Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pappi linjoilla, onko kysyttävää?

Vierailija
10.04.2023 |

Olisin valmiina vastaamaan asiallisiin kysymyksiin.

Kommentit (178)

Vierailija
141/178 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syötkö Pätkistä? Miksi Jeesus muutti veden viiniksi? Eikö Jeesuksen perimmäinen tarkoitus ole vaalia ihmisen hyvinvointia, hyvyyttä ja pääsyä taivasten valtakuntaan? Mielestäni veden muuttaminen viiniksi ei edesauta tätä tavoitetta.

Maailmassa teillä on ahdistus,monen ahdistuksen kautta menette sisälle Jumalan valtakuntaan.

Jos he ovat minua vainonneet,vainoavat he teitäkin.

Hyvä kanssaolento, ei tämä nyt vastannut kysymykseeni.

Eikö Jeesuksen perimmäinen tarkoitus ole vaalia ihmisen hyvinvointia, hyvyyttä ja pääsyä taivasten valtakuntaan? 

onko jeesuksen perimmäinen tarkoitus ihmisten hyvinvointi.

Ei. Hyvinvointi odottaa uskovia Taivasten valtakunnassa. Muista usko, toivo ja rakkaus. Jeesus kehitti uskomaan Jumalaan ja siihen että hän itse on Vapahtaja, Jeesus tuli tuomaan meille toivoa tähän surkeaan maailmaan ja Jeesus kehoitti meitä rakastamaan Jumalaa ja rakastamaan lähimmäisiä (tarkoittaen muitakin kuin omaa lähipiiriään). Siinä on se sanoma.

Vierailija
142/178 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö pappi paikalla?

Kysymys: hautajaisissa papin puhumana kuultuna, jotenkin niin se meni että ihminen,sielu ei siirry taivaaseen heti vaan jää odottamaan sitä päivää, ylösnousemusta niin mihin limboon sitä sitten jää? Lapsena luulin että sielu nousee taivaaseen heti (tai menee sinne toiseen paikkaan) mutta näin ei ilmeisesti ole vaan jäädään odottamaan ylösnousemusta ja sitä jotain päivää. Maailmanloppua? Tarvitsen selitystä,asian avaamista.

Tämä on yksi teologinen kysymys, joka kiinnostaa myös minun näin melko uutena uskovana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/178 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

O oletko tullut uskoon ja uudesti syntynyt.

Vierailija
144/178 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi ajatella että (kailla planeetan) ihmisillä olisi vain yksi jumala? Ovatko kaikki 'muiden' uskontojen jumalat 'vääriä'?

Onko jumala (eri jumalat) yritys helppo- ja selkokieliseen ihmisen omatunnon valjastamiseksi?

Vierailija
145/178 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö pappi paikalla?

Kysymys: hautajaisissa papin puhumana kuultuna, jotenkin niin se meni että ihminen,sielu ei siirry taivaaseen heti vaan jää odottamaan sitä päivää, ylösnousemusta niin mihin limboon sitä sitten jää? Lapsena luulin että sielu nousee taivaaseen heti (tai menee sinne toiseen paikkaan) mutta näin ei ilmeisesti ole vaan jäädään odottamaan ylösnousemusta ja sitä jotain päivää. Maailmanloppua? Tarvitsen selitystä,asian avaamista.

Tämä on yksi teologinen kysymys, joka kiinnostaa myös minun näin melko uutena uskovana.

Hei! Kyllä ylivoimaisesti suurin osa kristikunnista uskovat että sielu siirtyy heti Jeesuksen luo, jos olet Jeesuksen oma. Siellä sielu lepää Jeesuksen rauhassa ja rakkaudessa, muttei ole missään kuolinunessa.

Raamattu antaa ymmärtää että sielu ei ole kuolinunessa tuomiopäivään asti.

Tuomiopäivänä saamme taivaallisen kehon.

Se mikä sanotaan hautajaisissa viittaa tuomiopäivään, silloin varsinainen elämä taivaassa alkaa.

T. Uskovainen, en ole ap.

Vierailija
146/178 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
147/178 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

O oletko tullut uskoon ja uudesti syntynyt.[/quo

Tämä on olleellinen kysymys ,jos vastaa raamatullisen uskon perusteita.

Voi olla pappi mutta ei tunne Jumalan valtakunnan perusteita.

Jokaisella uudestisyntyneellä on pappistehtävä maailmassa.

Eli kun elät Jumalanvaltakunnan kansalaisena kasvaen totuudessa , niin voit paremmin vastata siihen kuuluvista asioista  kun  uudestisyntymätön pappi.

Vierailija
148/178 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Jeesuksella oli se rakkain opetuslapsi. Se tarkoittaa, että muut olivat vähemmän rakkaita.

Eikö Jumalan pidä olla tasapuolinen.

Olen uskova, tätä mietin silti.

Vierailija
149/178 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi ajatella että (kailla planeetan) ihmisillä olisi vain yksi jumala? Ovatko kaikki 'muiden' uskontojen jumalat 'vääriä'?

Onko jumala (eri jumalat) yritys helppo- ja selkokieliseen ihmisen omatunnon valjastamiseksi?

Raamatussa sanotaan, että Taivaan Isän luokse pääsee vain Jeesuksen lautta, koska Jeesus on Jumalan sanansaattaja. Se on jokaisen tulkinnasta kiinni, että tarkoittaako se vain uskoa Jeesukseen vaiko sitä, että elää Jeesuksen tuoman rakkauden sanoman mukaisesti. Monia jumalia palvovat ovat kuitenkin pakanoita, eivätkä he ole yhteydessä kuin jumaliin pienellä j:llä, eli taivaallisiin olentoihin (langenneisiin enkeleihin). Jumala isolla J:llä on se ainut todellinen Jumala.

Vierailija
150/178 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Jeesuksella oli se rakkain opetuslapsi. Se tarkoittaa, että muut olivat vähemmän rakkaita.

Minä luulisin, että sillä tarkoitetaan että Jeesus oli kaikista läheisin hänen kanssaan. Kaikki ovat yhtä rakkaita.

Vierailija
151/178 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kun elät Jumalanvaltakunnan kansalaisena kasvaen totuudessa , niin voit paremmin vastata siihen kuuluvista asioista  kun  uudestisyntymätön pappi.

Juuri näin. Siksi minäkin täällä vastailen aika paljon, vaikken pappi olekaan. :)

Vierailija
152/178 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristinuskon ,Raamatun sanoma on että Jumala loi koko maailmankaikkeuden.

Hänellä on vastustaja,langennut enkeli , jonka yritys on eksyttää ihmisiä epäjumalilla.

Vastustaja on luotu ja tuomittu,häviöllä ollut aina. Lopullinen tuomio hänellä on tämän maailmanajan lopussa.

Vierailija
153/178 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Siksi minäkin täällä vastailen aika paljon, vaikken pappi olekaan. :)

Kuten minäkin, Siunausta!

Vierailija
154/178 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä arvelette? Jos jollakin ihmisellä on sata lammasta ja yksi niistä eksyy, eikö hän jätä niitä yhdeksääkymmentä yhdeksää vuorille ja mene etsimään eksynyttä? Ja jos hän sen löytää, totisesti minä sanon teille: hän iloitsee enemmän siitä kuin niistä yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä, jotka eivät olleet eksyneet.

Vierailija
155/178 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten luterilaiseen kirkkoon kuuluvan hautaustapa päätetään? Suositellaanko polttohautausta ensiksi omaisille? Haluaisin polttohautauksen, mutta olen nuori aikuinen, joten en viitsi sanoa esim. vanhemmilleni, että haluaisin polttohautauksen, jos satun kuolemaan. :D

Vierailija
156/178 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä luulisin, että sillä tarkoitetaan että Jeesus oli kaikista läheisin hänen kanssaan. Kaikki ovat yhtä rakkaita.

Tutu tuomiokirkon mpääsiäismessua katselin virtuaalikirkko.fi. Siinä saarnassaan pappi sanoo, että Jeesuksella oli se rakkain, joten eikö se tarkoita, että muut oli vähemmän rakkaita. Muttei mitenkään selittänyt asiaa.

Vierailija
157/178 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä arvelette? Jos jollakin ihmisellä on sata lammasta ja yksi niistä eksyy, eikö hän jätä niitä yhdeksääkymmentä yhdeksää vuorille ja mene etsimään eksynyttä? Ja jos hän sen löytää, totisesti minä sanon teille: hän iloitsee enemmän siitä kuin niistä yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä, jotka eivät olleet eksyneet.

Tää oli hyvä kohta, kiitos. Olen se kysyjä.

Vierailija
158/178 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten luterilaiseen kirkkoon kuuluvan hautaustapa päätetään? Suositellaanko polttohautausta ensiksi omaisille? Haluaisin polttohautauksen, mutta olen nuori aikuinen, joten en viitsi sanoa esim. vanhemmilleni, että haluaisin polttohautauksen, jos satun kuolemaan. :D

Maallinen ruumis on vain kuori joka jää jäljelle, kun ihminen kuolee. Sielu siirtyy pois kuolinhetkellä. Näin Raamatullisessa kristinuskossa.

Hautaustavalla ei ole siksi mitään merkitystä!

T. En ole pappi mutta uudestisyntynyt kristitty kylläkin.

Vierailija
159/178 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutu tuomiokirkon mpääsiäismessua katselin virtuaalikirkko.fi. Siinä saarnassaan pappi sanoo, että Jeesuksella oli se rakkain, joten eikö se tarkoita, että muut oli vähemmän rakkaita. Muttei mitenkään selittänyt asiaa.

johannes itse kutsuu itseään ,siksi opetuslapseksi ,jota Jeesus rakasti.

Jeesuksella oli lähipiiri Pietari ,Johannes, Jaakob jotka hän otti Getsemaneen ja kirkastusvuorelle.

Johannekselle hän antoi ristillä tehtävän huolehtia äidistään.

Onhan se  että näin on ihan sopivaa.

Vierailija
160/178 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kyseltiin mitä käy sielulle.

En ole siis uskova enkä kuulu kirkkoon. Kun sain sydänkohtauksen, niin kuolin. Mä siis kuolin oikeasti. Niin näin jotain mitä en osaa selittää. Musta itse tuntu ettei me edes kuolla, vaikka täällä kuollaan. Mutta mä kuolin ihan oikeasti. Mut elvytettiin ja tulin henkiin. Näin sen ja en tiedä mitä edes näin. Mutta en pelkää enää kuolemaa. Jos pääsen sinne takas missä olin ja ymmärsin kuitenkin, niin en pelkää. Se missä olin, en oikeasti tiedä. Sen tiedän, että ymmärsin hyvää oloa. Mutta en tiedä miksi. Mä en vaaan tiedä. Mutta se fiilis jne oli sen arvoinen, että haluan takas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi