Omakanta: Mistä näen, kuka on lukenut diagnoosejani?
En ole antanut potilastietojeni luovutuslupaa. Onko siis niin, että vain minä itse näen kirjaukset?
Sitten siellä on kohta "Terveystietojen luovutukset" ja siihen on listattu muutama. Olenko siis näille luovuttanut kaikki oikeudet lukea terveystietojani? Siellä on mm. optikon näöntarkastukseen liittyvä luovutus, minkähän lappu mulla on allekirjoitettu...?
Kommentit (6)
Specsaversillä reseptin kantaan tallentanut ei ollut edes optikko vaan joku myyjä.
Et näe omakannasta mistään vaan joudut pyytämään lokitiedot rekisterinpitäjältä.
Jos esim tk tekee sinulle lähetteen erikoissairsanhoitoon, lähetteeseen liittyvät tk-tekstit saa erikoissairaanhoito.
Siksi toisekseen se kanta on eri asia kuin laitoksen ja alueesi hyvinvointialueen käyttämä sairauskertomusjärjestelmä. Tätä sair.kert.järjestelmää koskien hoitoon osallistuva saa katsoa ja jos haluat tietää kuka, niin pyydä lokitiedot.
Onko kannalla netissä vielä infopaketti luettavissa. Jos on, käy lukemassa sen tekstit ja yritä ymmärtää mitä kerrotaan.
Ennen saattoi myös lukea ammattilaisille tarkoitetun tietopaketin...
Taasko sä tätä samaa kyselet? Ei mene tieto perille kovaan kalloon. Pannaanpa merkintä Omakantaan tästäkin.
Ei kai lupaa tietojen luovutukseen anneta jos antaa luvan tallentaa jotain kantaan? Vai antaako?