Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kipu alavatsalla?

18.03.2009 |

Minulla on menossa rv 33+2 ja kärsin voimakkaista alavatsakivuista öisin. Raskausviikosta 30 lähtien on tullut säännöllisiä harkkasuppareita pitkin päivää, mutta ne ovat täysin kivuttomia, eivätkä huoleta. Nyt viikon aikana on alkanut öisin esiintymään voimakasta menkkamaista kipua alavatsalla, joka heijastuu myös alaselkään. Viimeyönä kipu olikin sitten jo huolestuttava. Heräsin kahden aikaan kovaan kipuun ja yritin vähän jaloitella, että helpottaisi, mutta ei. Jossain vaiheessa olin kuitenkin nukahtanut ja aamulla taas ei mitään. Tätä kipua on siis ainoastaan öisin.

Neuvolan th sanoi viikko sitten, että jos kipuun liittyy kohdun supistelua eli vatsa kovettuu, on minun heti otettava yhteys ä-poliin. Kovasta alavatsakivusta huolimatta en tunne kohdun supistavan. Kipu on siis yhtäjaksoista menkkakipua eikä sellaista ajoittaista kouristusta kuten normaalisti menkkojen aikaan. Onko kenelläkään tietoa mistä voi johtua?? Jos tämä jatkuu ensi yönä kannataisiko minun soittaa ä-polille, vaikken tunnekaan vatsan supistavan? En todella jaksaisi enää murehtia ja valvoa öitä kivun kanssa.

Terv. Rice rv 33+2

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisko kuitenkin supistuksia? Varsinkin toi, että heijastuu myös alaselkään. Esikoisesta mulla tuntui supistukset voimakkaimmin alavatsalla, heti kohta häpyluun yläpuolella ja siitä ne heijastui/säteili reisiin ja pakaroihin. Sinuna olisin yhteydessä äippäpoliin, tulisi ainakin varsmistettua, et onko supistuksia. Toisaalta mieleen tulee esim vti? Mut sen kyllä uskois vaivaavan kokoajan, ei vain ajoittan.

Voimia, joka tapauksessa. Ylimääräiset kipuilut on tosi inhottavia =(

Hepe rv 23+1

Vierailija
2/3 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

polille/päivystykseen. Kyllä tuo olis hyvä tarkistaa mistä johtuu. Virtsatietulehduskin voi tosiaan raskausaikana oireilla noin ja se on hyvä poissulkea.

Toivotaan että ei ole mitään vakavaa ja saat avun.

t.kotilo h40

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..pissa kolmella plussalla noin kuukausi sitten, mutta ei löytynyt mitään oireita (oli kyse jostain muusta tulehduksesta kun virtsatietulehduksesta). Viimeviikolla pissa oli ok, ei tulehduksia, mutta voikohan siihenkään ihan 100 % luottaa. Itse luulin aluksi liitoskivuiksi, mutta ei kyllä tosiaankaan kohdistu tämä kipu luihin tai nivusiin, vaan on nimenomaan sellaista jomotusta. Ja tuskin liitoskipujen pitää noin tuskaiselta tuntua.

Ä-polille soittaminen on aina päivällä mielessä, mutta viime yönä kipujen keskellä ei tullut mieleenkään lähteä kotoa minnekään, sitä vain toivoi että olisi kohta aamu ja epätoivoisena yritti nukkua. Kyllä se on ehkä niin, että ensi yönä tulee sinne polille soitettua jos sama meno jatkuu. Saisi ainakin mielenrauhan itselleen ja tiedon ettei tässä nyt ihan vielä tarvitse synnyttää, niin ainakin toivon. Kiitos teille. :)

Terv. Rice