Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Treffeillä mies odotti minun maksavan hänen ravintolalaskunsa

10.04.2023 |

Olin yhtenä iltana treffeillä erään nelikymppisen diplomi-insinöörimiehen kanssa. Käytiin illallisella artesaanipizzeriassa. Kummankin loppulasku oli n. 30€/hlö. Siellä ravintolassa oli pöytiintarjoilu, mutta lasku piti mennä maksamaan kassalle. Mentiin sitten yhdessä maksamaan laskuja siten, että mies oli ekana kassalla ja minä hänen takanaan. Tarjoilija kysyi mieheltä, että maksetaanko samasta vai erikseen. Tällöin mies kääntyi katsomaan minua, jolloin minä vastasin tarjoilijalle, että maksetaan erikseen.

Ja itse siis olen päivätyössä käyvä sairaanhoitaja, ja eiköhän tuolla nelikymppisellä DI-miehellä (eli työkokemusta varmaan ainakin 10v) ole bruttopalkka vähintäänkin lähemmäs 4000€, mutta hän oli ilmeisesti sitä mieltä, että minä olisin aivan hyvin voinut tarjota hänelle tämän illallisen. Sehän olisi ihan sama, kuin jos minä kävisin treffeillä pitkäaikaistyöttömän tai opiskelevan miehen kanssa ja odottaisin hänen maksavan minun safkani.

Kommentit (69)

61/69 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen lounastreffeillä ala carte ravintolassa miehen kanssa, joka oli tullut tapaamaan minua 150km päästä. Olin päättänyt, että mä tarjoan hänelle, koska hän oli kuitenkin nähnyt niin paljon vaivaa tullakseen tapaamaan minua ja maksaahan polttoainekin. Sitten kun tarjoilija toi meille jälkiruoat, pyysin häntä tuomaan laskun ja sanoin, että maksetaan samasta, että mä voin tarjota, jolloin mies heti vastasi, että hän haluaa tarjota, "koska on perinteinen mies". En sitten alkanut vänkäämään vastaan, jos hän ei halua ottaa ilmaista ateriaa vastaan vaan vielä maksaa minunkin laskun, niin ok. Mutta olisin siis mielelläni tarjonnut hänelle.

Vierailija
62/69 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja.

Se mies katsoi, että HYVÄKSYTKÖ JOS HÄN maksaa.........

Tämä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Kävin eilen lounastreffeillä ala carte ravintolassa miehen kanssa, joka oli tullut tapaamaan minua 150km päästä. Olin päättänyt, että mä tarjoan hänelle, koska hän oli kuitenkin nähnyt niin paljon vaivaa tullakseen tapaamaan minua ja maksaahan polttoainekin. Sitten kun tarjoilija toi meille jälkiruoat, pyysin häntä tuomaan laskun ja sanoin, että maksetaan samasta, että mä voin tarjota, jolloin mies heti vastasi, että hän haluaa tarjota, "koska on perinteinen mies". En sitten alkanut vänkäämään vastaan, jos hän ei halua ottaa ilmaista ateriaa vastaan vaan vielä maksaa minunkin laskun, niin ok. Mutta olisin siis mielelläni tarjonnut hänelle.

Paljonko saat per viesti?

Vierailija
64/69 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi kutsui ravintolaan?

Naiset ovat kertoneet minulle että kutsuja maksaa.

Oliko asia näin?

Vierailija
65/69 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet outo. Ei mies olettanut sinun maksavan. Noin sitä käy kun akateeminen mies menee alempi taso koulutetun opistoihmisen kanssa. Pysyisi akateemella tasolla.

Häpeä

66/69 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet outo. Ei mies olettanut sinun maksavan.

No ei OLETTANUT, mutta vähän toivoi, että minä olisin vastannut tarjoilijan kysymykseen , että maksetaan samasta ja että minä olisin tarjonnut aterian hänelle. Muutoinhan hän olisi heti omatoimisesti vastannut tarjoilijalle, että maksetaan erikseen.

Vierailija
67/69 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä maailmaan mahtuu nykyään paljon mielensä mistä tahansa pahoittavia tahallaan väärinymmärtäjiä.

Ehkä ensi kerralla syöt vain yksin kotona pakastepitsan ja katsot jakson Salkkareita, tosin voit siitäkin pahoittaa mielesi ja traumatisoitua...

Vierailija
68/69 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näiltä tilanteilta vältytään, kun jo ennen treffejä sovitaan, että molemmat maksavat oman tilauksensa.

Pitäisikö minun ensi kerralla, kun pyydän jotain miestä treffeille, esittää kysymys näin:

Haluaisitko lähteä kanssani omakustanteiselle ravintolaillalliselle ?

Ap

Jos sinä kerran hänet pyysit treffeille artesaanipizzeriaan, niin olisit sitten kyllä voinut ihan tarjoutua maksamaan koko roskan.

Vierailija
69/69 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näiltä tilanteilta vältytään, kun jo ennen treffejä sovitaan, että molemmat maksavat oman tilauksensa.

Pitäisikö minun ensi kerralla, kun pyydän jotain miestä treffeille, esittää kysymys näin:

Haluaisitko lähteä kanssani omakustanteiselle ravintolaillalliselle ?

Ap

Jos sinä pyydät, sinä maksat, ellei mies halua ehdottomasti maksaa omansa. Missään tapauksessa miehen ei pidä tarjota sinulle, kun sinä olet kutsujana.

Minulla ei ole varaa maksaa tuntemattomien ihmisten ravintolalaskuja.

No sitten ei kannata pyytää ketään ravintolatreffeille. Lokki olet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi