Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1,5 v. ei nukahda enää yksin, menee hermo

Vierailija
28.11.2006 |

provosoivasti aloitin, jotta saisin vastauksia:

eli 1,5 vee poikani on jo kauan nukahtanut yksin omaan sänkyynsä ja nyt muuton jälkeen hänen vieressään täytyykin istua puoli tuntia - tunti, jotta nukahtaisi. Ilmeisesti johtuu muutosta; ollaan kyllä asuttu täällä jo kuukausi, eikä vieläkään parannusta asiaan. Olen raskaana rv 36 ja pelottaa miten tulee käymään kun vauva syntyy... Mies kun tekee kolmivuorotyötä, eli ei ole aina iltaisin auttamassa nukuttamisessa. Kiva nukuttaa esikkoa kun vauva kiljuu iltaitkujaan...

Apua / vertaistukea kaivataan!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä nukutetaan 5- ja 6-vuotiaitakin vieressä...

Vierailija
2/13 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen ehdottomasti halunnut olla lapsen vieressä, kun hän nukkuu...

Kun lapsen tietoisuus ympäristöstä lisääntyy, ei sitä niin vain nukahdeta. Vauva-aika on aika helppoo ... (tää provosoivasti...)

Mikä olisi pienoiselle ihananmpaa kuin nukahtaa turvallisesti???

Tiedän, aikaa ja hermoja kysyy

T. lto, viimeiset 11.5 vuotta lapsia iltaisin nukuttanut...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan, että otat esikoisesi viereesi, siihen petiin missä missä miehesi kanssa nukutte. Saa sitten nukahtaa siihen kun hoivailet vauvaa.

Olen todennnut omien lapsieni kohdalla, että liian aikaisin yritin vieroittaa. Toiset oppivat aiemmin mutta harvempi enää täysi-ikäisenä haluaa äidin tai isän vieressä nukkua.

Eskarilaiseni nukkuu vieressäni ja lääkärimme on todennut, että anna nukkua niin kauan kuin haluavat. Eivät siinä lopun ikäänsä ole.

Ymmärrän toki, että sinulla on vaavi hoidettavana mutta ehkä helpommalla pääsisit jos esikoinen saisi samalla huomiota ja saisi yöllä nauttia turvallisesta äidin läheisyydestä.

Vierailija
4/13 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä liity ensinkään muuttoonne. Yritä jaksaa, meilläkin sama juttu!

Vierailija
5/13 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nukutin esikoista 5v ja kuopuksen kanssa päätin sitten, että alusta asti en nukuta. Jo vauvana kielsin kaikki uneen heijaukset yms ja poju on aina nukahtanut itse. Tosi helppoa kun voi vaan laittaa sänkyyn ja suukottaa, sinne jää. Lapsesta riippuen se onnistuu tai ei. Hermoja ja voimia toivottelen.

Vierailija
6/13 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei samanikäinen ole koskaan nukahtanut varsinaisesti yksin, mutta suht helposti ja usein niin, että esim. hyräilen viereisestä huoneesta. Nyt sitten vaatii, että hänen vieressään ollaan, pidetään kädestä ja silitetään ja silti menee lähes tunti (ennen n. 15 min). Jos emme ole vieressä, itkee ja huutaa ja sitten nukahtamiseen vasta aikaa meneekin.

Vierailija
7/13 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taisin lipsua siihen, että nukutin imettämällä ja nyt kun lopetin sen, oli vaan pakko " ottaa härkää sarvista" . Toisaalta nukkuu nyt isomman kanssa samassa huoneessa. Nyt nukahtaa aika hyvin.

Vierailija
8/13 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tekemään tiettyjä asioita helpommin jo ihan yleisesti oman jaksamisesi kannalta...

Eli 1,5v teidän väliin sänkyyn, tai hänen sänky teidän huoneeseen sängyn viereen... Tuolloin pystyt hoitamaan illat vauvan synnyttyä helpommin. Lisäksi nyt voit mennä väsyneenä itsekin nukkumaan samaan aikaan esikoisesi kun ei tartte istua sängynlaidalla tuntia...

