Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antakaa mulle yksikin hyvä syy opiskella hoitoalaa? Mä odotan!

Vierailija
10.04.2023 |

Olen pian kolmekymppinen alanvaihtaja ja uusi koulutusohjelma olisi hakusessa. Hoitoalaa on muutama väläyttänyt sillä siellä työllistyy aika varmasti ja nopeasti. Minun mielestäni se taitaa kuitenkin jäädä ainoiksi hyviksi puoliksi sillä matala palkka, surkeat työolot ja stressi, työn fyysisyys, hirveä työilmapiiri ja simputus kyllä painavat vaakakupissa enemmän. Saisiko joku käännettyä vielä pääni, ilman että hoitotyö olisi mikään kutsumusammatti?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitotyö on arvokasta työtä, teet työtä lähellä ihmistä!

Siis just pyysin että ei näitä kutsumusammattijuttuja. Mitkä olisivat konkreettisia asioita tai tekijöitä jotka puoltaisivat hoitoalan valintaa?

ap

Psykiatria ei ole fyysisesti raskasta ja työyhteisö on erilainen kuin somatiikassa. Hoitoalalla voit edetä päällikkötasolle.

Vierailija
42/44 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitotyö on arvokasta työtä, teet työtä lähellä ihmistä!

Siis just pyysin että ei näitä kutsumusammattijuttuja. Mitkä olisivat konkreettisia asioita tai tekijöitä jotka puoltaisivat hoitoalan valintaa?

ap

Älä hakeudu hoitoalalle. Sinne ei kaivata ensisijaisesti konkreettista hyötyä itselleen etsiviä. Palkan toki jokainen tarvitsee, mutta aito auttamisenhalu on tasavahva motiivi niille, jotka oikeasti sopivat alalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista hoitajuutta ajattelit? Hammashoitaja, perhepäivähoitaja...?

Vierailija
44/44 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua työllistyä niin voihan sitä hakeutua vaikka eräoppaaksi tai datanomiksi.