta päälle.
T-pusero.
Sanomalehtimies, nyk. toimittaja jotka voivat nykymaailmassa olla ihan naispuoleisiakin
Sanovat paikkakunnan keskustaa kirkoksi. Käytiin eilen Annikin kanssa kirkolla.
Toki nykyään vielä varsinkin maalla sanotaan Helsinkiin lähtiessä, että käydään isolla kirkolla. Mutta sitä kuulee enää harvemmin, varsinkaan nuorisolta, että jonkin muun paikkakunnan keskustaan mennessä oltaisiin lähdössä kirkolle.
Hunsvotti, parahultainen, keimailla.
Vierailija kirjoitti:
Sanovat paikkakunnan keskustaa kirkoksi. Käytiin eilen Annikin kanssa kirkolla.
Toki nykyään vielä varsinkin maalla sanotaan Helsinkiin lähtiessä, että käydään isolla kirkolla. Mutta sitä kuulee enää harvemmin, varsinkaan nuorisolta, että jonkin muun paikkakunnan keskustaan mennessä oltaisiin lähdössä kirkolle.
Kirkolle meneminen on lyhenne siitä, että mennään kirkonkylälle. Oli yksi maalaiskunnan muoto, siis, että siellä oli keskustana kylä, jossa oli kirkko.
Missä ikäluokassa mennään? Olen kuullut kyllä monen sanan isovanhempieni käyttämänä ja itse olen 60 vuotta.
Eli puhutte satavuotiaista?
Puolihameessa ei ole yläosaa. Leninki ja mekko ovat ylhäältä alas samaa vaatetta, joita ei voi pukea erikseen. Helmojen pituudet ovat mini, midi ja maksi.