Paljonko maksatte puhelinliittymästä?
Ja mikä operaattori? Hinnat nousseet joten mistä saa edullisesti liittymän?
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
0 eur Saunalahti prepaid
Eli et käytä ikinä? Prepaid liittymät ovat kalliimpia kuin laskuliittymät.
Nämäkin hinnat nousseet viime vuodesta reippaasti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elisa 11,90 euroa/kk 100 M rajaton netti, puheluista ja tekstareista pikkumaksu. Muutama euro vuodessa.
Yrittivät nostaa 15,90 euroon, mutta ilmoitin siirrosta Moille, niin yllättäen laskivat hintaa.
Kivalla prosentilla noussut kun pari vuotta sitten sai tuotakin liittymää 7,90 eurolla.
Minulla taitaa olla tämä, Saunalahti Tarkka, hintaan 7,90€/kk vielä reilun vuoden. Edellytti vaihtoa Elisalta pois Moille ja muutamaa huonompaa tarjousta, ennen kuin sain tuon 7,90 e/kk 24 kk ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on, että joko sä otat sen hillittömän xxx-meganetin tai 1 megan netin. Sellaiseksi on hinnoittelu tehty. En mä tarvi 300 - saati 600M nettiä mihinkään, mutta tarvii luotettavan.
Jos iso lauma asiakkaita kieltäytyisivät ottamasta niitä 600M nettejä ja vaikkapa laittaisivat palautetta operaattorille, uskoisin että vaihtoehtojakin alkaisi löytymään. Mutta ei kai nyt tässä maassa.
Vierailija kirjoitti:
Yks kysymys, mitä te teette noilla 200M neteillä puhelimissanne? Erityisesti kun se tuskin edes toimii tolla nopeudella koko aikaa kuten esim. kiinteä laajakaista.
Paremminkin kysyn, mitä teette erillisellä nettiliittymällä, kun jokainen voi jakaa puhelimen nettiyhteyden tarvitsemilleen laitteille. Ja yleensäkin köyhimmillä on näitä. Eivätkö he ymmärrä vai mistä on kyse? Turha maksaa monesta netistä.
Vierailija kirjoitti:
En tarkkaa summaa tiedä. Puhelinlasku n. 27€ sisältyy turvaselain ja tietoturva kolmelle laitteelle. Elisa
Nuo turvat on täyttä rahastusta. Käyttäjä on se heikoin lenkki, mutta maksa vaan ps: elisa alkaa rahastaan myös sposteista
Ei mulla ole erillistä nettiä, jaan puhelimelta.
2012 vuodesta pelkän puhelinnetin varassa oleva FM kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yks kysymys, mitä te teette noilla 200M neteillä puhelimissanne? Erityisesti kun se tuskin edes toimii tolla nopeudella koko aikaa kuten esim. kiinteä laajakaista.
Paremminkin kysyn, mitä teette erillisellä nettiliittymällä, kun jokainen voi jakaa puhelimen nettiyhteyden tarvitsemilleen laitteille. Ja yleensäkin köyhimmillä on näitä. Eivätkö he ymmärrä vai mistä on kyse? Turha maksaa monesta netistä.
Joo kuluuhan siinä puhelimen akku puhki nopeasti kun luuri roikkuu jatkuvasti roikan päässä toimiessaan jonain nettiä jakavana reitittimenä joka syö rutosti virtaa. Ei ehkä ihan sellaiseen käyttöön ole puhelinta tarkoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Lisättiin ilmainen laajakaista vuokraan kuuluvaksi pari vuotta sitten, ei noussut edes vuokra sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Sanokaapas vielä et ovatko noi alle 20 e puhepaketit vuoden mittaisia, ja vuoden jälkeen nousee roimasti. Mulla nousee telian rajaton puhepaketti yli kolmeenkymppiin. Mistä havemmalla?
Mulla olin 20e paketti vuoden, joka sitten nousi 29,90. Ärsyttää.
Haluaisin maksaa korkeintaan 20. Tuo n 10 e kun säästyisi, niin olisi hyvä.
Taidan kokeilla sitä siirtoa vaikka Moille, niin josko löytyisi Elisalta yllättäen parempi tarjous.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kuuluu vuokraan. Taloyhtiölaajakaista, mikälie.
Vierailija kirjoitti:
En muista enää tarkkaa summaa. Jää alle 10 euron kuussa joten lasku tulee joka toinen kuukausi.
Telian sisältää 5 gigaa nettiä, peruspuhelin ilman mitään turhuuksia n7€/kk perusmaksu, ja netti 19€/kk rajaton
27e DNA Prepaid Rajaton. Sisältää puhelut, tekstarit ja rajattoman netin.
Mä teen aina näin: Kun liittymän kausi on lopuillaan, niin marssin toisen operaattorin pakeille ja ja sovin liittymän siirtymisen, jos hinta on on halvemmpi kuin nykyinen. Jos hinta on on korkeampi kuin nykyinen, niin sovin liittymän siirtymisen VASTA, kun aktivoin sen. Tieto tulevasta siirtymisestä välittyy nykyiselle operaatorille ja useummiten he tarjoavat jatkoa samalla hinnalla, jopa alhaisemmallakin, jolloin en tietenkään aktivoi siirtoa!
Vierailija kirjoitti:
Puhelimen akku tykkää kyttyrää jatkuvasta hotspotina pitämisestä, en suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Mä teen aina näin: Kun liittymän kausi on lopuillaan, niin marssin toisen operaattorin pakeille ja ja sovin liittymän siirtymisen, jos hinta on on halvemmpi kuin nykyinen. Jos hinta on on korkeampi kuin nykyinen, niin sovin liittymän siirtymisen VASTA, kun aktivoin sen. Tieto tulevasta siirtymisestä välittyy nykyiselle operaatorille ja useummiten he tarjoavat jatkoa samalla hinnalla, jopa alhaisemmallakin, jolloin en tietenkään aktivoi siirtoa!
Kilpailuttaminen numeronsiirron aloittamisen kautta on tosiaan jo kauan ollut käytännössä ainoa tapa saada järkeviä - joskus erinomaisia - tarjouksia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla 5G 600M 34,90e/kk. Puolet halvempikin välttäisi mutta aina ne soittaa ja huijaa mua tilaamaan milloin mitäkin. Enkä edes osaa käyttää läheskään kaikkia mitä olen tilannut. Uutta puhelinta olen maksanut yli vuoden enkä ole sitä edes paketista ottanut, koko paketti hävisi aikoja sitten.. liekö huoltomiehet napanneet mukaansa. Vanha puhelin ollut siis koko ajan käytössä. Tablettiin on oma netti enkä ole sitäkään laittanut edes paikalleen sitä korttia, maksanut olen sitäkin jo kaksi vuotta ainakin.
Sinulla on selkeitä elämänhallintaongelmia jos hukkaat kaiken etkä tajua mistään mitään. Etkö tajua perua noita palveluita jos et niitä käytä?
Vierailija kirjoitti:
Joo ja tarkastakaa laskusta ettette maksa olemattomista laitteista. Mulla on laskussa Telialle lapsen känny, kotilaajakaista, äitini tabletin netti ja aloin ehkä puoli vuotta sitten ihmetellä mitä ihmeen neljättä liittymää maksan kun oma kännyni on toisella firmalla. Mielestäni kysyinkin siitä aikaisemmin Telialta. Ihmettelin myös onko se lapsen jonkin pelilaitteen netti. Reilu kuukausi sitten sain vihdoin aikaiseksi soittaa Teliaan. Kävi ilmi, että olen maksanut 20 e kuussa liittymästä, jota ei ole käytetty varmaan vuoteen tai kahteen. Ilmeisesti vanhan tablettimme liikkuva netti. Argh menny 240 e vuodessa. Eipä "yhtään" ota päähän kun en ole selvittänyt aikaisemmin. Ja rahaa ei ole liikaa. Olen manannut myös mikä rahamäärä näihin netteihin menee.
Kuinka leväperäisiä ja huolimattomia jotkut oikein ovat? Jokaikinen lasku tarkistetaan aina eikä sitä makseta jos ei tiedetä mistä maksetaan.
Eikö operaattoria vaihtaessa pidä heti maksaa se avausmaksu, saako sen muka takaisin jos peruukin ennen siirtopäivää ja pysyy vanhalla operaattorilla.
En mitään. Äiskän rahapussi on keksitty.
M61v