Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antakaa mulle yksikin hyvä syy opiskella hoitoalaa? Mä odotan!

Vierailija
10.04.2023 |

Olen pian kolmekymppinen alanvaihtaja ja uusi koulutusohjelma olisi hakusessa. Hoitoalaa on muutama väläyttänyt sillä siellä työllistyy aika varmasti ja nopeasti. Minun mielestäni se taitaa kuitenkin jäädä ainoiksi hyviksi puoliksi sillä matala palkka, surkeat työolot ja stressi, työn fyysisyys, hirveä työilmapiiri ja simputus kyllä painavat vaakakupissa enemmän. Saisiko joku käännettyä vielä pääni, ilman että hoitotyö olisi mikään kutsumusammatti?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkoja on erilaisia. Oma työni lähihoitajana kehitysvammaisten ohjaajana pälvätoiminnassa on fyysisesti kevyttä, ei sisällä minkäänlaista hoitotyötä, työilmapiiri on todella mukava. Väkivallan kohteeksi joutuminen on mahdollista, mutta se on harvinaista meillä, itse en ole koskaan vielä kokenut. Ja jos sitä tapahtuu niin se on pääosin jotain hiuksista nykäisyä tai tönäisyä.

Vierailija
22/39 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityisellä palkkaus ja vuorolistat ovat usein paremmat kun julkisella, toki myös paikoista kilpailua on enemmän.

Siihen rahaan saakin sitten raataa hulluna, olen kuullut opiskelijoilta tarinoita. EIvät ole menneet niihin paikkoihin, kukaan.

Älä usko kaikkia satuja. Itse vaihdoin keikkalaiseksi yksityiselle. Palkka lähes tuplaantui ja itse saan päättää, miten paljon teen töitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammaispuoli on ihan mielenkiintoista, mutta jos et kestä samaa toistoa niin se ei ole sinulle. Väkivallan uhkakin on läsnä. Ei kuitenkaan useimmiten fyysisesti raskasta eikä kiire ole jatkuvasti läsnä.

Paras paikka on varmaan hammashoitajan työ jos amk ei kiinnosta. Toki siinäkin on törkeää että hammaslääkärin kanssa synkkaa.

Vierailija
24/39 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kun olet alalla, on varma työllisyys ikuisesti. Vaikka tulisi lama yms. Lisäksi ei tarvitse mainostaa itseään LinkedIn:ssä, ravata kymmenissä työhaastatteluissa eikä jäädä 50-vuotiaana pitkäaikaistyöttömäksi yt-neuvotteluiden seurauksena.

Älä älä lupaa kuuta taivaalta! Jos olet ns romuna henkisesti tai fyysisesti niin siinähän olet, kuin entisissä Stockan pyöröovissa, missä kohtaa älyät luikkia ulos!

Vierailija
25/39 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnteko leppoisaa puuhastelua sisätiloissa, maailman lyhin vuosityöaika (=vastaavasti pitkät lomat), ei pelkoa potkuista ilman omaa syytä tai kilpailutilanteesta, työmäärään nähden hyvä liksa

Vierailija
26/39 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyit otsikossa:"Antakaa mulle yksikin hyvä syy opiskella hoitoalaa?"

Vastasit siihen myös itse: "siellä työllistyy aika varmasti ja nopeasti."

Yksi riitti. Onnea opiskeluihin!

Vierailija
27/39 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään syytä. Vanhat naiset on kuin hiekkalaatikolla. Vittuilee ja valittaa.

Vierailija
28/39 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityisellä palkkaus ja vuorolistat ovat usein paremmat kun julkisella, toki myös paikoista kilpailua on enemmän.

Siihen rahaan saakin sitten raataa hulluna, olen kuullut opiskelijoilta tarinoita. EIvät ole menneet niihin paikkoihin, kukaan.

Älä usko kaikkia satuja. Itse vaihdoin keikkalaiseksi yksityiselle. Palkka lähes tuplaantui ja itse saan päättää, miten paljon teen töitä. 

Siis ohjaajana olen nähnyt, ei ole satuja!

Vierailija
29/39 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röntgenhoitajana on oikein leppoista. Asiakkaat lähes poikkeuksetta rauhallisia, päivät normaalipituisia, ei vuorotyötä. 

Vierailija
30/39 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoit aiemmin, että olet opiskelijoilta KUULLUT. 

Vierailija
31/39 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnteko leppoisaa puuhastelua sisätiloissa, maailman lyhin vuosityöaika (=vastaavasti pitkät lomat), ei pelkoa potkuista ilman omaa syytä tai kilpailutilanteesta, työmäärään nähden hyvä liksa

"Leppoisaa puuhastelua sisätiloissa"

12 dementikkoa,enemmän ja vähemmän muistavia,  kaksi hoitajaa, yks pissii lattialle kun ei muista missä vessa, yks matkii, yks ei suostu ottamaan lääkkeitä ja taas toinen matkii. Kaapinkokoinen ukko aikoo karata ja nostaa seinälle, täti huutaa ja sylkee samasta asiasta....ykis huutaa lisää viinaa, en oo saanu vielä...kerronko lisää. Tämä tapahtuu vartissa, koko päivä "leppoisaa ja rauhallista" edessäpäin!

Vierailija
32/39 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12 dementikkoa,enemmän ja vähemmän muistavia,  kaksi hoitajaa, yks pissii lattialle kun ei muista missä vessa, yks matkii, yks ei suostu ottamaan lääkkeitä ja taas toinen matkii. Kaapinkokoinen ukko aikoo karata ja nostaa seinälle, täti huutaa ja sylkee samasta asiasta....ykis huutaa lisää viinaa, en oo saanu vielä...kerronko lisää. Tämä tapahtuu vartissa, koko päivä "leppoisaa ja rauhallista" edessäpäin!

Kaikki hoitajat eivät työskentele muistisairaiden hoitolaitoksissa. 

Vierailija
33/39 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin, hehän raportoivat harjoittelut. Suullisesti ja kirjallisesti, päiväkirjaakin joku pitää! Täytyyhän tietää mitä siellä tapahtuu!

Vierailija
34/39 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitajana yksityisessä lääkärikeskuksessa. Työaika on ihan normaali hieman alle 8h/päivä. Työtahti ei mitenkään erityisen tiukka. Yksityisiä paikkojakin on hyvin monenlaisia. Ei pidä yleistää. 

Vierailija
35/39 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin, hehän raportoivat harjoittelut. Suullisesti ja kirjallisesti, päiväkirjaakin joku pitää! Täytyyhän tietää mitä siellä tapahtuu!

Eli et ole nähnyt, mitä työ on käytännössä. Raporttiin nyt voi liioitella niin paljon kuin kerkiää. 

Vierailija
36/39 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä yksityisellä on kyllä huonompi peruspalkka kuin julkisella. Olen yksityisellä, julkisella saisin parisataa enemmän palkkaa.

Vierailija
37/39 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin jatkaa😁

Kun pitäisi käydä nukkumaan, ikänsä yötyötä tehnyt jää jumittamaan ja lyö jarrut päälle, kun hänellä alkaa nyt työvuoro. Kun kysyt, ketkä lähtee saunaan, kaikki lähtee. Sitten kun sauna on lämmin, kukaan ei lähde. Saat houkuteltua kaksi mukaan, joista toinen riisuu itsensä jo olohuoneessa. Toinen kiroilee puhuhuoneessa, että kele, kun on kylmää, meinaaks toi tappaa kylmyyteen. Suihkuun ei saa kumpaakaan, lauteille mennään suoraan. Siellä toinen heittää löylyä niin, että kumpikin ulvoo, että polttaa..

Loppu samanlaista väärinkäsitysten oikomista. Päätöntä, vauhdikasta ja välillä lähes vaarallistakin menoa, kun kaikki jarrut on poissa.

Tästä saisi kirjan, mutta jätän tähän. Hauskaahan se toisaalta on, jos ei ota hirvittävän vakavasti itseään.

Vierailija
38/39 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika iloisia ja tyytyväiseltä vaikuttavia hoitsuja olen nähnyt neuvolassa ja työterveyshuollossa, hammaslääkärissä, labrassa jne. Työ on tosiaan todella siistiä, varmaa ja kropalle terveellistä verrattuna vaikka rakennusalaan.

Vierailija
39/39 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työskentelin kehitysvammaisten palvelukodilla. Työ oli fyysisesti huomattavasti kevyempää kuin ikäihmisten asumispalvelussa. Väkivallan uhkaa oli, mutta sitä tapahtui harvoin, eikä onneksi mitään ehtinyt sattua kenellekään koska apu oli lähellä.

Palkkaani olin tyytyväinen, ja meillä oli hyvä työilmapiiri.

Töitä kyllä löytyy, myös niitä kevyempiä. Jos työilmapiiri on mätä, niin aina voi irtisanoutua, koska töitä kyllä riittää alalla.

Opiskelen tällä hetkellä terveydenhoitajaksi, mutta keikkatyötä teen opintojen ohessa. Keikkatyöstä saatu palkka on erittäin hyvä, koska vuoroja tarjolla usein ja saat itse valita mitkä vuorot otat. Näin on helpompi tasapainottaa opinnot ja työ.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi