Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku saanut sinkillä estettyä tai merkittävästi lievennettyä flunssaa?

Vierailija
11.04.2023 |

Eli siis nämä sinkkiasetaatti-imeskelytabletit, joita suositellaan flunssaan. Onko täällä joku saanut niillä estettyä flunssaa vai onko ne humpuukia?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö että miehen sperma on oiva sinkin lähde?

Hyvä vinkki! Jos on tabletit loppu niin siitä sitten vaan!

Vierailija
22/42 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkeella saanut estettyä. Tableteilla siirrettyä ja lievempi ehkä. Jatkossa vain suihke mulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mikä minulla on auttanut oikeasti, siis jos laskee pois antibiootit, on hunaja.

Ruokalusikallinen aamuin illoin.

Vierailija
24/42 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tupakoin, eikä minulla ole juuri koskaan kausiflunssaa. Viimeksi taisi olla 8 vuotta sitten. Auttaisikohan tupakointi?

Vierailija
25/42 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen sinkkiasetaattia useamman kerran ottanut silloin kun tuntuu, että flunssa iskee. Aina on laantunut alkutekijöihinsä. En tietenkään usko, että se olisi yksinään niin tehokas, mutta varmasti on ollut apua. Varmaan vastustuskyky, liian rasituksen välttäminen ja sinkkiasetaatti yhdessä toimineet hyvin. Ja vaikuttaa nimenomaan toimivan hyvin, jos kurkussa tuntuu ikävältä. Pitää vaan ottaa heti oireiden alussa.

Vierailija
26/42 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon saanut sillä suihkeella loppumaan alkuunsa. Tableteilla kävi niin, että vaan siirtyi, mutta ihan normitauti sitten. Tosin siirtyminenkin auttoi viikonloppureissun yli.

Periaatteessahan sekä suihke että tabletit pitäisi toimia samalla tavalla, jos molemmat on asetaattia.

Periaatteessa ehkä, mutta suihke toimii aidosti. Oma kokemus, perheen kokemus, tuttavien kokemus. Tabletti ei toimi.

Vierailija
27/42 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö että miehen sperma on oiva sinkin lähde?

Hyvä vinkki! Jos on tabletit loppu niin siitä sitten vaan!

Joo, oikein kätevää! Miesten ei tarvitse käyttää rahaa sinkkituotteisiin, senkun tumputtaa ja nauttii omat lääkkeet!

Vierailija
28/42 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut estettyä ja lyhennettyä sinkkiasetaatti+ c vitamiini- yhdistelmällä.

Vierailija
29/42 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monta kertaa olen estänyt ottamalla maxannoksen sinkkiä, eli yhteensä 90 mg päivän aikana. Aamulla kun on alkanut aivastuttaa yhtenään ja nenä vuotanut tuo konsti on auttanut. Lääkäri Risto Tuorila antoi ohjeen jossain vuosia sitten.

Tuolla samalla ohjeella täälläkin. Pitää olla oikea valmiste siis sinkkiasetaatti. Ei tavan sinkki.

Vierailija
30/42 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon saanut sillä suihkeella loppumaan alkuunsa. Tableteilla kävi niin, että vaan siirtyi, mutta ihan normitauti sitten. Tosin siirtyminenkin auttoi viikonloppureissun yli.

Periaatteessahan sekä suihke että tabletit pitäisi toimia samalla tavalla, jos molemmat on asetaattia.

Suihke imeytyy paremmin suoraan limakalvojen kautta. Ihmiset nielevät monesti tabletit vahingossa. Sen lisäksi niiden imemiseen voi mennä liikaa aikaa eivätkä kaikki pidä myöskään tablettien mausta. Siksi on helpompaa käyttää suihketta ja olla juomatta sekä syömättä seuraavat 15 minuuttia.

Vierailija
31/42 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssan aloittavan ärsyttävän kurkun karheuden yli hyppäys on onnistunut useamman kerran. Ei siis jatkuvaa nieleskelyä ensimmäistä vuorokautta. Nenän vuotamista tai lopuksi tulevaa yskää ei ole minulla estänyt.

N40

Vierailija
32/42 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Flunssan aloittavan ärsyttävän kurkun karheuden yli hyppäys on onnistunut useamman kerran. Ei siis jatkuvaa nieleskelyä ensimmäistä vuorokautta. Nenän vuotamista tai lopuksi tulevaa yskää ei ole minulla estänyt.

