Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantajan jatkuva liukumatuntien teon odotus

Vierailija
11.04.2023 |

Miten olette toimineet / toimisitte vastaavassa tilanteessa? Vakituinen työpaikka matalapalkka-alalla. Työnantajan taloustilanne heikko, palkat huonot, suuri vastuu työssä. Työt on annettu niin, että päivää joutuu käytännössä lähes koko ajan venyttämään ilman omaa halua tai osa töistä jää hoitamatta. Käytännössä siis odotetasn tehtäväksi liukumatunteja sisälle. Töissä on kiinteät deadlinet ja töiden hoitamatta jättäminen vaikuttaa toisiin ihmisiin merkittävällä tavalla. Työ on aikataulupaineiden vuoksi stressaavaa.

Ylitöistä ei ole ikinä puhetta ja palkankorotuksia ei anneta loputtomistakaan joustamisista. Työnantajan talous ei ikinä ole ns. tarpeeksi hyvä. Toisaalta olen tarvinnut välillä joustoja omiin menoihin. Liukumaa olen saanut välillä muutamia tunteja, mutta käytännössä olen joutunut tekemään ne heti takaisin. Olen alkanut ymmärtää, että tilanne ei muutu ikinä. En halua elää tällaista elämää, jossa tunnen koko ajan olevani hyväksikäytetty. Koen myös, että minua joltain suunnalta syyllistetään, jos teen normaalia työaikaa ja siten en saa kaikkia töitä valmiiksi. Kukaan muu ei laita rajoja kuin minä. Mutta miten teen sen niin, että asiakkaita ei menetetä? Vai jätänkö lopulta piittaamatta siitä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda työpaikkaa.

Vierailija
2/3 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ottanut loparit jo kauan sitten.

Suomalaiset on kyllä käsittämättömän lojaaleja työnantajilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa työpaikassa oli hyvin samanlainen kulttuuri, kun vuosi sitten aloitin. Työt merkitty loppuvaksi klo 15. Ihmiset istuu koneillaan vielä 16.30. Mitään menoja ei voinut sopia työajan jälkeen. Tein tästä omalta kohdalta lopun. Lähden, kun työaika loppuu. Tämä on tarttunut muihinkin ja on hienoa huomata, että ihmiset lähtee kun työaika päättyy. Kaikkeen ei kannata suostua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän