HEINAHELISTIMET keskiviikkona!!
Kommentit (22)
Itsellä öklötys on vielä päällä...kertaakaan en tosin ole vielä oksentanut. Ruoan laitto on ihan yökkistä hommaa, mut pakko tehdä kun kotona on tuo kohta 3 vuotias tyttäreni. Itse én kyllä tartteis ollenkaan tavan ruokaa, mutta tietty kasvava neiti tarttee...
Ulkoilu auttaa itsellä pahaan oloon parhaiten...
Tytön kanssa jutskailtiin eilen vauvasta..ihan innoissaan odottaa että olisi kesä, ja pääsisi hoitamaan baby bornia, kuten hän asian ilmaisee ja käsittää...
No voikaahan hyvin ja ulkoilkaa ja nauttikaa raikkaasta ulkoilmasta, se tekee hyvää teille ja pikkumasuasukille, että saa hapekasta verta kehittyäkseen.
t.sadetar , tyttö03 ja eppu 6+6
Onnea neeri koulu uutisista:)
Itselläni tänään vapaa päivä töistä on mukavaa kun saa vähän hengähtää ja siivoilla kotona rauhassa kun mies on töissä ja lapset tarhassa.
Väsymys on kyllä aikamoinen tekisi mieli vaan lepäillä/nukkua se on kurjaa kun tällä hetkellä olen töissä missä on 3-vuoro työ niin yö vuorot tekee kyllä aika vaikeeta pitää yrittää sopia pomon kanssa jos niitä sais harvaksee tai ei olleenkaan jaksaiskin sitten paremmin.
Pitäisi varmaan kohta puoli neuvolaankin soitella ja varata ensimmäistä käynti aikaa ja sitten voisi sinne yksityiselle soitella ja varata sitä alkuraskaudenultra aikaa eikö se kannattanut varata niin että on ainakin 7 viikolla silloin se sydämmen sykekkin taisi näkyä??
Hyi että kun tämä etova olo jatkumalla jatkuu ja kun se on 24h ei tule yhtään taukoa sille onneksi tässä ei kuitenkaan oksentele kuin sen yhden kerran että ei se niin paha kuitenkaan ole kiitollinen siis siitä:)
Jep mutta taidan lähtee siivous puuhiin että sais jotain aikaseksikin näin vapaa päivänä:)
Carita 6+4
Ultrakuulumisia kirjoittelen tässä :) . Päätin lopettaa hermoilun ja kävin ultrassa tarkistuttamassa, kölliikö tuola kohdussa mitään. Löytyihän siltä yksi pieni vauvanalku, jolla sydän sykki hirveetä kyytiä ja se liikuskeli sielä. Viikotkin passasivat, eli 8+3 tällä hetkellä. Nyt on jo paljon helpottuneempi olo, ja voi joulua laitella ku ei tarvi miettiä tammikuun ultraan asti että mitä " kyytissä" on.
Mukavaa keskiviikkoa kaikille!
Nimimerkin mukaisesti heinätoiveita olisi kovasti, la 18.7.
Olen Uudeltamaalta, vanha (36v) ja ylipainoinen... toisella yrityksellä onnistui luomusti; siitäkin olen vielä ihan ihmeissäni... mutta joka tapauksessa aivan mielettömän ihanaa :-)
Huomenna ollaan menossa ultraan yksityiselle, koska en malttanut odottaa neuvolan ultraa, joka minulla on tammikuun puolen välin kieppeillä. Apua....jännittää kovasti onko kaikki hyvin ja löytyykö syke... Eikös sen pitäisi jo näkyä?
Pahoivointia on hirveästi, en osannut ajatellakaan aikaisemmin, että se voisi olla näin voimakasta. Muuten kaikki on ok.
Heinätoive & " Kiti/Henrik" rv 7+0
Heinätoive: Et sinä vanha ole, minäkin 34v ja ekaa odotellaan. Laskettuaikasi on sama kuin mun syntymäpäivä, hyvä päivä siis ;) .
Kyllä ultrassa käynti huojentaa mieltä!
Käyhän kertomassa kuulumiset sitten.
Hei,
Minulla näkyi jo 6+2 pikkuinen jolla sydän pamppas niin vimmatusti ;)
Tämän jälkeen uskallettiin kertoa vanhemmille ja muutamille ystäville. Suosittelen lämpimästi käyntiä yksityisellä, jos kukkaro antaa myöden ja haluaa mielenrauhan ;) Onnea odotukseesi!
