Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pidä siitä, että kaupat ovat auki juhlapäivinä

Vierailija
10.04.2023 |

Mielestäni maailmassa saa olla muutama päivä vuodessa, jolloin Suomessakin vietetään siestaa eikä aina jonkun tarvitse päästä ostamaan olutta tai pässinlihaa kaupoista. Todella kunniatonta touhua, näiltä osin vanha maailma takaisin. Joulupäivänäkin pitää päästä kauppaan kun ei osata hallita tilannetta etukäteen vaan pitkien pyhien aikana pääsee jopa koiranmuona loppumaan. Kädettömien maa ja siksi routa ja jää!

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sinne kauppaan ole kenenkään pakko mennä pyhänä. Minä menen joulupäivänä, juhannuksena ja pääsiäisenä kun tarvin jotain, koska se on mahdollista.

Vierailija
22/48 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa...

Joku siis viettää siestaa Suomessa?

Ok😆

Kylläpä vaan. Ei sitä tosin siestaksi sanottu, maalla. Se päivän kuumin hetki, jolloin jo pelkkä ajattelukin hiotti.

Lounas n. klo. 11., sen jälkeen pienet ettoneet ja eikun takas heinäpellolle, aargh! Oikeasti, eläimetkin, koko luonto hiljeni vähäksi aikaa. Se "savanni nukahtaa iltapäivän kuumuuteen".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa...

Joku siis viettää siestaa Suomessa?

Ok😆

No minä ainakin vietän, ja olen viettänyt koko ikäni aina johonkin aikaan vuorokaudesta. Eikä tämä siis ole mitenkään ehdollinen juhlapyhiin eikä kauppojen aukioloon, vaan tämä on kokonaan niistä riippumaton tapa 365 päivänä vuodessa, paitsi karkausvuosina, jolloin 366 päivänä.

Ymmärrätkö tuon saman asian sitten, jos siitä käyttää sanaa "ruokalepo" tai "päiväunet"?

Mutta jos sitä ihan samaa juttua kutsuu "siestaksi", se menee yli hilseesi?

No näin... ja virnuhymiö itsellesi vaan.

Vierailija
24/48 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse minua. Olen joka pyhäpäivä käynyt kävelemässä jossain muualla kuin kauppojen lähistöllä. Toisaalta, jos minulla ei olisi viime aikoinan ollut arkivapaita, niin kävisin varmaan kaupasssa. Niissä harvoissa, jotka tällä paikkakunnalla edes on auki. Yksityisyrittäjät näkyivät pitävät putiikkinsa kiinni myös pääsiäislauantaina!

Vierailija
25/48 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 6-kymppinen. Kun olin nuori, äitini ei hyväksynyt edes sitä, että kirkkopyhinä neulotaan villasukkia. Kyllä oli ankeaa, kun mitään ei saanut tehdä. Vieläkin yrittää tuota ideologiaansa tyrkyttää. Hyvä, että ahdasmielisyydestä on päästy eroon.

Vierailija
26/48 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki "pyhät" ovat ihmisapinoiden päästä keksimiä kuvitelmia.

Maapallo pyörii riippumatta siitä parkuuko imaami tornissaan tai veisataanko kirkossa hoosiannaa.

On täysin yhdentekevää, onko joku ruokakauppa auki tiettyinä päivinä vai ei. Jos asiakkaita riittää ja työntekijät ovat siellä tuplapalkalla omasta tahdostaan, tilanne on ok.

Juuri näin, mielestäni jouluaatot, joulupäivät sekä nyt esim. Pääsiäisen pyhät olisivat tavallisia työpäiviä kaikille, ei vain kaupan henkilöille eikä sairaalan työntekijöille, eli myös tehdastyöläisille kokoamaan peltejä kasaan, se on valtiontaloudesta huolehtimista jos mikään.

Saattais ev.lut. kirkossa jäsenmäärä lisääntyä runsaasti, jos pyhäpäivät olisivat vain uskoville. Oikeastaan ne kuuluvatkin uskoville kristityille. Mitä ateistit niillä tekee ryyppää???

Vierailija
27/48 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 6-kymppinen. Kun olin nuori, äitini ei hyväksynyt edes sitä, että kirkkopyhinä neulotaan villasukkia. Kyllä oli ankeaa, kun mitään ei saanut tehdä. Vieläkin yrittää tuota ideologiaansa tyrkyttää. Hyvä, että ahdasmielisyydestä on päästy eroon.

Kyllä meillä sai sunnuntaisin ja kirkkopyhinä kutoa sukkaa, ne jotka osasivat, saatiin pelata lautapelejä ja leikkiä, sinullahan se ankeaa on ollut, miksi luulet, että se on kaikilla 6-kymppisillä näin ollut. Emme olleet Lestadio tai Helluntailaisia.

Vierailija
28/48 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Su mielipiteellä ei ap ole mitään merkitystä

Vierailija
29/48 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupat ovat auki vain kädettömille osaamattomille ja vähän tyhmille sekä tietysti kauppiaille !

Vierailija
30/48 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuossa lähi-Prismassa aina ihan hirveät ruuhkat juhlapyhinä joten perusteella väittäisin että hyvin suuri osa ei ole ap:n kanssa samoilla linjoilla 😌

Vierailija
31/48 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä siitä että kaupat menevät kiinni klo 7, 8, 9 tai 10 illalla, Niiden ihan kaikkien pitäisi olla auki 24/7. Kyllä näin on tehtävä.

Vierailija
32/48 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en pidä siitä että kaupat menevät kiinni klo 7, 8, 9 tai 10 illalla, Niiden ihan kaikkien pitäisi olla auki 24/7. Kyllä näin on tehtävä.

Asutko Käpykylässä. Täällä on kaupat auki juurikin 24/7, olutta, sidua ja maltillisia viinejä hain juuri äskettäin lisää, on nimittäin vapaata keskiviikkoon saakka, se joka raataa etukäteen saa ryypätä pisimpään.

Vierailija
33/48 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kaiken maallistumisen vahva merkki on juuri se, ettei enää mikään ole pyhää. En sille voi mitään, en lähde turuille enkä toreille julistamaan miten vääryys on vallalla. Pienennän omaa ympyrääni, harjoitan hartautta omassa pienessä elämässäni, koska en näe mieltä taistella maailman tuhoavaa turmellusta vastaan. Jeesus kysyi, mahtaako täältä enää löytyä uskoa, kun Hän palaa.

Asiat etenee ennustusten mukaan myös luopumus. En minäkään lähde kadulle julistamaan Jeesuksen sanomaa. Lapsia ei juurikaan enää vielä pyhäkouluun, riparia ei käydä kuin ehkä kavereiden kanssa ryypäten ja kouluissa ei opeteta uskontoa. Tämän päivän vanhemmat eivät tajua, ettei koulujen uskontotunneilla käännytetä ketään vaan käydään läpi eri uskontoja heille tärkeinä asioinaan.

Jäljen näkee näillä keskustelupalstoilla, jossa hyvällä omatunnolla syljetään uskovaisten päälle nauraen.

Islamilaisilla on omat koraanikoulunsa. Ateistit jäävät jälkeen kaikin tavoin uskonnon sanomasta.

Vierailija
34/48 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maapallo pyörii riippumatta siitä parkuuko imaami tornissaan tai veisataanko kirkossa hoosiannaa.

On täysin yhdentekevää, onko joku ruokakauppa auki tiettyinä päivinä vai ei. Jos asiakkaita riittää ja työntekijät ovat siellä tuplapalkalla omasta tahdostaan, tilanne on ok.

Juuri näin, mielestäni jouluaatot, joulupäivät sekä nyt esim. Pääsiäisen pyhät olisivat tavallisia työpäiviä kaikille, ei vain kaupan henkilöille eikä sairaalan työntekijöille, eli myös tehdastyöläisille kokoamaan peltejä kasaan, se on valtiontaloudesta huolehtimista jos mikään.

Saattais ev.lut. kirkossa jäsenmäärä lisääntyä runsaasti, jos pyhäpäivät olisivat vain uskoville. Oikeastaan ne kuuluvatkin uskoville kristityille. Mitä ateistit niillä tekee ryyppää???

No saatte pitää juhlapäivänne, en mä ainakaan ateistina tarvitse pääsiäistä mihinkään. Meinaatko että ateistit liittyy kirkkoon että saisivat viettää pääsiäistä? En edes tiedä miten sitä vietetään, kaljaa en juo mutta grillailen ja otan aurinkoa.

Vierailija
35/48 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla ihmiset valittaa, että ruoka on liian kallista.

Aukioloajat menevät tuotteiden hintoihin.

Vierailija
36/48 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No saatte pitää juhlapäivänne, en mä ainakaan ateistina tarvitse pääsiäistä mihinkään. Meinaatko että ateistit liittyy kirkkoon että saisivat viettää pääsiäistä? En edes tiedä miten sitä vietetään, kaljaa en juo mutta grillailen ja otan aurinkoa.

Onko joku pakottanut sinut viettämään yhtään helvetin mitään, jatka grillaamista ja sanin ottamista, kuka siitä on kiinnostunut?

Vierailija
37/48 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoot auki, ei sinne pakko ole mennä, oon käynyt kahtena pyhänä peräkkäin kaupassa (ruoka). Olisin saanut ne ostokset jo la. 

Vierailija
38/48 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asutko Käpykylässä. Täällä on kaupat auki juurikin 24/7, olutta, sidua ja maltillisia viinejä hain juuri äskettäin lisää, on nimittäin vapaata keskiviikkoon saakka, se joka raataa etukäteen saa ryypätä pisimpään.

Lidlit, Jyskit, Tokmannit, Motonetit, R-kioskit, S-marketit, K-supermarketit, Ikeat, Rustat jne ei ole auki 24/7.

Vierailija
39/48 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpä juuri. Vuoden aikana vietetään myös muitakin kirkkopyhiä, jotka ovat vapaapäiviä kaikille. En minä sitä keneltäkään kadehti. Kunhan tuli hauska ajatus mieleen kirkon jäseniksi pyrkimisee. Kukin viettää vapaansa, miten parhaaksi näkevät. Me uskovaiset vietämme niitä uskomme mukaan.

40/48 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli hait ne kello 9 jälkeen aamulla ja kello 21 ennen iltaa. Niitä kun ei muuten myydä vaikka kauppa olisikin auki 24 / 7.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan