Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheeseen kolmas auto vai kulkisitko bussilla työmatkat?

Vierailija
12.04.2023 |

Olen aloittamassa työt naapurikaupungissa. Pääasen perille yhdellä bussilla ja kokonaismatka-aika kotoa työpaikalle kestää noin tunnin. Kotipäässä kävelyä bussille noin 15min ja työpaikan päässä pysäkiltä työpaikalle noin 20min. Autolla matka kestäisi noin 20-25min ja työpaikalla voi vuokrata parkkipaikan noin 60€/kk. Bussilippu kuukaudeksi noin 70€. Mun työaika 8-16.15 ja tuon ajan oltava paikalla.

Kotona asuva lapsi on töissä suht lähellä omaa työpaikkaa ja hän kulkee sinne nyt meidän toisella autolla ja pysäköinti ilmainen. Hänellä työaika 7.30-15.30.

Ostaisiko kolmannen auton vai kulkisitko bussilla? Matka lapsen työpaikalta minun työpaikalle kestää noin 10min.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin juuri, että jos kävelisin lapsen työpaikalta omalle. Siihen menisi noin 30min.

Oma työaika siis loppuu 16.15 jolloin voin alkaa koneita sulkemaan. Eli en ole pihalla klo 16.15 vaan ehkä 16.25-16.30 ja kesken olevat asiat tulee hoitaa loppuu ennen lähtöä, eli voi venyä yli tuonkin ajan.

Pyöräily kotoa ei tule kyseeseen kummallekaan. Skuuttia en osta eikä mies voi pyörällä/bussilla mennä kun pitää isoja työkaluja jne työvälineitä kuljettaa.

Ap

Just. Et osta skuuttia etkä esim. autoon mahtuvaa taittopyörääkään, koska periaate.

Sinähän haluat ostaa sen kolmannen auton, joten miksi edes täällä kyselet. Tykkäät mukavuudesta eikä kalleus haittaa, joten anna mennä vaan sitten!

Vierailija
22/33 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa. Aamulla lapsen kyydillä töihin, kävelet siitä työpaikalle. Töiden jälkeen lapsi odottaa sut kyytiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdet lapsen kanssa kotoa aamulla yhdessä autolla. Ajatte sun työpaikalle, ja lapsi jatkaa siitä omalle työpaikalleen ilmaiseen parkkiin.  Iltapäivällä lapsi lähtee töistään ja noutaa sut tasan 16:15 ja ajatte kotiin.

Mikäli teillä ei ole rahapulaa, ostaisin lisää autoja.

Vierailija
24/33 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää autoja pihaan ja muista joka välissä valittaa kuinka kallista bensa on

Vierailija
25/33 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkupyörä???

Aivan loistava paikka pyöräillä ja nostaa kuntoaan.

Vierailija
26/33 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkä työmatka lapsella on? Kuinka pitkä työmatka ap:lla on? Kilometreissä siis!

Vierailija
27/33 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton kyytiin polkupyörä, kun se skuutti ei kelvannut. Ajatte lapsen töihin, lapselle pyörä sinne työpaikan pihaan, ajat omalle työpaikalle.iltapäivällä lapsi pyöräilee sun työpaikalle ja siinä odottaessaan pakkaa sen pyörän. sitten körötätte kotiin. Fiksumpi vaihtoehto on, että lapsi KÄVELEE sinne sun tuöpaikalle odottelemasn lukuunottamatta niitä päiviä, kun käy tekemässä perheen ruokaostokset, jolloin noudat lapsen JA kauppakassit sieltä kaupalta. Edullista, ekologista ja tekee lapsen kunnolle hyvää.

Vierailija
28/33 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auton kyytiin polkupyörä, kun se skuutti ei kelvannut. Ajatte lapsen töihin, lapselle pyörä sinne työpaikan pihaan, ajat omalle työpaikalle.iltapäivällä lapsi pyöräilee sun työpaikalle ja siinä odottaessaan pakkaa sen pyörän. sitten körötätte kotiin. Fiksumpi vaihtoehto on, että lapsi KÄVELEE sinne sun tuöpaikalle odottelemasn lukuunottamatta niitä päiviä, kun käy tekemässä perheen ruokaostokset, jolloin noudat lapsen JA kauppakassit sieltä kaupalta. Edullista, ekologista ja tekee lapsen kunnolle hyvää.

Ja tässä vaihtoehdossa säästätte palkissa bensakuluissa VÄHINTÄÄN 130€/kk, kun parkkimaksusikin on huomioitu, siis verrattuna siihen, että menette 2 autolla. Toki säästöä tulee ostohinta, huollot, vakuutukset, autovero jne.

Vierailija
29/33 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta moottoripyörä

Vierailija
30/33 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai jos pihassa vaan on tilaa, ja muutenkin pysäköinti helppoa, niin auto jokaista ajokortillista kohti. Hinnan voi valita maksukyvyn mukaan. Kolmen auton strategialla ainakin osa niistä voi olla vanhoja halpiksia, koska yhden vikaantuminen on vain pieni riesa, ja riski kaikkien kolmen yhtäaikaiseen vikaantumiseen on lähes olematon.

Ja ajokilometrit jäävät yllättävän pieniksi, kun ajokortillisia ihmisiä ei tarvitse kuskata ristiin rastiin, vaan kuljetaan pisteestä pisteeseen niin kuin yksityisautolla on tarkoituskin.

Vierailija
31/33 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen työmatka 17km ja minun 16km ja lapsen työpaikalta mun työpaikalle on 6km. Itse en kyllä kävele 6km 30minuutissa.

Mies tarvitsee oman auton työkalujen kuljettamiseen ja työntekopisteet voi sijaita koko Etelä-Suomen alueella ja hänellä työaika 6-14.

Alustavasti tullaan nyt tekemään niin, että kuljen lapsen kanssa aamuisin ja hän vie minut töihin. Iltapäivällä tulen kotiin bussilla varsinkin niinä päivinä kun lapsella treenit, jotta hän ehtii kotiin syömään ja ehtii treeneihin ajoissa.

Ap

Vierailija
32/33 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen työmatka 17km ja minun 16km ja lapsen työpaikalta mun työpaikalle on 6km. Itse en kyllä kävele 6km 30minuutissa.

Mies tarvitsee oman auton työkalujen kuljettamiseen ja työntekopisteet voi sijaita koko Etelä-Suomen alueella ja hänellä työaika 6-14.

Alustavasti tullaan nyt tekemään niin, että kuljen lapsen kanssa aamuisin ja hän vie minut töihin. Iltapäivällä tulen kotiin bussilla varsinkin niinä päivinä kun lapsella treenit, jotta hän ehtii kotiin syömään ja ehtii treeneihin ajoissa.

Ap

Taas yksi uhriutuva äiti. Miksi lapsi ei voi kulkea bussilla kotiin? Kai se lapsi sentään maksaa autosta? Nykyvanhemmat lasvattaa hemmoteltuja kakaroita.

Vierailija
33/33 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppoa. Aamulla lapsen kyydillä töihin, kävelet siitä työpaikalle. Töiden jälkeen lapsi odottaa sut kyytiin.

Lapsi voi hakea, koska pääsee aiemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi