Haluan lapsen!! Mies laittaa vastan ja lujaa, enkä jaksa enää tapella :(
Eli elän parisuhteessa miehen kanssa joka ei ole esikoiseni (5vuotta) isä. Olen esittänyt jo seurustelun alussa 4 vuotta sitten, että haluan toisen lapsen, kun ensimmäinen aloittelee koulutaivaltaan. Nyt kohta tämä aika lähestyy ja mulla ehkäisykapselin poisto ens vuoden maaliskuussa. En haluaisi enää aloittaa heti perään uutta hormoonallista ehkäisyä. Ja oikeastaan haluan jo toisen. Mies laittaa vaan vastaan.
Miten saada miehen pää kääntymään?
Kommentit (11)
Et kertonut mitään siitä, mitä miehesi on tähän asiaan tässä vuosien varrella suhtautunut. Haluaako se edes lasta?
Ei lapsi ole yhden kauppa - sitä täytyy haluta molemmat.
Löydät varmasti sellaisen hyvän miehen, joja ilomielein haluaa kanssasi perheen ja lapsia. Älä tuhlaa hedelmällisiä (=rajallisia) vuosiasi sellaiseen mieheen, jolta et lasta saa.
eikö se kerro jo aika pitkälle siitä, että MIES EI HALUA LASTA.
No, sitten sun pitää arvioida se, onko sun pakkomielteenomaisesti saatava se toinen lapsi (parisuhteen kustannuksella) vai pystytkö elämään nykyisen miehen kanssa ilman yhteistä lasta.
Mies ei halunnut silloin lasta.
Lopetin pillerit ja sanoin et haet kortsuja tai katkaset piuhat.
Ei hakenut kortsuja, luotti keskeytettyyn yhdyntään. Lapsi tuli ja nyt odotan toista suunniteltua lasta.
Et mikä pakko naisten on aina syödä niitä hormooneja ja huolehtii ehkäsystä.
Eikös lapsen tietoiseen maailmaan saattamiseen tarvittaisi niin kuin molempien vanhempien AITO HALU. Kertoo varmaan jotain miehesi halukkuudesta saada lasta, jos hän "pistää vastaan".
Ei tuo lapsenteko ole asia, josta voi tapella tai jossa toista voisi käännyttää omaan näkemykseen. Jos miehesi ei halua lasta, sinä et sellaista hänen kanssaan tule hyvällä menestyksellä saamaan (tietty voit kieroilla itsesi raskaaksi, mutta se nyt taas kertoo hyvin paljon sinusta, parisuhteestanne ja siitä, millaiseen perheeseen se lapsi syntyisi). Sinun täytyy nyt miettiä, kumpaa haluat enemmän; tätä parisuhdetta vai toista lasta. Jos parisuhdetta, hyväksyt sen, että et saa lasta. Jos taas haluat lasta ensisijaisesti, jätät miehen ja alat etsiä parisuhdetta, jossa molemmat osapuolet haluavat lapsen.
Aika yksinkertaista.
Siinä on iso ero.
Toisaalta ei mun mieskään aluksi halunnut lasta, mutta kun tajusi että minä tosissani haluan, myöntyi kuitenkin. Toista lasta ehdottikin sitten ihan itse. Ei vaan ollut aiemmin tajunnut, että siinä isyydessä on paljon hienojakin juttuja kakkavaippojen ja yöitkujen ohella...
se joka ei halua lasta, se myös ehkäisee. Sano miehellesi, että kun tulee kapselin vaihto, et enää ota uutta, vaan mies saa huolehtia ehkäisystä. En ymmärrä tätä logiikkaa, että naisen pitää huolehtia ehkäisystä, vaikka haluaisikin lapsen.
...nyt totisesti on sivuseikka tässä asiassa! Toki voit "kiristää" miestä ja sanoa, että hän ryhtyy huolehtimaan ehkäisystä tms. Mutta eipä tuolla nyt niin väliä, sillä tässä on kysymys aika huomattavasti paljon isommasta asiasta.
Et ap paljoa taustoista kerro (esim. miksi mies ei halua lasta, ja onko haluttomuus todella syvällistä vai kenties enemmän "heitto").
Mutta jos asia on kirjaimellisesti niin, ettei mies halua lasta ja hänellä on siihen vankat perusteet, niin et tietenkään voi miehen päätä kääntää. Eikä se olisi oikein ketään kohtaan, että mies jotenkin väkipakolla suostuteltaisiin lapsen hankintaan. Ei nimittäin hyvää lupaisi isyydelle jatkossa, jos näin toimisit.
Joten sinulle jää kaksi karua vaihtoehtoa: joko elät elämäsi ilman toista lasta tai sitten jätät miehen. Ei kuulosta kovin houkuttelevalta ehkä kumpikaan. Itse en voisi elää sellaisen kumppanin kanssa, joka ei lasta haluaisi, mutta sinä teet omat päätöksesi.
naisen, joka yritti samaa kuin sinä eli saada aviomiehensä haluamaan lapsen ja ero siitä tuli. Tässä tapauksessa vain oli mies kertonut jo suhteen alussa, ettei tule ikinä haluamaan lapsia; joten ainakin HÄN oli tosissaan. Oliko tämä nainen tosissaan kuunnellut tätä miestä, kun suostui kuitenkin avioliittoon hänen kanssansa? Ainakin mies rehellisesti oli kertonut, millä eväillä suhteeseen lähtee..ei toista ihmistä voi muuttaa, itseäsi voit, ja ajatusmaailmaasi mutta et toista. Jos sinä haluat lisää lapsia ja haluat lisäksi miehen ja perheen, niin sinun kannattaa nyt HYVIN vakavasti miettiä, kannattaako teidän suhdettanne jatkaa. Et kerro, minkä ikäisiä olette, mutta mietipä, kuinka kauan haluat vielä elää haavemaailmassasi ja odottaa päivää,jolloin miehesi ehkä sittenkin haluaa lapsen kanssasi? Varmaan kannattaisi pitää itsetutkiskelun paikka ja miettiä +/- asiat suhteessanne, hyvin vakavasti. Mitä pidempään "odotat" ja toivot että miehesi mieli muuttuu, niin sitä pahemmalta sinusta tulee tuntumaan, jos haaveesi ei sittenkään toteudu. Toinen pointti on taas se, että minua henkilökohtaisesti loukkaisi äärettömästi tuollainen sitoutumattomuus ja lapsellinen käyttäytyminen miehen puolelta--joku voisi jopa kysyä, onko tämä mies edes vakavissasi kanssasi?
Minä erosin ja löysin miehen joka halusi lapsia. Toivottavasti miehesi pää kuitenkin kääntyisi. Osaako hän kertoa, miksi ei halua lasta? Pelkääkö, että haluat eron kun lapsi täyttää 1v tai ??