Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Shoppailetko Prismassa sillä itseleimauslaitteella ostoksesi?

Vierailija
10.04.2023 |

Se on ihan hirmuisen kätevä, tuote käteen, leimaus ja kassiin, ei enää ikinä entiseen tapaan kassajonossa kökkimistä, tuotteiden nostelua hihnalle ja pakkausta vasta sitten maksamisen jälkeen.
Meillä kun on vielä sitä tavaraa aina 5-7 (käymme 1x/vkossa kaupassa) kassillista niin ihan parasta leimata ja pakata siinä ostaessa ja sitten vain maksulaitteelle ja ulos.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun tulee satunnaistarkastus, joudut levittämään tavarat kassista kaikki esille.

No höpöhöpö. Tarkistuksessa myyjä kaivaa kolme tuotetta kassista ja lukee niiden viivakoodin ja tarkistaa, onko maksettu.

Se voi olla kaikkien tuotteiden tai vain osan. 

3 - 5 tuotetta, ei missään tapauksessa kaikkia.

Vierailija
42/80 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioin aina kassalla. Valitsen kauniin kassaneidin 👍

M36

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun tulee satunnaistarkastus, joudut levittämään tavarat kassista kaikki esille.

No höpöhöpö. Tarkistuksessa myyjä kaivaa kolme tuotetta kassista ja lukee niiden viivakoodin ja tarkistaa, onko maksettu.

Onpa tehty helpoksi varkaus. Tossahan on helppo alkaa asettamaan kalleimmat tuotteet hankalasti kassiin alimmaksi muiden alle ja jättää skannaamatta, jos vain siististi napsivat muutamat tuotteen päältä tarkistukseen.

Etenkin jos ostaa jotain kallista pienikokoista tavaraa.

Vierailija
44/80 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se voi olla kaikkien tuotteiden tai vain osan. 

3 - 5 tuotetta, ei missään tapauksessa kaikkia.

Hyvin on katteet Prismalla kohdallaan, jos ei tartte huolehtia onko kaikki tuotteet kassissa oikeasti maksettu.

Vierailija
45/80 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen muinoin kun tämä skannauslaite oli kokeilussa, mentiin kerran kassalle kertomaan, ettei laite lukenut yhtä tuotetta.

Pitkän pähkäilyn ja uudelleen skannailun seurauksena kassahenkilön kanssa todettiin, ettei se laite tosiaan tunnistanut ko. tuotetta.

Hyvä hyvä. Mutta tapauksen jälkeen olimme jotenkin kirottuja ja jouduimme joka kauppareissulla tarkastukseen. - Lopetettiin tämä elämää helpottava palvelu sillä erää (kun paljon syövät teinitkin asuivat tuolloin vielä kotona) ja siirryttiin vanhanaikaiseen kassahihnalle mättämiseen.

Ehkä systeemi on nykyisin fiksumpi, mutta itse sain pysyvän rokotuksen kyseistä itsepalvelumuotoa kohtaan.

Ja se tarkastus haittasi elämää miten?

Kolme - viisi tuotetta ne tsekkaa, siinä menee aikaa ehkä 10 sekuntia.

Laite oli silloin KOKEILUvaiheessa ja systeemiä vasta kehitettiin. Moni ei niitä kokeiluskannereita todellakaan käyttänyt - oli uutta Suomessa tämä.

Me ostimme 6-henkisen perheen ruuat ja silloin tarkastuksessa todellakin purettiin koko täysi S-kaupan iso sininen kassillinen tarkastuksessa ja skannattiin uudestaan viimeistä tikkaria myöten.

Nykyisin en viitsi nähdä itseskannailun vaivaa mistään syystä.

Vierailija
46/80 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen muinoin kun tämä skannauslaite oli kokeilussa, mentiin kerran kassalle kertomaan, ettei laite lukenut yhtä tuotetta.

Pitkän pähkäilyn ja uudelleen skannailun seurauksena kassahenkilön kanssa todettiin, ettei se laite tosiaan tunnistanut ko. tuotetta.

Hyvä hyvä. Mutta tapauksen jälkeen olimme jotenkin kirottuja ja jouduimme joka kauppareissulla tarkastukseen. - Lopetettiin tämä elämää helpottava palvelu sillä erää (kun paljon syövät teinitkin asuivat tuolloin vielä kotona) ja siirryttiin vanhanaikaiseen kassahihnalle mättämiseen.

Ehkä systeemi on nykyisin fiksumpi, mutta itse sain pysyvän rokotuksen kyseistä itsepalvelumuotoa kohtaan.

Laite oli silloin KOKEILUvaiheessa ja systeemiä vasta kehitettiin. Moni ei niitä kokeiluskannereita todellakaan käyttänyt - oli uutta Suomessa tämä.

Me ostimme 6-henkisen perheen ruuat ja silloin tarkastuksessa todellakin purettiin koko täysi S-kaupan iso sininen kassillinen tarkastuksessa ja skannattiin uudestaan viimeistä tikkaria myöten.

Minä taas itse olen jo 90-luvun lopulla kokeillut Keravan S-marketissa noita skannereita ja todennut sen aivan mielettömän hyväksi.

Silloin se oli käytössä varmaan vuoden, mutta nyt tosiaan Prismoissa ollut jo useamman vuoden.

Mitään huonoa sanottavaa siitä ei taida kukaan keksiä.

Ale-laputetut tuotteet ja alkoholit pikakassalla työntekijä kuittaa näytöltä hyväksytyksi, ostokset on valmiiksi voinut siis pakata valmiiksi.

Varkauksiin en ota kantaa, toki toi sen mahdollistaa.

Vierailija
47/80 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat skanneria käyttävistä "leimaa" tuotteen samantien, eikä vasta kassalla.

Tällöin huomaa heti, jos skanneri ei jostain syystä tunnista viivakoodia tuotteesta, niin sen voi skannata hyllyn reunasta.

Vierailija
48/80 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tee ilmaiseksi kassan töitä

Vierailija
49/80 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin mukana tällaisen laitteen prototyypin testauksessa S-ryhmällä vuonna 2002. Ihan hurjaa, että se saatiin käyttöön jo nyt. Tekniikka on ollut valmiina koko ajan mutta suurin ongelma oli luotto käyttäjiin. Kertoo paljon maastamme.

Vierailija
50/80 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas itse olen jo 90-luvun lopulla kokeillut Keravan S-marketissa noita skannereita ja todennut sen aivan mielettömän hyväksi.

Silloin se oli käytössä varmaan vuoden, mutta nyt tosiaan Prismoissa ollut jo useamman vuoden.

Ale-laputetut tuotteet ja alkoholit pikakassalla työntekijä kuittaa näytöltä hyväksytyksi, ostokset on valmiiksi voinut siis pakata valmiiksi.

Samassa paikassa tapahtui tämä ja samaisena aikana.

Meidänkin olisi kannattanut käydä toisella kassalla maksamassa erikseen ko. tuote niin ei olisi jouduttu tietotekniikan "silmätikuksi".

Vierailija
51/80 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samassa paikassa tapahtui tämä ja samaisena aikana.

Meidänkin olisi kannattanut käydä toisella kassalla maksamassa erikseen ko. tuote niin ei olisi jouduttu tietotekniikan "silmätikuksi".

Silloin joo, ehkä joutui tarkastuksen sattuessa kaikki ostokset laittamaan hihnan kautta, mutta en ole enää nykyisin tälläiseen törmännyt.

Mun mielestä nopeuttaa kaupassa käyntiä aika paljon, varsinkin jos on paljon ostoksia.

Toki mun puolesta jokainen on ihan vapaa käyttämään vielä kassaneidin palveluksia, ihmettelen vaan, kun tuo skannailu on niin paljon nopeampaa ja helpompaa kaupassa käyntiä.

Vierailija
52/80 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asioin aina kassalla. Valitsen kauniin kassaneidin 👍

M36

Voi luoja... Olet mieluimmin pitkään jonossa kuin valitset kassan joka on lyhyt... Mulla on puoliso jota voin ihailla ja vähän muutakin.

Vierailija
53/80 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan ja pyrin välttämään myös itsepalvelukassoja. En halua että kukaan kassahenkilöistä menettää työnsä minun takiani. 

Onhan niissä itsepalvelukassoissa myös valvojat/avustavaa henkilökuntaa. Nyt pääsiäisen aikaan vaan huomasin että suurin osa ip-kassoista oli suljettu eli eikö ollut haluttu palkata henkilökuntaa töihin pyhäkorvauksilla.

Vierailija
54/80 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan ja pyrin välttämään myös itsepalvelukassoja. En halua että kukaan kassahenkilöistä menettää työnsä minun takiani. 

Näin itsekin tekisin! Mutta monesti juuri meidän Prismassa on kymmenen kassan rivissä vain pari toiminnassa ja niillekin pitkät jonot, joten tulee käytettyä itsepalvelukassaa, mikäli ei ole alkoholijuomia ostettavana. Prisma tekee asiakkaista itsepalvelukassojen käyttäjiä.

Vierailija
55/80 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Meidänkin Prismassa nuo on ja vähemmän enää varsinaisia kassoja käytössä. Sitten taas hirveästi henkilökuntaa vahtimassa itsepalvelukassoja.

Että mikä idea tuossa on teettää asiakkailla se kassan työ ja siirtää kassatyöntekijät valvomaan että asiakkaat tekevät sen heidän työnsä oikein?

Vierailija
56/80 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun ihmiset eivät osaa käyttää niitä, nostetaan tavara ilmaan silmien korkeudelle ja siinä sitten piipataan se, välittämättä muista ihmisistä,sillä sokaistaan muut ihmiset jotka ovat lähellä! se valo mikä koneesta vilkkuu on todella kirkas, laukaissut mulla migreenin kun on osoitettu sillä suoraan silmiin koska joidenkin pitää piippailla korkealla ilmassa sen kanssa, pitää olla varuillaan kaupassa ja jos näkee noita laitteita niin äkkiä kääntää selkä sinnepäin.

Vierailija
57/80 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti pyydät myös ojankaivajan tulemaan lapion kanssa että töitä riittää, eikä kaivuri vie toisten töitä.

Vierailija
58/80 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en tee ilmaiseksi kassan töitä

Tämä. En käytä myöskään itsepalvelukassaa.

Vierailija
59/80 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookissa on ihan oma ryhmä mitä vedin välistä itsepalvelukassoilla. Isoja säästöjä syntyy.

Vierailija
60/80 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että kaikki ei tiedä mistä tässä puhutaan.