Olenkin liian vanha ostamaan mökin ?
Niin. Olen 55-vuotias sinkku. En ole oikein koskaan mökistä haaveillut mutta nyt tuli eteen tarjous joka polttelee mielessä.
Mökki on talviasuttava. On sähköt, sisävessa, hyvin varusteltu keittiö, tie perille. Hyvä sijainti, ison järven rannalla..
Hintakin sopii jos otan 30 000 euron lainan.
Mutta..Ei elämästä tiedä mutta jotenkin emmin nyt enemmän kuin jos olisin nelikymppinen. Eikös tässä iässä niistä mökeistä jo aleta luopumaan ? Jaksanko hyöriä siellä 20 vuotta. Menikö "ostoaika" jo ohi ? Yksi lapsi minulla on. Hän voisi mökkeillä myös mutta tuskin isosti innostuisi kuitenkaan.
Mitä mieltä raati ?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, paljon vastauksia eli mietittävää minulle.
Mökki ja seutu on hyväksi havaittu ja tuttu. Ostamassa olen sukulaiselta ja vanhempieni mökki on aika lähellä. Vanhempani ovat melkein 80 mutta edelleen mökkeilevät. Heidän mökistään en välitä koska siinä ei ole omaa rantaa.
AP
Apua! En ehkä ostaisi sukulaiselta. Onko varmaa, että sukulaiset malttavat luopua ja eivät käy vieraisilla katsomassa, mitä muutoksia olet mökkiin tehnyt? Onko varmaa, ettei entisistä omistajista tule näitä epätoivottuja yllätysvierailijoita?
Mökkihän tulisi pääsääntöisesti ostaa 45-50 vuotiaana. Alle 45-vuotias on liika nuori ja kokematon, jolloin riskit ovat suuret. Yli 50-vuotiaana ei enää useikaan jaksa niin paljon olla mökillä, että sen käyttöaste olisi tarpeeksi korkea.
Vierailija kirjoitti:
Mökkihän tulisi pääsääntöisesti ostaa 45-50 vuotiaana. Alle 45-vuotias on liika nuori ja kokematon, jolloin riskit ovat suuret. Yli 50-vuotiaana ei enää useikaan jaksa niin paljon olla mökillä, että sen käyttöaste olisi tarpeeksi korkea.
Jos mökin ostaa 50v. niin onhan siinä parhaimmassa tapauksessa 50 vuotta aikaa nauttia mökkeilystä. Tiedän montakin 80 v. jotka on vielä mökillä vuodenympäri.
Olen eri, mutta ei sillä ole merkitystä, käy ja nauttii sen minkä pystyy. Jos vaikka jaksaisi vielä käydä viisi vuotta, niin sitten lopettaa, kun ei enää jaksa. Aina sanotaan, että elämässä pitää elää nykyhetkeä, ei menneisyyttä eikä tulevaisuutta.