Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos mies ei halua käyttää kondomia, miksi naisen pitää huolehtia ehkäisystä?

Vierailija
10.04.2023 |

Miksi ehkäisy jää usein naisen kontolle? Miksi naisen pitäisi popsia pillereitä, ottaa sisuksiinsa kierukka tai liimata ihoonsa laastari, vaikka mies voisi helposti vetäistä vehkeensä päälle kumin?

Jos yhteistuumin ei löydy sopivaa ehkäisymuotoa, niin miksi mahdollinen raskaus on naisen vika?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen sellainen ihminen ehkäisee itse, joka ei halua lapsia tai sukupuolitauteja itselleen.

Se ettei halua ehkäaistä on merkki siitä että lapsi tai sptauti on ihan sama. Siitä voi sitten tehdä omat johtopäätökset etät haluaako olla sellaisen kanssa itse vai ei. Eli peräänkuulutan sitä omaa vastuuta omaa elämää koskevissa päätöksissä, ja että sitä vastuuta ja samalla myös valtaa ei anneta kenekään toisen käsiin.

Vierailija
22/38 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan koska naisia on kusetuttu jo vuosikymmeniä :DD Patriarkaatit sen kun nauravat kävellessään pankkiin. Feminismi on paras miesten keksintö. Naiset lyövät itseään nyrkillä naamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen antanut aina miehelle kaksi vaihtoehtoa, joko käyttää kumia tai on ilman. Jokainen kumppani on valinnut ensin mainitun vaihtoehdon.

Suhteen alussa kondomi on ehdoton. Mutta pitkässä suhteessa kondomi on ehdoton ei. Noilla vaihtoehdoilla se olet sinä, joka lähtee etsimään seuraavaa suhdetta.

Vierailija
24/38 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomia käytetään maksullisten naisten kanssa. Se on oma asianne haluatteko profiloitua sellaiseksi.

Vierailija
25/38 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen ei koskaan kannata käyttää ehkäisyä miehen kanssa joka ei halua lapsia. Mieheltä saa hyvät rahat kun pyytää korvausta abortista.

Sulla on jännä käsitys "hyvistä rahoista"

Riittävän nuorena saisit samat rahat ihan vain pyytämällä sen suoraan seksistä. 

Vierailija
26/38 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen antanut aina miehelle kaksi vaihtoehtoa, joko käyttää kumia tai on ilman. Jokainen kumppani on valinnut ensin mainitun vaihtoehdon.

Suhteen alussa kondomi on ehdoton. Mutta pitkässä suhteessa kondomi on ehdoton ei. Noilla vaihtoehdoilla se olet sinä, joka lähtee etsimään seuraavaa suhdetta.

Höpsistä pönttöön ;)

Meillä mentiin pari vuotta kortsulla, ja sitten mies meni vasektoimaan. Nyt ollaan oltu 10 v yhdessä, joten ei mitään pelkoa että kondominkäyttö tarkoittaisi sitä että joutuisi lähtemään suhteesta. ;)

Vierailija
27/38 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ilmeisesti haluaa itselleen sp taudin. Miksi?

Vierailija
28/38 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten naiset antavat paljaalla? Ei ole tullut 45 v nussuttelu-uran aikana ensimmäistäkään vastaan, joka olisi vaatinut. Olisin käyttänyt jos sitä oltais oltu vailla.

Vierailija
29/38 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole naisenkaan velvollisuus ottaa ehkäisy huolekseen. Mutta ei kyllä myöskään saa väittää ehkäisyn olevan hoidossa, jos ei ole! Silloin pitää reilusti sanoa, että jos mies ei käytä ehkäisyä, niin ensi vuonna tulee isänpäiväkortti.

Itse arvosta oikeesti naisia, jotka sanoavat miten ne ovat eivätkä mielistele tai salaile asioita. Mun munan tunto kärsii kumista, joten en ole sellaista käyttänyt tai osaltani huolehtinut ehkäisystä.

Vierailija
30/38 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsistä pönttöön ;)

Meillä mentiin pari vuotta kortsulla, ja sitten mies meni vasektoimaan. Nyt ollaan oltu 10 v yhdessä, joten ei mitään pelkoa että kondominkäyttö tarkoittaisi sitä että joutuisi lähtemään suhteesta. ;)

En olisi kyllä paria vuotta katsellut kondomilla leikkimistä vaan vaihtoon olisi mennyt jo.

Vierailija
31/38 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

FINSEX tutkimuksen mukaan 18-34 vuotiaista 61% käyttää kumia uudessa suhteessa ja 39,6 % pillereitä.

Sanoisin että tuon valossa ehkäisy on enemmän miesten vastuulla kuin naisten.

Vierailija
32/38 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä mielenkiintoisempi kysymys on se, miksi nainen haluaa synnyttää lapsen puolituntemattomalle. Aborttihan ei ole näissä tapauksissa koskaan vaihtoehto. Joko se on ehkäisy tai sitten raskaus ja synnytys.

Isyyslainsäädäntö luotiin aikoinaan juuri tuon vuoksi. Sikiötä ei voinut laillisesti lähdettää eikä siihen ollut lääketieteellisiä keinojakaan. Nainen sai lapsen taakoikseen, joten luonnollista oli, että mies osallistui elatukseen.

Vierailija
33/38 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä mielenkiintoisempi kysymys on se, miksi nainen haluaa synnyttää lapsen puolituntemattomalle. Aborttihan ei ole näissä tapauksissa koskaan vaihtoehto. Joko se on ehkäisy tai sitten raskaus ja synnytys.

Isyyslainsäädäntö luotiin aikoinaan juuri tuon vuoksi. Sikiötä ei voinut laillisesti lähdettää eikä siihen ollut lääketieteellisiä keinojakaan. Nainen sai lapsen taakoikseen, joten luonnollista oli, että mies osallistui elatukseen.

Isyys pitäisi tutkia joka synnytyksen yhteydessä.

Vierailija
34/38 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan. Lisäisi vaan äidin stressiä ja vauvan terveys olisi vaarassa.

Vierailija
35/38 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lähtenyt? Haukkukaa nyt vähän noita miehiä.

Vierailija
36/38 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan. Lisäisi vaan äidin stressiä ja vauvan terveys olisi vaarassa.

Tuosta päästäisiin jos naiset olisivat rehellisiä.

Vierailija
37/38 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tästäkin pitää tehdä joku tasa-arvokysymys? Ap ei sitten popsi pillereitä, jos ei halua. Ei ole pakko. Ei ole ole pakko pannakkaan, eikä käyttää kortsua. Itse en kumia laita, kun ei tunnu hyvältä, ja vaimolla on kierukka. Olen pahoillani, olen alistanut vaimoni miessukupuolen julmuudelle. Vaimoni joutuu myös laittamaan ruokaa, ja siivoamaan. Olen minä vaan sika.

Vierailija
38/38 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon olisi parantamisen varaa siinä kondomin käytössä miehillä ja naisilla. Tautitilasto sen kertoo.