Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menet kylään ja viet tuliaiseksi pullapitkon tms. Se häviää kaappiin ja saat eteesi pelkän kahvin. Mitä teet?

Vierailija
10.04.2023 |

Nostatko älömölön vai mietitkö hiljaa murheissasi, että olisi se pulla mullekin maistunut.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuot omat eväät mukana, niin on tapana sanoa isäntäväelle, että otin eväät, laita pöytään. Ja kun viet kukkia, niin ne on syötäväksi, ei maljakkoon.

Vierailija
22/54 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaveri tekee tuota, laittaa esille kivikovia mauttomia pullia jotka on leiponut ja ostamani kääretorttu tms katoaa  kaappiin, kai mussuttaa sen sitten yöllä. 

Nykyään en vie mitään ja sanon "vatsa on kipeä" koska en halua halua  edelleenkään syödä niitä pullia jotka tekisivät reiän seinään jos heittäisi. Mielummin juon pelkkää kahvia sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei ole läynyt noin. Siskoni saattaa sanoa ihan suoraan, että voisimmeko me syödä sitä hänen tuomaansa, jos ei ole tyytyväinen minun tarjoiluihin. En loukkaannu, olen niin tottunut.

Vierailija
24/54 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä miten läheisen ihmisen luona olen. Jos jonkun puolitutun niin pidän vaan suuni kiinni, mutta jos olen vaikka sisaruksen luona "pulla pöytään ja vähän äkkiä".

Juu, jos olisi joku vähemmän tuttu tai läheinen, en kehtaisi sanoa mitään. Mutta en myöskään unohtaisi hänen huonoja käytöstapojaan ja tuskin menisin enää toiste kylään. Sisarukselle sanoisin vain, että pulla pöytään tai tapahtuu hirveitä.

Vierailija
25/54 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pöydässä on jo monen sortin kahvileipää esillä, en vaadi omaa pullaa pöytään. Jos taas ei ole mitään, pyydän lisäämään nisun kahvin kanssa. En oikeasti edes muista omaa pullaa, jos pöydässä on odottamatta kauhean montaa eri lajiketta. Hämmennyn vaivan näkemisestä ja jään miettimään, että rahkapiirakkaa on tehty ja Dominojakin.. "ei olis tarvinnut" Kursailu kunniaan ;)

Vierailija
26/54 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikinä ei ole läynyt noin. Siskoni saattaa sanoa ihan suoraan, että voisimmeko me syödä sitä hänen tuomaansa, jos ei ole tyytyväinen minun tarjoiluihin. En loukkaannu, olen niin tottunut.

XDDDDDDDD Voisin kuvitella sanovani noin itsekin, jos ei olisi muita paikalla. Sisaruksen kumppanin ollessa läsnä en viitsi laukoa mitä tahansa, koska hän ei tunne minua tarpeeksi hyvin.

Vierailija
27/54 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina laitan tuliaiset pöytään ja poislähteissä tuikkaan muovipussissa lähtijän mukaan sanoen, että ei tuo tule meillä syötyä, mutta jos teillä menisi.

Vierailija
28/54 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon kahvin ja rupattelen? Ostin pullapitkon tuliaisiksi, en siksi että saisin itse vetää sen naamaan. 

Vierailija
29/54 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla päin maailmaa " kahvi juodaan kahvina"eli ei ainaista pullan mussuttamista. Itse tykkään juoda kupillisen kahvia ; en kaipaa siihen kaveriksi, en pullaa enkä mitään muitakaan sösseleitä.

Vierailija
30/54 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vienyt laatuviinit ja pihvit mökille syötäväksi ja ne pantiin piiloon ja syötiin emännän arkiruokaa🤡

Vierailija
31/54 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivan kassistani keksipaketin ja syön siitä vain itse.

Vierailija
32/54 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muualla päin maailmaa " kahvi juodaan kahvina"eli ei ainaista pullan mussuttamista. Itse tykkään juoda kupillisen kahvia ; en kaipaa siihen kaveriksi, en pullaa enkä mitään muitakaan sösseleitä.

Ja suomessa tarjotaan nisua kahvin kanssa, koska vierasta ei nälkäisenä matkaan laiteta.

Vierailija
33/54 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta syystä otankin viemästäni pitkosta viipaleen taskuun jo etukäteen.

Vierailija
34/54 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän kahvin juomatta.

Vierailija
35/54 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kahvia juo ilman pullaa, joten vaadin sitä tarjolle.

Mä en ole koskaan tuommoiseen kyläpaikkaan törmännytkään.

Vierailija
36/54 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon kahvin tyytyväisenä. Jos annan jotain jollekin, se on hänen asiansa miten sen käyttää.

Vierailija
37/54 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siinä viitsii tehdä. Juo kahvikupposen ja ajattelee, että onpas nuuka ihminen.

Omapa on häpeänsä.

Vierailija
38/54 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi törppö sanoi kerran "huomenna tulee parempia vieraita, tarjoan pullaa sitten heille kahvipöydässä"

Vierailija
39/54 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä. Kun olen antanut toiselle, saa ihan itse sen pitää. En ole pitkojen perään, enkä kyttää ihmisiä noin. Hyvin raskasta.

Vierailija
40/54 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kerralla en tuo pitkoa