Ehdin eilen laittamaan taman viestin alkuviikon pinoon, mutta kopioinpa sen nyt tannekin.
Täällä vielä yksi uusi pinon jatkoksi. Olen pitkään seuraillut palstaa, mutta jostain syystä oma kirjoittelu on jäänyt vähemmälle... Plussasin jo hyvin varhaisessa vaiheessa kiertoa 24/28-29 ja viime viikonloppuun asti kaikki näytti hyvältä. Perjantaina alkoi kuitenkin vuoto, jota kesti pari päivää. Kävin lääkärillä ja ehdin jo huokaista helpotuksesta, kunnes tänään vuoto alkoi uudestaan ja hieman runsaampana.
Eli saa nähdä kuinka tässä lopulta käy. Ensimmäistämme odottelemme ja lisäjännitystä tilanteeseen tuo vielä se, että asumme ulkomailla. No, tulipa testattua heti alkuunsa paikallisen terveydenhuollon toimivuus ja ihan hyvältähän tuo vaikuttaa:) Pääsen ensi viikolla ensimmäiseen ultraan lääkärin lähetteellä ja muutenkin ottivat asian vakavasti.
Tibi69 ja Liipe: Minkälaista vuotoa teillä on ollut? Kaikki näyttää onneksi teillä olevan kunnossa. Itselläni oli aluksi veristä, joka sitten muuttui rusahtavaksi. Tänään tuli aluksi vähän runsaammin, mutta on vähentynyt hiljalleen. Jotenkin tässä haluaisi vielä toivoa elätellä, vaikkakin km pelko väijyy taustalla.
Anteeksi näin negatiivinen viesti heti avaukseksi, mutta halusin johonkin huoliani purkaa. Miestäni (viikot työmatkoilla) lukuunottamatta kukaan ei vielä tiedä raskaudestani, joten aika yksin tällä hetkellä joutuu näitä asioita pyörittämään mielessään. Tsemppiä kaikille ja toivottavasti palailen seuraavalla kerralla vähän aurinkoisemmissa tunnelmissa!
Marie (5+4)
Eli laitoin sinne viestiä muistaakseni suiltana/ma aamuna? Ei ole vielä kuulunut mitään hyväksymisestä sinne...
t.kärsimätön sadetar ja tyttö03 ja eppu 6+6
ps.teretulemast uudet heinähelistimet ja lycka till kaikille!
Minun tapauksessani vuoto oli ensin aikas olematonta, ei ollenkaan kunnon veren näköistä, sitten muutaman päivän päästä se oli ihan kirkkaanpunaista verta. Gynekologi sanoi että se on ihan normaalia alkuraskauden aikaan ja sanoi että voin odotella sitä taas siihen aikaa kun menkat olisi(jos en olisi raskaana ;) Eli en usko sulla olevan syytä huoleen. Jos se vuoto on selvästi runsaampaa kuin kuukautisvuoto, niin silloin se viittaa kuulema keskenmenoon. Älä siis hätäile, kuulunet samaan pelkääjien kerhoon kuin minäkin, toivon että sinulla on kaikki kunnossa! Ja olisi varmasti ihanaa jos sulla olis joku ystävä jolle voisi kertoa, se ainakin helpotti omaa oloani suunnattomasti. Ensikertalaisia kun ollaan.. Tsemppiä, kerrothan sitten kuulumisiasi!
Mulla on ruokakaupassakäynti jäänyt nyt kokonaan tän etovanolon takia. Miehelle aina pitkiä listoja kirjoittelen, missä on myös senhetkiset mieliteot listattuna. Pariviikkoa sitten kun pahoinvointi ei ollut vielä näin paha listassa löytyi punajuurisalaatti sitten seuraavaan kauppalistaan tuli lauantaimakkara.
Makeaa en ole syönyt juuri ollenkaan nyt raskauduttuani mitä tavallisesti syön päivittäin, niin sit toissa kauppareissulla miehen ollessa soitin sille että marsjäätelöpatukkaa rupes tekemään mieli että tuo sitäkin tullessaan. Oli sitten unohtanut sen ennen jäätelötiskiä ja muistanut vasta autolla ja palannut vielä hakemaan sen :-). Tosin sit kun kotiin pääsi niin mun ei tehny enään yhtään mieli niitä jätskipatukoita, mutta lapsille maistui. Ja nyt viimeistä kauppalistaa kirjoittaessa tuli mansikkapiirakka listattua mielihaluihin, jota nyt jopa sain syötyä tässä samalla koneella ollessani salavihkaa lapsilta.
Muuten voinnista. Etovaa oloa on, mut vähän vaihdellen välillä on jopa hetkittäin ihan hyvä olo. Välillä olen joutunut käymään yökkimässä vessassa ja muutama kerta vaan on tullu oksu. Tosin ne muutaman kerran on ollut meitin kuopus just 2vee vieressä todistamassa ja sanomassa että äiti yljöö :-) einiinkiva.
Musta on tullu ihan hirvee vilukissa joka ilta istun peiton kanssa sohvalla kun on niin kylmä vaikka meillä täällä sisällä on muiden mielestä ihan lämmintä. Niin ja sit melkein päivittäin otan päiväunet jos pystyn, sen verta on on ollu väsy olo ja sit jos en ole ottanut päiväunia niin nukahdan illalla sohvalle peiton alle.
Onhan näitä raskausoireita nyt kertynyt ihan mukavasti (ennen ultraa jo epäilin tuulimunaa tai muuta häikkää), vaikka toi pahoinvointi on ollut lievempää kuin aikaisemmissa raskauksissa, missä olen ollut pääpöntössä tosi tiuhaan tahtiin.
Aikaisemmin viikolla jo kirjoitin tuhruvuodoista mitä mulla on ollut nyt reilun viikon, sellaista pientä tiputtelua tai vähän enemmän lähes päivittäin. Sunnuntaina soitin Naistenkilikalle (Helsingissä kun asun) ja kysyin et mitä tehdä ja sanoivat että kannattaa käydä Kätilöopiston polilla päivystyksessä arkena. Siispä maanantai aamuna sinne marssin ja pari tuntia odotettuani pääsin tutkimukseen jossa tehtiin sisätutkimus ja ultrattiin ja palleron sydän sykki ja kaikki vaikutti olevan ok. Yritin kysellä et onko mulla joku tulehdus vai miksi tuhrutan koko ajan mutta sanoi et jotkut vaan vuotelee vähän et ei tiedä mistä johtuu.
Edellisessä raskaudessa vuosin paripäivää viikolla 10 ja kun soitin neuvolaan niin sanoivat et sitä sattuu ja ei sen takia lähetetä eteenpäin tutkimuksiin. Siksi nytten menin suoraan sinne kättärille kun ajattelin että siellä ne varmasti ultraa ja saa itse selvyyden et kaikki on ainakin sillä hetkellä ok.
Melkoisia romaaneja nää mun tekstit. Sori. Käyn kyllä lukee nää pinoutumiset lähes päivittäin mut sit en itse jaksa pinoutua ku silloin kun on aikaa lähes rauhassa kirjoittaa, et ei joku oo koko ajan pyytämässä vettä tai pyyhkimään. Rauhan teki nyt se että esikoinen (reilu5japuolvee)on kerhokaverilla leikkimässä ja kuopus (just2vee) päikillä, eli seurana vaan 4vee keskimmäinen, joka osaa kyllä huomionsa tässä samalla hakea kun saa yksin äitin hetkeksi itselleen, eli eiku siis leikkimään.
annim ja pallero 7+6
Minä kans pelkään ihan hirveesti, ettei kaikki ole ok. Viikkoja on nyt 7, joten jos kohdunulkoinen on, se selviää piakkoin.
Mulla ei pahoinvointia ole, mutta hajuaisti on aika herkkänä, esim. huuhteluaine haisee tosi äkäiselle. Yleensä mulla on tosi vähä pahoinvointia, mutta tulee sitte, jos on nälkä. Alavatsassa on menkkamainen jomotus. Saapa nähä miten töissä käy, kun joudun kakkoja pesemään vanhuksilta.
Suolakurkun tuoksu on ihana ja sitä haluttaa...siis sellasta tynnyristä myytävää.
Meille tää raskaus on ylläri, josta mies innostui heti, mut jota itse olen sulatellu nyt viikon verran. Päivä päivältä tuntuu ihanammalta!!!Meillä kun on jo " suurperhe" .
Itsekin odottelin kärsimättömänä hyväksymisviestiä ja uteliaana kävin uudemman kerran sivulla kääntymässä. Pääsinkin sitten suoraan kirjautumaan sisälle sähköpostiosoitteni ja salasanan avulla. Mitään hyväksymisviestiä en ole vielä tähän päivään mennessä saanut;)
Onnea kaikille uusille pinoutuneille!
Niin ja tietenkin onnimatkassa myös kaikille muille odottaville että pysyttäis mahdollisimman moni tässä pinossa mukana aina tuonne heinäkuulle asti :)
Itselläni ei ole minkäänlaista pahoinvointia (niinkuin ei aikaisemmista 2:kaan) mut rinnat on kyllä niin arat ettei paljon mahallaan nukuta (harmi kun on mun lempi asento ;) ) Nyt halusinkin tietää et onko millasia kokemuksia siitä kuinka aikaisin voisi mennä ultraan varmistamaan että miellä todella on pienokainen tulossa???
Mulla on vasta menossa 5+3...
Nautinnollista keskiviikko iltaa kaikille :)
voidaan melkein hyvin verraten viikkoihin 5 ja 6. Onkohan tää ihan normaalia? huolettaa kun illalla varsinkin pahoinvointi on paljon lempeämpää jos sitä ylipäänsä on. Aamupäivällä edelleen pitää käydä oksentamassa, mutta sen jälkeen puuroa naamaan ja olo palautuu pian normaaliksi. Pitkien päiväunien jälkeen (3-5h) menee näköjään naamaan ihan mitä tahansa, kunhan vatsa ei ole tyhjä (silloin oksettaa ihan julmetusti).
Muita oireita ovat tahnamainen ja _todella_ runsas valkovuoto, tissien kipeys. Vatsaa ei meinaa nippailla ollenkaan? Välillä on sellaisia menkkamaisia kipuja, joita on oikealla puolella hieman useammin kuin vasemmalla. Ja pissa haisee niiiiiin pahalle. :D sellaselle vauvanpissalle.
Ultraan aikaa tasan kaks viikkoa, juhuu/iiks! Sitten nähdään onko masussa mitään. Aika kamalaa odotella, varsinkin jos sattuu käymään niin, että onkin tuulimuna/joku muu kamala.
Epävarmoissa tunnelmissa siis tarvotaan.
-Weatherby 7+2
marie73: mulla eka kerta vuoto oli punasenruskeaa tuhrua, toka kerta tuli selvää verta, nytttemmin tullut molempia, enempi sitä ruskeaa tuhrua, ja ruskeaa limaa.
annim: minäkin tuota tulehdusta mietin mutta eivät kai rupee tutkii kovin herkästi mitä nyt lääkäristä kyselin. mutta itse kans pelkään tulehdusta kun se voi sitten vaikuttaa pahimmillaan vauvaan, jos ei sitä hoideta. mut kaipa ne lääkärit tietää.
sadetar: mullakin keti viikon jos ylikin että sian vahvistusviestin, mutta kyllä se sitten tuli kuitenkin, että eiköhän sullekkin :)
mieliteoista piti kirjoittaa, että mulla ei silleen ole mitään mielitekoja mutta pitää yrittää miettiä aina mitä suusta alas menee. eli perjaatteessahan se on mieliteko. no mutta uusimpana on nuudelit, peruna pysyy edelleen ykkösenä ja jäätelö uppoo myös.
tänään on ollut pahin päivä koko raskaudessa. niin paha olo oli töissä. kävin jo istuuu vessas kun olin ihan varma että oksennan ja sitä on jatkunut koko päivän. nyt helpottaa vähän. pystyy melkeen liikkumaan. tytön ratsastukseen en voinut kuitenkaan lähteä kun en oisi jaksanut seistä ees sitä puolta tuntia.
rv 8+0
Hei!
Ilmottaudun minäkin tähän porukkaan sitten, eli toista odottelen, viikolla 7+1...
Paha olo kuuluu kauppaan kuiten edelliselläkin kerralla, ei tosin vielä oksennukseen saakka... toivottavasti selviän hiukan helpommalla tällä kertaa...
Eli tänne kuuluu jo hieman eilistä parempaa :) Sitä vuotoa, mistä eilen puhuin ei ole sen koomin näkynyt.. Ja eilenkin sitä oli vain sen ihan pienen pienen lirauksen verran.. Ja ihan super vaaleanpunaista oli. Joten jospa se ei tarkoittanut mitään..?? Toiveikkaana ainakin yritän täällä olla.. :) Tosin se tietenkin vähän huolettaa, kun jotenkin hirmu yleistä vaikuttais olevan, että ensimmäisen ja toisen lapsen välillä tulee keskenmeno! Niin monelta oon sitä kuullut ja paljon siitä myös esim. täällä lukenut... Ja meillä siis yksi tytär jo on, eli toista odotellaan.. Toivottavasti ei päde meidän kohdalla tuo, että osuis keskenmeno ekan ja tokan väliin.. Mullahan on yks keskenmeno jo ollut ennen ensimmäistä v. 2002..
Mutta muuten hyvissä voimin, selkää nyt vähän särkee jne, mutta muuten ok :) Ei kuvota tms yhtään, ainakaan vielä. Rinnatkaan ei oo kipeät, mutta mahaa vihloo ja aamuisin hikoiluttaa ihan älyttömästi! Ja maha on nyt jo tooosi turvonnut! :O Mites muilla on masun laita?
- Milea & Iitu 5+2
Minusta kait tuntuu että mitkään housut ei enää mene jalkaan. Toisaalta, minulla on kyllä ollu muutenki tuon mahan kanssa vähän ongemia, mutta ei nyt ihan niin että housut ei jalkaan menis. Kai se tuo ainanen syöminenki on tehny tehtävänsä. Saa ny nähä, kohta saa mennä hyvillä mielin äippävaate-kauppaan ku on lihonu niin paljo :)
Minä en ole juurikaan mitään pahaa oloa ittellä huomannu... Verenpaine on aina ollut korkea, joten voi myös johtua siitä että oon tottunu jokapäiväseen huonoon oloon. Iltasin oon nyt hoksannu että tulee joskus semmonen, ettei millään voi mitään syödä, ku oksettaapi. Ennen tämä asia oli niin että ei kaappien sisältö riittäny ku teki aina iltasin jotain mieli äpöstää.
Minäkin työkseni vanhain kakkoja peseskelen täällä, mutta se on jo niin rutiinia että siitä ei kovin paha olo tule :)
Minä on vielä niin keltanen näitten vauva-asioitten kanssa, etten oikeen älyä tuosta ultra-, ja varhaissellasesta mittään. Mutta jospa ne minua sitten siellä neuvolassa ossoaavat auttaa ja seleventäävät tilannetta...
ONNEA ja kaikkea muutahi hyvvää kaikille!
Tv: Anselmi ja natunen(6+0)
Meilla on viikkoja kasassa paivalleen yhta paljon, nimeni on myos Marie ja asun ulkomailla. Minulla oli myos pienta tuhruvuotoa ma aamuna mutta onneksi se loppui vain siihen aamun yhteen vessassa kayntiin. 50% raskauksista joissa on vuotoa jatkuvan onnellisesti loppuun asti. Yrita nyt rentoutua ja olla pohtimatta asiaa liikaa. Missa pain asustelet kaimaseni?
Alotin nyt pinon kun ei tainnut viela olla. On niin kiva lueskella teian kuulumisia =)
Taalla ei mitaan ihmeellista. Paitsi, etta oon ihan stressaantunut kun hain syksylla kouluun ja eilen sain tietaa et paasin sinne. Siis ihan mahtava juttu, mut jotenkin ajattelin, et en edes varmaan paase sisaan ensi yrittamalla. Ja nyt kun tilanne on tama, eli vauva kasvaa masussa, ainakin toivottavasti, niin en tiia koska sen sit alottas. Voisin siis alottaa nyt ja jaada pois kesalla tai alottaa vasta joskus puolentoista vuoden paasta. Molemmissa on puolensa. Oon kuitenkin vahvasti kallistumassa kotiin jaamiseen toistasex. No tassapa sita onkin taas mietittavaa..
Ma uskon etta taa pahoinvointi alkaa oleen voiton puolella. Viela taytyy valilla oksennella ja ruoka ei oikein houkuttele, mutta olo on selvasti parempi kun pari viikkoa sitten.
Kirjoitelkaas muutkin kuulumisia!!
Neeri ja nuppuinen 9+3