Jos kaksi ihmistä on riidoissa ja vain toinen kertoo oman version
eli hänen mielestä oikean version eli tietenkin niin että se kallistuu siihen, että hän on oikeassa ja toinen ei kerro mitään, ei edes vaikka sitä yritetään maanitella ja vihjailun saada hänestä irti, kumpi antaa mielestäsi itsestään paremman kuvan tai kumman puolelle kallistut?
Kommentit (6)
Riippuu täysin, kuka olen tässä kuviossa. Jos kyseessä on vaikkapa ystäväni, niin tottakai tuen ja ymmärrän häntä. Yritän toki muistutella, että asiasta on toinenkin puoli, mutta ei minun tarvitse sitä kuulla. Ylipäätään on vaikea kuvitella tilannetta, missä minun pitäisi jotenkin objektiivisesti valita puoleni.
Sen joka kertoo edes jotain. Salailu vaikuttaa epäilyttävältä ja siltä, että ehkä yrittää tarkkaan hioa ja miettiä jonkun tarinan. Jokainen tilanne eri tietysti.
Pysyttelen erossa kaikista muiden välisistä riidoista. Narsisti kertoo omaa versiotaan mieluusti ulospäin tarkoituksena tiputtaa ei enää hyödyllinen hovin jäsen ulos kaveriporukasta.
En yhtään arvosta juoruilua, mustamaalauksia enkä myöskään tuollaista tuomariksi ja tietäjäksi toisten yläpuolelle asettumista ENKÄ vaikutelmanluonneista. Ei ole minun tehtäväni päättää, kumpi on oikeassa, ei ole minun tehtäväni miettiä, kumpi vaikuttaa miltäkin. Ratkaisukeskeisesti asiasta voisi kyllä puhua ja tunteista olen valmis keskustelemaan, ylianalysoimaan selän takana en. Neuvoisin vaikenijaa laittamaan välit poikki, jos toiselta puolelta esiintyisi noita muita. Sen enempää analysoimatta.
En valitse mitään puolia. Olen tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, joista pidän. Ihan sana miten riitelevät keskenään.
Jääkaapissa on kylmää kaljaa.