Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Julma deittailutrendi "hiivuttaminen" yleistyy

Vierailija
11.04.2023 |

https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/9fbcbc1f-16f2-432a-8966-9126ddf86e77

"Käytännössä hiivuttamisella tähdätään samaan lopputulemaan kuin ghostaamisella; yhteydenpidon lopettamiseen. Siinä missä ghostaaja vain katoaa savuna ilmaan, "hiivuttaja polttaa liekin loppuun vähitellen. Asiasta kertoo esimerkiksi Mirror-lehti."

Joko sinä olet kokeillut hiivuttamista tai joutunut hiivutetuksi?

Kommentit (221)

Vierailija
201/221 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Silloin, kun oma kiinnostukseni mieheen vähenee, vähenevät myös yhteydenottoni mieheen ihan luontaisesti. En sitä "julmaksi trendikäytökseksi" kutsuisi. 

Juuri näin. Homma menee ihan luontaisesti noin, ei kyse ole mistään tietoisesta juonittelusta.

Jos mä menetän kiinnostukseni tapailukumppaniin, niin siinä tilanteessa mä alan vaan viestitellä enemmän muiden naisten kanssa, ja viestittely sen aiemman tapailukumppanin kanssa pikkuhiljaa vaan hiipuu, ja sitten loppuu kokonaan. 

Tuntuu aika tylyltä erikseen ilmoittaa ihmiselle että "kyllästyin sinuun". Radiohiljaisuuden myötä hän kyllä ymmärtää että yhteydenpito on päättynyt.

"Juuri näin. Homma menee ihan luontaisesti noin, ei kyse ole mistään tietoisesta juonittelusta.

Jos mä menetän kiinnostukseni tapailukumppaniin, niin siinä tilanteessa mä alan vaan viestitellä enemmän muiden naisten kanssa, ja viestittely sen aiemman tapailukumppanin kanssa pikkuhiljaa vaan hiipuu, ja sitten loppuu kokonaan. 

Tuntuu aika tylyltä erikseen ilmoittaa ihmiselle että "kyllästyin sinuun". Radiohiljaisuuden myötä hän kyllä ymmärtää että yhteydenpito on päättynyt."

Aivan järkyttävää soopaa ketju täynnä. Näiden täytyy olla jotain nuoria jotka eivät ole oppineet arvostamaan muita ihmisiä pätkääkään. On sairasta antaa toisen olla epävarmuudessa tai luulossa että suhteesta saattaisi vielä tulla jotain koska nämä "hivuttajat" saattavat pitää sitä toista pitkäänkin hitaalla liekillä sen sijaan että sanoisivat suoraan ettei suhteesta tule mitään, ei nappaa.

Tuollainen hitaasti kuihduttaminen ja selvien päätösten jättämättä kertominen on henkistä väkivaltaa eikä mitään muuta. 

Vierailija
202/221 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsellinen toimintatapa, ei oikeasti uskalleta kohdata toista ja ikäviä asioita.

Ja naisethan sanovat kaiken suoraan 😆😆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/221 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hivuttamalla, vaivihkaa siirretään sivuun. 

Hiljalleen, pikkuhiljaa yms.

Vierailija
204/221 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsellinen toimintatapa, ei oikeasti uskalleta kohdata toista ja ikäviä asioita.

Osa sanoo mutta ette te sitäkään kestä.

Vierailija
205/221 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska koskaan ei voi tietää, minkälainen hullu siitä toisesta kuoriutuu, jos sille kertoo, että tää oli täsä.

Pikku vinkki: mitä aiemmassa vaiheessa kerrot, sitä todennäköisemmin sieltä ei paljastu mitään hullua.

Ja näin kätevästi taas käännetään mahdollisen hullun sekopäisyys mahdollisen uhrin viaksi.

Jos kohtelet muita hyvin, todennäköisesti tulet myös itse hyvin kohdelluksi. Jos olet kusipää niin voit odottaa muilta samanlaista kohtelua. Se on lopulta aika yksinkertaista.

"Jos on vaikka kuukausia tapailtu niin ei se mikään puolituntematon ole. Toki nykyään taitaa olla tyypillistä tämä "mä en ole kenellekään tilivelvollinen!!!!" -asenne vielä papin aamenenkin jälkeen."

Elämä on huomattavasti helpompaa, kun ei ota suurta stressiä muista ihmisistä. Kokeilisit joskus.

Vierailija
206/221 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muita mahdollisuuksia miehellä on lopettaa suhde, kun riskinä on, että saa hullun akan raiskissyytteet päälle ja miehen sana naisen sanaa vastaan häviää aina.

Vierailija
207/221 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiivutan sinut sinut hipihiljaa elämästäni. Joskus voi joutua niinkin tekemään. 

Laskelmointi on taitolaji siinä missä sarkasmikin on.

Joskus täytyy hieman leikkiä mutta kaikki eivät tee sitä ilkeällä tavalla. Jotakin täytyy aikuisten ihmisten jo kestää eikä koko ajan loukkaantua myöskään kaikesta.

Vierailija
208/221 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska koskaan ei voi tietää, minkälainen hullu siitä toisesta kuoriutuu, jos sille kertoo, että tää oli täsä.

Pikku vinkki: mitä aiemmassa vaiheessa kerrot, sitä todennäköisemmin sieltä ei paljastu mitään hullua.

Ja näin kätevästi taas käännetään mahdollisen hullun sekopäisyys mahdollisen uhrin viaksi.

"Jos on vaikka kuukausia tapailtu niin ei se mikään puolituntematon ole. Toki nykyään taitaa olla tyypillistä tämä "mä en ole kenellekään tilivelvollinen!!!!" -asenne vielä papin aamenenkin jälkeen."

Elämä on huomattavasti helpompaa, kun ei ota suurta stressiä muista ihmisistä. Kokeilisit joskus."

Itse en halua käyttää omaa aikaani ja energiaani ihmiseen joka tuhlaa aikaani ja energiaani kuukausia ja sen jälkeen heittää pois kun vanhan rätin. Jotkut käytöstavat kunniaan. 

Vierailija
209/221 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et halua kuulla, kun *sanotaan suoraan*.

Vierailija
210/221 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiivutan sinut sinut hipihiljaa elämästäni. Joskus voi joutua niinkin tekemään. 

Laskelmointi on taitolaji siinä missä sarkasmikin on.

Joskus täytyy hieman leikkiä mutta kaikki eivät tee sitä ilkeällä tavalla. Jotakin täytyy aikuisten ihmisten jo kestää eikä koko ajan loukkaantua myöskään kaikesta.

Tuplasti sinut tuli vahingossa.

Vierailija
211/221 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö olekin ihanaa tämä vapaan rakkauden ja irtosuhteiden aikakausi? :)

Toisesta ihmisestä on tullut hyödyke. Arvostus ja luottamus ihmisiä kohtaan on romahtanut.

Vapaa rakkaus huono juttu? XD

Tuskin kovin moni haluaa palata kivikaudelle, jolloin pakotettiin avioliittoon ja vanhemmat tyyliin valitsi puolison sun puolesta.

Vai pelottaako, että kukaan ei pariudu kanssasi vapaaehtoisesti? :,D

Vierailija
212/221 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sekä ghostannnut että hiivuttanut aikoinani montakin, tämä tapahtui ennen nettideittalua. Kun ei kiinnostusta ole riittävästi on täysin luonnollista että häipyy maisemista, olishan se toki ollut suoraselkäisempää kertoa ettei nyt riitä kiinnostus. Yhdelle sanoin kyllä suoraan ja se mies oli minulle pitkään katkera siitä, ei sellaistakaan jaksa kukaan.

Joku 1 henkilö teki sulle väärin ja sillä sinä oikeutat oman väärintekemisesi. Ei ihme että pahoinvointi lisääntyy kun kaikki ajattelevat vain oma napa edellä.

Olen niiiiiiin hyvä ihminen! 😫

Koskaan en ole huutanut toiselle ihmisille, sillä sehän on tosi epähuomioonottavaa!!!!

Vierailija
213/221 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siis niin, että kaikkien deittailujen täytyy aina päätyä automaattisesti onnistuneeseen parisuhteeseen, tai muuten on aina kyseessä joku salamyhkäinen "taktiikka"?

Ei saa lopettaa nopeasti, ei saa lopettaa hitaasti kuihtuen, aina pitäisi onnistua?

Ei pidä eikä tietenkään voi onnistua, mutta se tapailu pitää osata lopettaa puhumalla ja sanomalla suoraan sitten vaikka  "sori, mutta mua ei enää huvita yhtään tapailla sua."

Ei luulisi olevan ylitsepääsemättömän vaikea asia. Tai sitten ei pidä tapaillakaan.

En ole se jota lainaat, mutta miksi pitää? Itse tulisin tuhat kertaa mieluummin ghostatuksi tai hiivutetuksi kuin dumpatuksi noilla sanoilla.

Tämä. Pitäisin toista ääliönä

Minä olen samaa mieltä. Pitäisin ihmistä täytenä ääliönä, jos hän alkaisi selitellä jollekin lyhyelle tuttavuudelle, että nyt ei ole kemiaa. 

Joskus näitä selitteliöitä on ollut jopa tinderissä, vaikka ei edes olla tavattu. Minusta silloin ihminen nostaa itsensä jollekin "jalustalle." En tiedä miksi ajattelen näin. Musta myös tuntuu, että ihmiset ottavat deittailun kovin vakavasti, kun kaikesta loukkaannutaan. 

Vierailija
214/221 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siis niin, että kaikkien deittailujen täytyy aina päätyä automaattisesti onnistuneeseen parisuhteeseen, tai muuten on aina kyseessä joku salamyhkäinen "taktiikka"?

Ei saa lopettaa nopeasti, ei saa lopettaa hitaasti kuihtuen, aina pitäisi onnistua?

Ei pidä eikä tietenkään voi onnistua, mutta se tapailu pitää osata lopettaa puhumalla ja sanomalla suoraan sitten vaikka  "sori, mutta mua ei enää huvita yhtään tapailla sua."

Ei luulisi olevan ylitsepääsemättömän vaikea asia. Tai sitten ei pidä tapaillakaan.

En ole se jota lainaat, mutta miksi pitää? Itse tulisin tuhat kertaa mieluummin ghostatuksi tai hiivutetuksi kuin dumpatuksi noilla sanoilla.

"Minä olen samaa mieltä. Pitäisin ihmistä täytenä ääliönä, jos hän alkaisi selitellä jollekin lyhyelle tuttavuudelle, että nyt ei ole kemiaa. 

Joskus näitä selitteliöitä on ollut jopa tinderissä, vaikka ei edes olla tavattu. Minusta silloin ihminen nostaa itsensä jollekin "jalustalle." En tiedä miksi ajattelen näin. Musta myös tuntuu, että ihmiset ottavat deittailun kovin vakavasti, kun kaikesta loukkaannutaan. "

Näissä jutuissa ei ole kyse mistään randomi tindertapaamisista vaan jopa kuukausia kestäneistä tapaamisista joissa mukana jo luultavasti seksiäkin. Ei ole todellakaan okei että tuossa tilanteessa toista vain pakoillaan kun halutaan siitä eroon. Kuvottavaa käytöstä ja aikuisten pitäisi tietää paremmin..(turha toivo tässä vajauden ajassa)

Jos sinulla on pokkaa mennä jonkun kanssa treffeille ja nähdä sitä henkilöä useammankin kerran niin siinä ei ole mitään "ääliötä" sanoa sille toiselle jos ei sittenkään nappaa. Ainoa ääliö on se joka laittaa toiset turhaan odottamaan. 

Vierailija
215/221 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajusin jälkikäteen että yhden hullun kanssa olisi pitänyt toimia noin, eikä sanoa suoraan etten halua nähdä enää. Olisin luultavasti välttynyt raivareilta ja uhkailulta.

TÄMÄ! Hullujen kanssa kun ei voi toimia niin, että sanoo suoraan, voit saada stalkkerin ja uhkailijan perääsi. 

Vierailija
216/221 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisena et uskalla miehelle sanoa suoraan, voit saada turpaani, joutua tapetuksia, sinua voidaan  uhkailla ja vainota. Kokemusta on sekä yksityiselämästä, että aspa työstä. Vaikka kuinka asiallisesti toimisit noissa tila teissä,niin koskaan et voi tietää. Uskomatonta,miten miehet eivät voi tätä asiaa tajuta. 

Vierailija
217/221 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et halua kuulla, kun *sanotaan suoraan*.

Suurin osa miehistä ei halua. Saavat raivokohtauksen ja alkavat aggressiivisiksi. Vaikka vain verbaalisesti.

Vierailija
218/221 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen deittailutrendejä oli vain luonnollista hiipumista?

Vierailija
219/221 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole se jota lainaat, mutta miksi pitää? Itse tulisin tuhat kertaa mieluummin ghostatuk

Ihan rehellisesti. Eikö teidän intuitionne sano, että juttu on hiipumassa? Jos toisesta ei kuulu ja viestittely ei ole vastavuoroista, eikö ole aika luonnollista päätellä, että jutusta ei tule mitään? Jos joku on alkanut minua hiivuttamaan, niin Tunnistan sen kyllä ja suhde saa silloin olla. En minä silloin ala odottelemaan, että kuuluisiko siitä toisesta vielä kuitenkin jotakin. Yleensä ne omat orastavat tunteetkin silloin hiipuu. Toisaalta ajattelen myös niin, että tällä aikakaudella ei taideta niin arvostaa aitoja tunteita, jonka vuoksi ei tiedosteta niiden hiipumista. Aito ihastuminen ja tunteet kyllä jokaisen luulisi tunnistavan. 

Edelleenkään, en pidä hiivuttamista huonona tapana lopettaa suhdetta. 

Vierailija
220/221 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiivuttaminen on typerää. Jos kyseessä on joku psykotapaus, joka varmasti vetää lipat vaikka sanoisi ihan nätistikin, että ei enäö kiinnosta, niin sitten ghostataan. Tökeröä tai ei, omasta turvallisuudesta ei kannata lähteä tinkimään, sillä kaikki ihmiset eivät selvästikään ymmärrä sanaa "ei". Hiivuttamisessa taas ei ole mitään järkeä, koska ei ole järkeä antaa toiselle toivoa suhteesta, jos itse siitä haluaa pois. Joko ghostaa tai sanoo suoraan toiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän