Saako päiväkodin työntekijät ja sairaanhoitajat ym kaikki flunssat ja norot koko ajan?
Vai kehittyykö työssä joku rautainen vastustuskyky eikä sairastu juuri ikinä?
Kommentit (26)
Moni kollega terveydenhoitoalalla väittää tulleensa immuuneiksi näille ns lastentaudeille. Itse en valitettavasti ole, vatsatautia saan harvoin mutta kerään kyllä lähes kaikki flunssat mitä asiakkaissa kiertää. Kuume harvemmin enää nykyään nousee.
Ekan parin kuukauden aikana sain kaikki flunssat ja yrjötaudit, sitten vastustuskykyä alkoi tulemaan ja nyt en ole ollut pariin vuoteen kipeänä.
Äitini meni päiväkotiin töihin ollessani lukioikäinen. Ja sitten sairastettiin koko perhe, ihan kaikkea mahdollista tavallisesta flunssasta oksennustauteihin. Kirjoituksissakin olin kamalassa räkätaudissa. Mutta sitten iski immuniteetti, eikä taudeista ollut riesaa, ennen kuin omat lapset aloittivat päiväkodin.
Ekat kaksi vuotta hoitoalalla koko ajan jossain räkätaudissa, sen jälkeen vastustuskyky sitä luokkaa ettei pöpöt juurikaan tartu.
Vierailija kirjoitti:
Äitini meni päiväkotiin töihin ollessani lukioikäinen. Ja sitten sairastettiin koko perhe, ihan kaikkea mahdollista tavallisesta flunssasta oksennustauteihin. Kirjoituksissakin olin kamalassa räkätaudissa. Mutta sitten iski immuniteetti, eikä taudeista ollut riesaa, ennen kuin omat lapset aloittivat päiväkodin.
Ei johdu tuosta, vaan siitä että lapset tuo tauteja kotiin, ja kun lapsia ei ole , ei tauteja tule. Sairastin ihan normaalisti lapsena ja nuorena, ja se loppui kun tuli aikuisuus. Sitten alkoi uudet sairastelut kun oma lapsi meni päiväkotiin, ja nyt kun lapsi on jo aikuinen niin en ole sairastellut kuin 5v välein. Paitsi nyt, kun on jo tälle vuodelle toinen tauti. Kiitos puolison lasten jotka käy täällä meillä sairastuttamassa minut. Puolisoni lapset, jotka on siis jo teinejä, on jatkuvasti ryystämässä jotain ruumiinaukkoaan. Sieltähän ne taudit sitten leviää!
Joku saa ja joku ei. En ole sairastanut koskaan noroa tai en tiettävästi myöskään koronaa vaikka koronapotilaiden kanssa olin paljon tekemisissä. Testejä tein säännöllisesti. Normiflunssa viimeksi joskus viitisen vuotta sitten. Puoliso on sairastanut noroa ja koronaa yms ja hänellä sama ammatti.