Paljonko maksatte puhelinliittymästä?
Ja mikä operaattori? Hinnat nousseet joten mistä saa edullisesti liittymän?
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on, että joko sä otat sen hillittömän xxx-meganetin tai 1 megan netin. Sellaiseksi on hinnoittelu tehty. En mä tarvi 300 - saati 600M nettiä mihinkään, mutta tarvii luotettavan.
Eihän operaattorit näe tarpeelliseksi muuttaa tätä nykyistä tyyliä kun ihmiset heittämällä ottaa niitä useiden kymppien liittymiä ja se on heistä jopa edullinen.
Melko moni maksaa täällä ihan turhasta. Ostaa hirveitä puhe ja viestipaketteja joita ei koskaan käytä. Maksaa netistä joka löytyy jo kotoa yms. Kilpailuttakaa jo :D
Vierailija kirjoitti:
Noin 36e kuussa kun siirtyivät 4g verkosta 5g verkkoon, Elisan mukaan kyseessä on heidän halvin 5g puhelinliittymä.
Kuulostaa "spesiaali hinta uskolliselle asiakkaalle".
Käytön mukaan 7snt/min tai viesti. Saunalahti latausliittymä. Mulla ei nettipakettia. Muu perhe maksaa lisäksi netistä puhelimiinsa... Olikohan 20/kk.
Vierailija kirjoitti:
Melko moni maksaa täällä ihan turhasta. Ostaa hirveitä puhe ja viestipaketteja joita ei koskaan käytä. Maksaa netistä joka löytyy jo kotoa yms. Kilpailuttakaa jo :D
Mulle bueno olisi joku 50-100M netti, ja tosiaan kotona voisin käyttää wifiä.
Mutta minkäs teet kun "eioleeee", ja nettiä kuitenkin tarvitsee myös kodin ulkopuolella, esim. jos sulla on matkalippusovellus.
Vierailija kirjoitti:
Siksihän tässä hintoja kysellään, että tietää vertailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle bueno olisi joku 50-100M netti, ja tosiaan kotona voisin käyttää wifiä.
Mutta minkäs teet kun "eioleeee", ja nettiä kuitenkin tarvitsee myös kodin ulkopuolella, esim. jos sulla on matkalippusovellus.
Niitä alkaa löytymään kun laitat operaattorin vaihtoon. Kohta soittelevat perään että tehtäskö tällainen sopimus.
Vierailija kirjoitti:
Noin 36e kuussa kun siirtyivät 4g verkosta 5g verkkoon, Elisan mukaan kyseessä on heidän halvin 5g puhelinliittymä.
Miksi vaihdoit 5g-liittymään? Uteliaisuus heräsi.
Elisa 11,90 euroa/kk 100 M rajaton netti, puheluista ja tekstareista pikkumaksu. Muutama euro vuodessa.
Yrittivät nostaa 15,90 euroon, mutta ilmoitin siirrosta Moille, niin yllättäen laskivat hintaa.
Sanokaapas vielä et ovatko noi alle 20 e puhepaketit vuoden mittaisia, ja vuoden jälkeen nousee roimasti. Mulla nousee telian rajaton puhepaketti yli kolmeenkymppiin. Mistä havemmalla?
Vierailija kirjoitti:
Sanokaapas vielä et ovatko noi alle 20 e puhepaketit vuoden mittaisia, ja vuoden jälkeen nousee roimasti. Mulla nousee telian rajaton puhepaketti yli kolmeenkymppiin. Mistä havemmalla?
Mitä väliä sillä on? Ei se ilmoittamatta nouse ja silloin on aikaa vaihtaa jos niin käy.
Vierailija kirjoitti:
Niin just. Näissä pitäisi tietää: oletko uusi asiakas tai/vai uhkasitko operaattorin vaihtoa? Onko kyseessä tarjoushinta esim vuodeksi?
Joo kyllähän uusille näkyy olevan kaikkea nannaa ihan netissäkin avoimesti tyrkyllä.
