Hei koiran omistajat! Miten siedätte koiran mukanaan tuomaa likaa?
Esim. tassuista tuleva lika. Vai pesettekö tassut joka kerta ulkoilun jälkeen vaikka eivät olisi näkyvästi likaiset? Kaupunkikoira kävelee kuitenkin kaikenlaisen saastan päältä, esim. eritteet.
Entä erityisesti pitkäkarvaisen koiran takamuksessa ajoittain haiseva uloste tai jopa karvoissa roikkuvat kikkareet, varsinkin jos ovat ehtineet kulkea pitkin asuntoa tai jopa istuskella? Karvoihin osuu ulostetta joka tapauksessa vaikka siististi kakkaisi. Ulostejäämiä on myös, vaikkakaan se ei selkeästi reiässä näkyisikään. Tai koiran mahdollinen ripuli joka on ehtinyt levitä asuntoon esim omistajan poissaollessa, Miten pidätte kodin puhtaana ilman että joka paikassa on ulostebakteereja?
Jotenkin outoa kun ihmisellä on vaistomainen vastenmielisyys ulostetta kohtaan, eikä sitä haluta tuoda omaan pesään, mutta koiranomistajilla suhtautuminen kakkaan on jotenkin täysin erilaista.
Muistan kun tuttavani lapset olivat pieniä ja heillä oli paljon koiria ja pentueita. Joka paikka oli kakassa tai ainakin oli kakkatahroja ja kakkajäämiä pitkin asuntoa. Se oli jotenkin niin inhottavaa, ja säälin noita lapsia jotka asuivat sonnan keskellä.
Kommentit (102)
Eikös ihan yhdeltäkin ihmiseltä tule kuraa, lunta ja hiekkaa kengänpohjissa? Ilmeisesti siivota kuitenkaan ei saa kun naapuri häiriintyy.
Te, jotka ette siivoa koskaan niin minkälaisilla kengillä kävelette vai onko eteinen kuin pskaläävä?
Kuljetteko te omistajat kotona ilman housuja kakalla käynnin jälkeen ja istuskelette/makoilette sillä pyyhkimättömällä pyllyllä?
Vien koiran suihkuun ulkoilun jälken. Huuhdon jalat kylmällä vedellä. Ei tule hiekkaa sisälle. Jos on astunut paskaan, sitten pesen jalan saippualla.
Mulla on pyyhe eteisessä ja sillä putsaan ja kuivaan koiran aina kun tullaan ulkoa. Hyvin harvoin tarvitsee vedellä pestä.
Mulla on todella siistiä. Toki mä ehkä siivoan keskimääräistä enemmän mutta siivoaisin ilman koiraakin.
Tämä on yksi niistä asioista, joiden takia en koskaan hanki koiraa.
Vierailija kirjoitti:
Vien koiran suihkuun ulkoilun jälken. Huuhdon jalat kylmällä vedellä. Ei tule hiekkaa sisälle. Jos on astunut paskaan, sitten pesen jalan saippualla.
Entä se koiran takamus, kun koirahan ei tunnetusti housuja käytä peittämään peräaukkoa? Se ei ole puhdas.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pyyhe eteisessä ja sillä putsaan ja kuivaan koiran aina kun tullaan ulkoa. Hyvin harvoin tarvitsee vedellä pestä.
Mulla on todella siistiä. Toki mä ehkä siivoan keskimääräistä enemmän mutta siivoaisin ilman koiraakin.
Eihän kaduilla oleva räkä, virtsa, uloste ym lähde kuivalla pyyhkeellä pyyhkimällä? Etkö itse pese käsiä jos siinä on em saastaa?
Suihkuttelen aika usein tassut lenkin jälkeen. Se onkin voimia vievää, ei suinkaan se lenkitys. Kun joskus on ihan kainaloita myöten kurassa.
Ihan yhtälailla lapset tuovat päiväkodista pöpöjä ja eritevahinkoja sattuu myös heille siinä missä koirallekin. Karvaa lapsista ei toki lähde niinku koirista mutta minua ei ole koirankarvat niin haitanneet.
Koirilla on ollut aina häkit käytössä. Eteisessä niin, että lenkiltä mennään sinne kuivumaan ja kuiva koira puhdistetaan. Ellei sitten mennä suihkuun. Mutta olen opettanut häkkiin ja samat häkit käy autoon.
Takapuoleen ei pitäisi jäädä mitään. Koiran (ja kissan) uloste on kovaa.
Sehän riippuu ihan siitä, kuinka siisti omistaja on ja miten sitä koiraansa pitää. Esim peppukarvat on mahdollista trimmata, jolloin ei jää mitään kakkakikkareita. Samoin tassuja voi trimmata. Kunnon kuramatto ja tassupyyhe eteiseen plus pieni harja ja rikkalapio, jolla ottaa hiekat heti pois, niin ei sisälle kulkeudu valtavia määriä likaa. Imuroida saa kyllä lähes joka päivä ja pestä lattioita myös useammin.
Mutta jos tykkää siivota ja tykkää ulkoilla koiran kanssa, niin eipä se ole ylitsepääsemätön vaiva. Koskaan ei meillä kotona ole ollut likaista, vaikka koira onkin ollut.
Hyvin. Tällä hetkellä mukana menossa elämäni yhdeksäs koira. Kuivaan koko koiran jos on sade- tai loskakeli, paskaa ei ole kulkeutunut asuntoon koskaan, siis ikinä, ei yhdelläkään koiralla. Ei vaadi paljoa. Outo aloitus.
Ei vaivaa ollenkaan. Jos on sellaista likaa mistä tulisi kunnon tahrat lattiaan, niin silloin pesen kodinhoitohuoneen suihkutilassa vedellä vaan. Koirani kulkee kanssani hevostallilla, enkä pese sitä sen jälkeen, ja silti otan sen kainaloon viereeni nukkumaan yöksi. Ja ei taloni ei ole mikään sikolätti. Se on siisti, mutta ei liian siisti. Ylihygienisyys ei ole hyväksi.
T: 25.v nainen jolla on sekarotuinen iso koira.
Ennemmän ihmettelen sitä, miten joku sietää koiran hajua. Aivan kammottava löyhkä.
Kaupunkilian takia pestään tassut joka kerta. Maalla ei tarvitsisi.
Mua ei rehellisesti sanottuna haittaa yhtään että on vähän likaa. Ajattelen että se on terveellistä. Koirieni kanssa en tosin kävele kaupungin kaduilla ollenkaan, vaan metsissä, pelloilla ja hiekkatiellä.
Vierailija kirjoitti:
Ennemmän ihmettelen sitä, miten joku sietää koiran hajua. Aivan kammottava löyhkä.
Kaikki koirat ei haise. Koirat erittää eri tavalla talia ja hajuja, turkit on erilaisia ja osaa pestään ja harjataan paljon. Ns. turkkirodut eli tällaiset pitkäkarvaiset saattaa jopa tuoksua. Niitä joutuu puunaamaan niin paljon ja käyttämään hoitoaineita.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on yksi niistä asioista, joiden takia en koskaan hanki koiraa.
Sama täällä. Räntäsateessa aamuseitsemältä lenkittäminen toinen. Haukkuminen kolmas. Koiran haju neljäs.
Ovathan koirat ihania mutta onneksi on olemassa kissoja.
Useampi koira meillä. Ei ole ikinä kakkaa koirissa tai sisällä. Ne kulkee luukusta pihalle ja sisään niinku lystää.
Pesen lattiat aamuin,illoin.
Sohvat pyyhin kerran viikossa.
Sänkyyn ne pääsee vaan yöksi,lakanat vaihdan kerran päivässä.
Ei tässä mitään paskasuudesta ongelmaa ole ollut
Matot vaihdan eteisestä kura-aikana kerran päivässä - kerran viikkoon riippuen onko märkiä. Niihin jää suurin rapa tassuista.
Mulla on aina ollut koiria, eikä aikuisten koirien kanssa ole ikinä ollut kakkatahroja missään. Kyllähän koira nyt itseään puhdistaa!