Yösyötötkin kannattaa miettiä vauvan kanssa niin että otat vauvan viereen ja yöllä tarjoaa rintaa ja pystyt mahdollisesti itse nukkumaan...

Meillä 3v esikoinen nukkuu meidän vieressä ja nukutus molemmille lapsille onnistuu samaan aikaan... Esikoinen nukahtaa myös vieressämme vaikka kuopksella kestäisi pitempään tai päinvastoin...

Jokainen tekee tietysti kuten parhaaksi näkee, mutta minusta väsytät itseäsi aivan turhaan jos väkisin yrität saada esikoisen yksin nukahtamaan... muutos kun on tulossa hänellekin...

Vierailija
9/13 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska meillä vauva 3kk ainakin vielä toistaiseksi herää yleensä yöllä vain syömään, vieressä nukuttaminen ja imetys ei ole uuvuttanut minua paljoakaan... Hyvin harvoin olen tarvinnut päiväunia vielä 3kk aikana...

Tosin vauvathan ovat yksilöllisiä ja tilanteet tuppaavat muuttumaan tämän tästä... mutta noin yleisesti minulla on tuosta tavasta positiivinen kokemus...

Vierailija
10/13 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 1.5v joutui käymään muutaman päivän sairaalareissun,eikä sen jälkeen ole yksin nukahtanut. Ennen hän halusi aina omaan pinnasänkyynsä mut nyt menee ihan hysteriaan jos yrittääkään laittaa sinne, (ollaan kyl yritetty huudattamista). Päiväunista ei tahdo tulla mitään kun ei tunnin nukuttamisen jälkeenkään pääse hiippailemalla pois! Olen itse rv 35.

Meillä vauvat on ollu aina huonoja nukkujia, eli tuntitolkulla en 1,5v voi nukuttaa mut olen ajatellut et vauvan tullessa jos tämä 1,5v ei nuku ni ei sitten...Jospa sit tarpeeksi väsyneenä johonkin simahtas...

On muuten eri asia, jos vieres nukuttaa lasta/lapsia jos talos ei ole pientä vauvaa...

t: pian 4 lapsukaisen äiskä

Vierailija
11/13 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo ysin tapa kuulostaa hyvältä. Mahtaako vaan mennä vielä enemmän vaikeammaksi nukahtaminen, jos silloin kun isi ei ole paikalla nukutan meidän sänkyyn ja kun isukki on paikalla hänet nukutetaan omaan sänkyyn?

Vierailija
12/13 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse asiassa esikoinen päätti siirtyä väliimme nukkumaan emmekä raaskineet kieltää ettei hänestä tunnu että syrjisimme kun vauvakin tulee...

no siinä lapsi nukkui reilu 1,5 vuotta meidän välissä ja välillä meitä oli neljäkin samassa sängyssä.

nyt kuopus nukkuu yksin välissämme ja esikoinen omassa sängyssä mutta meidän huoneessamme.

tämä sopi meille.

Vierailija
13/13 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli esim. pystyttekö ottamaan esikoisen sänkyä teidän makkariin? Ja olisiko se miehellesi ok? Jos esikoisen sänky olisi teidän sängyn lähellä niin se voisi esimerkiksi toimia...

Nää on aina niin kokeilu juttuja... meilläkin on vauvan syntymän jälkeen kokeiltu erilaisia tapoja. Tällä hetkellä käytössä ja hyvin toimivana on se että niinä iltoina kun me ollaan lasten kanssa keskenään, mennään iltatoimien jälkeen sänkyyn molempien lasten kanssa, esikoiselle luen iltasadun ja vauva syö rinnalla. Sitten valot pienelle tai pois kokonaan ja nukkumaan. No totta kai on iltoja kun esim. vauva itkee niin sitten improvisoidaan...

Kun iskä kotona niin silloin jaetaan iltatoimia ja yleensä toinen laittaa toise ja toinen toise nukkumaan... Meillä kun ei kumpikaan muksuista ole sitä sorttia että jäisivät itsekseen nukkumaan...

t.9

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän