Onko teilläkin sisaruksia ketkä aina valjastaa vanhempanne omien sairaiden lastensa hoitoon?
Oletetaan, että omille vanhemmille aina sopii, kun itse mennään töihin, kun ei haluta jäädä sairaiden lasten kanssa kotiin. Eikä varsinkaan välitetä siitä, että ne kipeät lapset tartuttaa sitten muutkin.
Ymmärtäisin avun joskus ja tilapäisesti, mutta kun käytäntö tuntuu olevan ihan vakiintunut, että aina kun lapsiin iskee joku räkätauti, niin soitetaan isovanhemmat hommiin.
Itsellänikin on lapsi ja vanhempieni piti tulla pääsiäisenä meille kylään, ekaa kertaa kesän jälkeen, mutta nyt heidän pääsiäinen kului sisaruksen perheen lastenvahtina.
Kommentit (47)
Miten joku kehtaa laittaa muita hoitamaan räkätautisia penikoitaan?
Jos omat työt on sellaiset ettei niistä tosiaan voi edes lasten takia joustaa, kannattaa suosiolla jättää lapset hankkimatta.
Sisaruksesi kuulostaa kunnon kusipäältä, joka ei halua tai osaa ottaa vastuuta mistään itse.
Kyllä. Sitten kun lapset aikuistuivat, savustettiin mummo pois talostaan("syytinki"),johon yksi lapsista asettui asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Sori, minulle ne lapsenlapset ovat tärkeämpiä, jotka ovat lähellä ja osa minun arkeakin. Sitä kutsutaan elämäksi. Ja myös näiden lasten vanhemman kanssa minun kemiat on aina pelannut paremmin.
Tulit näköjään anoppinikin linjoille :D Kerrothan vielä myös että myös muut lapsesi ja lapsenlapsesi asuvat lähellä, mutta olet aina hoivannut vain tätä yhtä lasta ja hänen lapsiaan. Olet sairas ja tarvitsisit apua, satutat ja loukkaat muita lapsiasi ja lapsenlapsiasi käytökselläsi!
Sisareni hoidattaa lapsensa molempien puolen sukulaisilla. Menoja riittää ja lapset ovat koko ajan sairaana. Kotiin lapsia ei jää hoitamaan vanhemmat vaan sukulaiset. Nytkin pääsiäisenä oli mahataudissa lasten hoidon jälkeen ainakin kolme henkilöä miehen suvun puolelta ja neljä sisareni puolelta kun osallistuivat näihin hoitotalkoisiin. Yksi vanhemmista sukulaisista oli jo aika huonossa kunnossa yhden vatsataudin jälkeen, silti sinne lapset vaan vietiin väittäen että vatsataudista on jo aikaa. Todellisuudessa yksi lapsista oli oksentanut vielä edellisenä yönä. Nyt sukulainen oksentaa taas, saa nähdä joutuuko tälläkin kertaa sairaalaan. Hän ei siis todellakaan olisi lapsia ottanut jos olisi tiennyt totuuden milloin lapset ovat sairastaneet. Muutenkin yrittää sanoa ettei oikein jaksaisi enää lapsia hoitaa. Toisaalta, sisarenikin lähti kaveritapaamiseen vaikka juuri oli itsekin sairastanut, nyt on kaveripiirikin kipeänä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sieltä töistä ei oikeasti voi olla määrättä pois, vaan juuri sen aikaa, että saa sen hoidon järjestettyä, max kolme päivää. Eikä kaikista voi olla sitäkään, ellei sitten halua luopua koko duunista.
Kannattaa varmaan järjestää sairasta lasta hoitamaan joku muu kuin mummo tai pappa. He ovat jo aikoinaan lapsensa hoitaneet, ei heille saa enää sälyttää muiden lasten hoitoa. Jokainen on itse vastuussa jälkikasvustaan.
a) eihän tässä ole tietoa että ei olisi toiminut mitenkään toisin
b) eikä väitetty että ne sisarukset olisi tienneet isovanhemmilla olevan menoa