Menet kylään ja viet tuliaiseksi pullapitkon tms. Se häviää kaappiin ja saat eteesi pelkän kahvin. Mitä teet?
Nostatko älömölön vai mietitkö hiljaa murheissasi, että olisi se pulla mullekin maistunut.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Ikinä ei ole läynyt noin. Siskoni saattaa sanoa ihan suoraan, että voisimmeko me syödä sitä hänen tuomaansa, jos ei ole tyytyväinen minun tarjoiluihin. En loukkaannu, olen niin tottunut.
Miksi sitten et laita hänen tuomaansa tarjottavaa suoraan esille vaan hänen täytyy sitä erikseen pyytää? Miksi ja mihin pihtaat sitä hänen tuomaansa tarjottavaa?
Ajattelisin, että talon rouva haluaa varmaan jotain muuta pitkoa. No, saamansa pitää.
Sanoisin ihan suoraan, että se pitko minkä toin oli tarkoitettu nyt syötäväksi. Jotenkin hyvin erikoista tuollainen käytös... Onko tällaisia ihmisiä oikeasti? Mitä sukupolvea?
Olen tyytyväinen. Pullavan syöjistä tulee pullavia.
Pullanpiilottelijoiden kaltaiset ihmiset eivät näy tässä ketjussakaan ymmärtävän, ettei ole kyse muutamasta eurosta, ei kyttäämisestä eikä siitä, pidätkö juuri sinä pullasta vai et. Kyse on pullan saajan yleisistä käytöstavoista, tässä tapauksessa käytöstapojen puutteesta.
Jokaisen normaalijärkisen olettaisi ymmärtävän, että tuotu pulla on tulijan ystävällinen ele, ja siitä on tarkoitus nauttia yhdessä, kun kerran kahvitellaan. Ei voi olla rakettitiedettä!
Meilläkin on aina tarjottavaa ihan talon puolesta, mutta jos joku tuo jonkun pullapitkon, niin laitan senkin pöytään, koska oletan, että se tuotiin sitä varten.
Tuliaisia ojentaessa sanon aina että ostin meille tätä uutta/näitä uusia kokeiltavaksi, voidaan yhdessä maistaa ovatko tosiaan hintansa väärtejä.
Täytyy heti sanoa, että tämä on tarkoitettu syötäväksi nyt.
Ja jos kyläpaikka tiedetään nuukaksi, niin itse vieraana avaan itse tuliaiseni ja asettelen sen pöytään.
Vierailija kirjoitti:
Ensi kerralla en tuo pitkoa
Ihanaa, ei tarvitse syödä sitä pakkopullaa...
Aika tylsä tuliainen, eikö mitään parempaa voit tuoda, jos on pakko jotakin tuoda?
Jospa tuttavasi ei vain pidä pullapitkosta, jospa hänella on jokin allergia, tai jos hän vain automaattisesti ajatteli, että se on tarkoitettu myöhempään käyttöön?
Vierailija oilisi tietenkin voinut sanoa, että söisi mielellään sitä tuomaansa pulla kahvin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikinä ei ole läynyt noin. Siskoni saattaa sanoa ihan suoraan, että voisimmeko me syödä sitä hänen tuomaansa, jos ei ole tyytyväinen minun tarjoiluihin. En loukkaannu, olen niin tottunut.
Miksi sitten et laita hänen tuomaansa tarjottavaa suoraan esille vaan hänen täytyy sitä erikseen pyytää? Miksi ja mihin pihtaat sitä hänen tuomaansa tarjottavaa?
Jos olen ostanut viinerit, niin tuntuu turhalta avata jotain uutta keksipakttia ja jättää ne viinerit kuivumaan.
mulle on sama,jotenkin olis noloa yrittää sanoa,että hei,toin sen pullan syötäväksi nyt :D jos ei ite älyä,en kyllä sanois mitään,en viitsis :D no olen laihiksella,et eipähän tule syötyä lisä kaloreita
Fägäri kato aina pikkasen karval. Pikkasen.
Ihan vieras ajatus juoda pelkkä kahvi ylipäänsä. Ainahan edes jotain täytyy olla kera. Mölli emäntä/isäntä joka tapauksessa.