Joo ja tarkastakaa laskusta ettette maksa olemattomista laitteista. Mulla on laskussa Telialle lapsen känny, kotilaajakaista, äitini tabletin netti ja aloin ehkä puoli vuotta sitten ihmetellä mitä ihmeen neljättä liittymää maksan kun oma kännyni on toisella firmalla. Mielestäni kysyinkin siitä aikaisemmin Telialta. Ihmettelin myös onko se lapsen jonkin pelilaitteen netti. Reilu kuukausi sitten sain vihdoin aikaiseksi soittaa Teliaan. Kävi ilmi, että olen maksanut 20 e kuussa liittymästä, jota ei ole käytetty varmaan vuoteen tai kahteen. Ilmeisesti vanhan tablettimme liikkuva netti. Argh menny 240 e vuodessa. Eipä "yhtään" ota päähän kun en ole selvittänyt aikaisemmin. Ja rahaa ei ole liikaa. Olen manannut myös mikä rahamäärä näihin netteihin menee.
Vierailija kirjoitti:
Mul on yleensä 2v soppareita ollut tai jotain. Vauhdat vaan sitten toiselle operaattorille ja sitten vanha liittymä tekee vastatarjouksen ja saat jatkettua sillä alle 20e sopparilla.
Eihän tossa 5G:ssä ole mitään järkeä, Kantama huonompi ja mastoja tarvitaan taas uusia ja vielä tiheämpään kuin 4G:llä. Ja luonnollisestikin maksaa taas enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Joo ja tarkastakaa laskusta ettette maksa olemattomista laitteista. Mulla on laskussa Telialle lapsen känny, kotilaajakaista, äitini tabletin netti ja aloin ehkä puoli vuotta sitten ihmetellä mitä ihmeen neljättä liittymää maksan kun oma kännyni on toisella firmalla. Mielestäni kysyinkin siitä aikaisemmin Telialta. Ihmettelin myös onko se lapsen jonkin pelilaitteen netti. Reilu kuukausi sitten sain vihdoin aikaiseksi soittaa Teliaan. Kävi ilmi, että olen maksanut 20 e kuussa liittymästä, jota ei ole käytetty varmaan vuoteen tai kahteen. Ilmeisesti vanhan tablettimme liikkuva netti. Argh menny 240 e vuodessa. Eipä "yhtään" ota päähän kun en ole selvittänyt aikaisemmin. Ja rahaa ei ole liikaa. Olen manannut myös mikä rahamäärä näihin netteihin menee.
Jos yhtään lohduttaa, niin...Vanhempani saivat aikanaan liittymän "kylkiäisenä" mokkulan, ei se tainnut alkuun maksaa mitään, eikä sitä oikeen mihinkään käytettykään. Mutta ne "pienet printit", pienet printit... Huomattiin tuossa taannoin, että se mokkula (10 vuotta vanha) raksutti iloisesti laskua 19,90 € kuussa. Vanhemmat eivät olleet tajunneet sitä / eivät ymmärtäneet, mikä se on siinä laskulla. Operaattori ei ole hiiskunut mitään, että oliskos 10v vanhalle mokkulalle tarvetta tehdä jotain päivitystä...
20 € mikä on. periaatteessa aivan liikaa käyttömäärään nähden. Aniharvoin tarvitsen nopeaa nettiä wifin ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on, että joko sä otat sen hillittömän xxx-meganetin tai 1 megan netin. Sellaiseksi on hinnoittelu tehty. En mä tarvi 300 - saati 600M nettiä mihinkään, mutta tarvii luotettavan.
Eihän operaattorit näe tarpeelliseksi muuttaa tätä nykyistä tyyliä kun ihmiset heittämällä ottaa niitä useiden kymppien liittymiä ja se on heistä jopa edullinen.
Voi niitä aikoja, kun maksoin puhelinpiittymästäni luokkaa 3 euroa. Siihen päälle sai sitten ottaa vaikka 1M nettipaketinkin ja hinta nousi jollain parilla eurolla. On meinaan vähän hinnoittelut muutuneet, epäilen ehkä jopa jonkin sortin ahneutta!