Treffeillä mies odotti minun maksavan hänen ravintolalaskunsa
Olin yhtenä iltana treffeillä erään nelikymppisen diplomi-insinöörimiehen kanssa. Käytiin illallisella artesaanipizzeriassa. Kummankin loppulasku oli n. 30€/hlö. Siellä ravintolassa oli pöytiintarjoilu, mutta lasku piti mennä maksamaan kassalle. Mentiin sitten yhdessä maksamaan laskuja siten, että mies oli ekana kassalla ja minä hänen takanaan. Tarjoilija kysyi mieheltä, että maksetaanko samasta vai erikseen. Tällöin mies kääntyi katsomaan minua, jolloin minä vastasin tarjoilijalle, että maksetaan erikseen.
Ja itse siis olen päivätyössä käyvä sairaanhoitaja, ja eiköhän tuolla nelikymppisellä DI-miehellä (eli työkokemusta varmaan ainakin 10v) ole bruttopalkka vähintäänkin lähemmäs 4000€, mutta hän oli ilmeisesti sitä mieltä, että minä olisin aivan hyvin voinut tarjota hänelle tämän illallisen. Sehän olisi ihan sama, kuin jos minä kävisin treffeillä pitkäaikaistyöttömän tai opiskelevan miehen kanssa ja odottaisin hänen maksavan minun safkani.
Kommentit (69)
Onpa mahdollisimman epäsulava tapa hoitaa tilanne. Jos haluaa "kysyä" asiaa niin voisi sanoa jo ennen kassaa "anna mun tarjota nämä", mihin on helppo antaa kieltävä vastaus jos haluaa olla tylsä
Vierailija kirjoitti:
Hän tarjosi sinulle mahdollisuuden maksaa oma pitsasi. Ei ehdottanut, että sinä maksaisit hänenkin pitsansa. Itsekin olisin halunnut maksaa oman pitsani, joten fiksusti käyttäytyi mies.
Jos se mies olisi halunnut tarjota minulle, niin eikö hänen olisi kannattanut kysyä jo ennen kassalle menoa, että voinko tarjota sinulle?
Kerran olin erään toisen miehen kanssa kalliimmassa ala carte ravintolassa illallistreffeillä ja kun tarjoilija toi meille jälkkärit, niin pyysin samalla tarjoilijaan tuomaan laskut ja että maksetaan erikseen. Tällöin mies sanoi, että tuo vaan yksi lasku ja hän maksoi sen.
Eli jos haluaa tarjota, niin sen kuin vaan sanoo tarjoilijalle, että maksetaan samasta, thats it.
Ennen maksoin treffeillä tietenkin molempien safkat.
Nykyään naiset ovat voimaantuneita ja naisella voi olla Tinderissä eri jamppa joka viikonpäivälle, joten kynnys tarjota naiselle on suurempi, koska tapailussa ei ole ekslusiivisuutta.
Pahimmillaan on käynyt niin, että treffikumpoani otti doggy-bagin mukaansa ja jatkoi toisen treffimiehen luo :)
M36
Tän takia en diettaile matalasti koulutettujen kanssa. Liian vaikeaa, kun pitäisi osata lukea ajatukset.
Vierailija kirjoitti:
Ennen maksoin treffeillä tietenkin molempien safkat.
Nykyään naiset ovat voimaantuneita ja naisella voi olla Tinderissä eri jamppa joka viikonpäivälle, joten kynnys tarjota naiselle on suurempi, koska tapailussa ei ole ekslusiivisuutta.
Pahimmillaan on käynyt niin, että treffikumpoani otti doggy-bagin mukaansa ja jatkoi toisen treffimiehen luo :)
M36
Joo ei todellakaan kannata maksaa näille pummeille. Jotkut voi olla tosi röyhkeitä. Jos treffeillä selviää jotain piirteitä, että tapailee paljon mieliä ghoustaan heti.
Niin, eli siis molemmat maksoivat itse eli reilu peli. Mikä tässä oli nyt ongelma? Se, että aloituksesta poiketen Ap oli se joka odotti saavansa ilmaisen aterian ja ärsyyntyi kun joutui tilanteeseen, jossa tämä ilmaisaterian toive olisi pitänyt itse osata sanoittaa. Aargh.
Vierailija kirjoitti:
Niin, eli siis molemmat maksoivat itse eli reilu peli. Mikä tässä oli nyt ongelma? Se, että aloituksesta poiketen Ap oli se joka odotti saavansa ilmaisen aterian ja ärsyyntyi kun joutui tilanteeseen, jossa tämä ilmaisaterian toive olisi pitänyt itse osata sanoittaa. Aargh.
Aivan. Mutta kaikesta voi aina löytää jonkun kulman, josta loukkaantua.
Koko episodilla ei ole mitään merkitystä, vaan treffeillä. Oliko kivaa miehen kanssa?
Itse asiassa, älä ap suotta vastaa. Ei kiinnosta.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näiltä tilanteilta vältytään, kun jo ennen treffejä sovitaan, että molemmat maksavat oman tilauksensa.
Pitäisikö minun ensi kerralla, kun pyydän jotain miestä treffeille, esittää kysymys näin:
Haluaisitko lähteä kanssani omakustanteiselle ravintolaillalliselle ?
Ap
On itsestään selvää että maksat oman osasi. Mistä tulee tämä kummallinen käsitys miehen velvollisuudesta maksaa naisen osakin laskusta? Tottakai naiselle pitäisi olla itsestään selvää vaikka mies olisi kutsuja. Että nainen maksaa itse oman osansa.
Mun mielestä nykyinen käytäntö on fiksuin, missä mies kysyy naiselta että antaako pimpukkaa, ja vastauksesta riippuen mies sitten maksaa joko molempien kestityksen tai vain omansa.
Oikein! Naiset voisivat vihdoinkin korjata vuosisataiset lokkeilunsa ja alkaa maksamaan miesten laskut.
Christiina. Miksi pyörit Tinderissä? Tuntuu siltä ettet oikeasti edes hae vakituista seuraa vaan sokeripappoja. Liity asianmukaisille sivuille äläkä hukkaa muiden aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Oikein! Naiset voisivat vihdoinkin korjata vuosisataiset lokkeilunsa ja alkaa maksamaan miesten laskut.
Olisitko valmis ryhtymään kotimieheksi?
Olen työtön ja voin kyllä maksaa naisenkin ruuat treffeillä jos se siitä on kiinni. En minä mene konkurssiin yhdestä illlallisesta.
Se vaan etten pääse koskaan treffeille joten eipä tule maksettavaakaan.
Christiiina kirjoitti:
Jos se mies olisi ollut sitä mieltä, että kumpikin maksavat vain omat safkansa, niin silloinhan hän olisi suoraan heti vastannjt tarjoilijalle, että maksetaan erikseen, eikä kääntynyt minuun päin kysyvästi, että mitäs tehdään, maksatko sinä meidän molempien laskut vai maksetaanko vain omamme?
Ap
Voi yhen kerran! Hän oli ensin maksumiehenä, odotti mitä vastaat itsesi puolesta. Ei sitä, että maksatko hänenkin laskun?!
Fiksu mies ei olisi edes kääntynyt, vaan muitta mutkitta maksanut myös sinun laskusi.
AP on oikeasti mies. Älkää ruokkiko trollia.
Jos ei mies maksa naiselle ensitreffeillä, tai treffeillä ylipäätään, onko se edes mies? Terveisin mies, jota ei kiinnosta jos nainen yrittää velvollisuudentunnosta ottaa huomioon miestä. Se on miehen tehtävä
Vierailija kirjoitti:
Jos ei mies maksa naiselle ensitreffeillä, tai treffeillä ylipäätään, onko se edes mies? Terveisin mies, jota ei kiinnosta jos nainen yrittää velvollisuudentunnosta ottaa huomioon miestä. Se on miehen tehtävä
Kiitos, muru. Olen samaa mieltä <3
Ei sitä kuulu kysyä. Jos et halua toisen tarjoavan, sanot sen kassalla oma-aloitteisesti ennen kuin mies ehtii vastata mitään.