Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihan outo tuo Hesarin naisten itseinhoartikkeli!

Vierailija
11.04.2023 |

Se vain levittää itseinhoa.

Miksi kenenkään pitäisi vihata ulkonäköään, saati sitten ajatella sitä joka päivä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa ajattelin. Taas joku mt-ongelmainen neurootikko, joka esitetään muka normaalina. En ole ikinä itse pitänyt mitään ruumiinosaani rumana tai ainakaan ajatellut vartaloani tuolla tavalla pakkomielteisesti. Eikä kyllä kukaan kavereistanikaan ole ikinä sanonut, että harrastaisi tuollaista. Eikä me nyt mitään missejä olla.

Vierailija
2/6 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla tosi helppo elämä, jos ehtii joka päivä angstata vyötärörasvojaan. Ei varmaan ole työpaikkaa, ei lapsia, ei mitään järkevää tekemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/6 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos googlettaisitte sanan (kehon) dysmorfia, ette olisi niin pahasti kujalla.

tätönen 23

Vierailija
4/6 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole sitten 20v miettinyt enää yhtään ulkonäköni. Silloin oli kyllä kaikenmaailman neurooseja. Hampaani oiotutin 40v, sen olisi voinut tehdä aiemmin. Sekin kyllä ihan toiminnallista ennemminkin.

Vierailija
5/6 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Mä olen pian 50 v nainen enkä ole teini-iän jälkeen angstannut ulkonäköäni. Raskauksien jälkeen kun oli kiloja vähän enemmän, vähän mietin että vähän turhan pyöreä olen ja haluan laihduttaa, mutta ei siihen liittynyt mitään sellaista äärimmäistä itseinhoa ja ällötystä omaan ulkonäköön kuin juttu antaa ymmärtää. Ihan tyytyväinen olin 75-kiloisenakin enkä miettinyt ulkonäköäni tai painoani koko ajan.

Sen tunnistan, kun jutussa sanotaan että alunperin on ollut noin 70 v.  ja vanhemmille ihmisille ulkonäkö lähes ainoa naisen pääoma. Äitini on tällainen, aina on tärkeintä ollut vaan ulkonäkö jonka avulla päästä hyviin naimisiin ja pitää sitten se hyvä mies. Hänelle on ollut vaikea ymmärtää, kun itse en ole koskaan ollut sellaisesta kiinnostunut, nuorenakin opiskelin ja keskityin sitten uraan, enkä osoittanut oikein kiinnostusta elättäjämiehen iskemiseen. Naisella tosiaan on nykyään muutakin pääomaa kuin ulkonäkö. Harmi, että tuokin juttu edelleen levittää tuota tunkkaista näkökulmaa nuorempien naisten elämään, jossa ulkonäkö on kaikkein tärkein, jos olet nainen.

Vierailija
6/6 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan suurimmalla osalla liiallinen ulkonäköön keskittyminen ja siitä murehtiminen jää teini-ikään. En tunne ketään, joka vaikuttaisi ainakaan aktiivisesti tekevän tätä aikuisena. Elämässä on paljon muutakin ja paljon kiinnostavampaakin kuin oma ulkonäkö.