N40

Lisään vielä että olen käyttänyt imeskelytabletteja ja alkanut ottaa niitä heti kun kurkku on alkanut tuntumaan yhtään kummalta. Tai paremminkin kun alkaa tiedostaa että on ylipäätään kirkku suun jatkeena, normaalistihan sen olemassa oloa ei ajattele.

Vierailija
33/42 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus imin sinkkiasetaattia mutta en enää jaksa uskoa siihen. En huomannut mitään vaikutusta. Tutkimustulokset ovat ristiriitaisia.

Jos flunssa jää tulematta kun ottaa sinkkiä niin mistä sen tietää että olisiko se tullut vaikka ei olisi ottanut sinkkiä? Minulla on usein lieviä flunssaoireita, useimmiten ne eivät pahene kunnon flunssaksi.

Vierailija
34/42 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos flunssa tulossa paljon rakaa sipulia,kuin valkosipulia.Sinkki tabuja ja tuoretta inkivääriä teen kanssa.ymm.C-pore tabletteja. En tiedä mikä noista autaa? Mutta koko satsi kun syön viikon ,olo ok.

Vierailija
35/42 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on meneillään jo toinen flunssa tänä syksynä. Ekan sain Fluzink-imeskelytableteilla loivennettua ihan siedettäväksi, pelkäämäni kurkkukipu oli vain lievää. Nyt toisessa kurkkukipu oli ihan mitätöntä, samoin nuha, mutta yskä on yhä hirveä. Olen imeskellyt tabletin joka toinen tunti, ja täytyy sanoa, että koville on ottanut: sinkki maistuu aivan hillittömän vastenmieliseltä makuaineiden altakin. Kieli on vihertävä kuin metsänpohja. Pelottavaa on kumminkin se, että olen alkanut tuntea inhottavaa makua ruuassa, mikään ei maistu oikealta. Tuntuu että hengityksenikin haisee sinkiltä. Lopetin niiden ottamisen nyt kun yskä on ainoana riesana. Suosittelen silti!

Vierailija
36/42 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksa uskoa että sillä on merkitystä, jossei alunperin kärsi sinkin puutoksesta

Vierailija
37/42 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee niistä niin huono olo, että tekee mieli oksentaa. Otan Echinaforcea, kyllä sekin auttaa.

Vierailija
38/42 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos flunssa tulossa paljon rakaa sipulia,kuin valkosipulia.Sinkki tabuja ja tuoretta inkivääriä teen kanssa.ymm.C-pore tabletteja. En tiedä mikä noista autaa? Mutta koko satsi kun syön viikon ,olo ok.

sipulia ja valkosipulia nyt menee joka ruoan kanssa muutenkin. ja salaatissa rakaa punasipulia namsk

Vierailija
39/42 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on meneillään jo toinen flunssa tänä syksynä. Ekan sain Fluzink-imeskelytableteilla loivennettua ihan siedettäväksi, pelkäämäni kurkkukipu oli vain lievää. Nyt toisessa kurkkukipu oli ihan mitätöntä, samoin nuha, mutta yskä on yhä hirveä. Olen imeskellyt tabletin joka toinen tunti, ja täytyy sanoa, että koville on ottanut: sinkki maistuu aivan hillittömän vastenmieliseltä makuaineiden altakin. Kieli on vihertävä kuin metsänpohja. Pelottavaa on kumminkin se, että olen alkanut tuntea inhottavaa makua ruuassa, mikään ei maistu oikealta. Tuntuu että hengityksenikin haisee sinkiltä. Lopetin niiden ottamisen nyt kun yskä on ainoana riesana. Suosittelen silti!

Ne apteekin Fluzink-sinkkitabletit on tosi kalliita ja pahoja. Osta ruokakaupasta omenan makuisia, halvempia ja maku paljon parempi!

Vierailija
40/42 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain luin joskus, että kymmenkertainen annos (normaalia saantisuositusta) sinkkiä voisi estää alkavan flunssan. Ja kyllä, alkava flunssa väistyi, mutta hirveä pahoinvointi tuosta tuli. En oksentanut, mutta kuvotus kesti pitkään.

Oli typerää, en suosittele.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi